וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה הולכת לאופוזיציה: "מקיימים הבטחות"

טל שלו

28.1.2013 / 17:03

סיעת העבודה התכנסה לראשונה מאז הכישלון היחסי בבחירות שהניבו למפלגה 15 מושבים. בישיבה הסוערת הוצע להקים ועדה לבירור הכשלים. עם זאת, אושרה ההחלטה לא להצטרף לממשלה

צילום: אבי כהן, עריכה: אמיר קוטיגרו

סיעת העבודה קיימה היום (שני) את ישיבתה הראשונה מאז הבחירות. במהלך הישיבה הסוערת, שנמשכה כשלוש שעות, הוטחה ביקורת על התנהלותה של יחימוביץ' בקמפיין וחברי הסיעה דרשו להפיק לקחים לעתיד מהתוצאה המאכזבת בבחירות - 15 מנדטים בלבד (לעומת למעלה מ-20 שחזו הסקרים בשיא הפופולריות של המפלגה). לצד זאת, בסיום הישיבה העניקו חברי הסיעה גיבוי להחלטתה של יחימוביץ' לא להצטרף לממשלה.

הישיבה, שנסגרה לסיקור תקשורתי, הייתה המפגש הראשון המשותף של 14 חברי הסיעה ויושבת הראש מאז היוודע התוצאות, ומה שעמד במרכזה כאמור היה הכישלון היחסי. ראשון הדוברים היה ותיק חברי הכנסת של המפלגה, בנימין בן אליעזר, שהציע להקים ועדת בדיקה חיצונית לבחינת הכשלים, ודרש לבדוק שני נושאים: "איך לא הצלחנו להגיע לקהלים חדשים ואיך הנושא המדיני - שהיה הדגל של המפלגה באופן היסטורי - פשוט נעלם". חברים אחרים בסיעה (בהם איתן כבל, אבישי ברוורמן, מיקי רוזנטל, מרב מיכאלי ועוד) העירו בדיון על אופן קבלת ההחלטות במפלגה, הן במהלך הקמפיין והן בסוגיית הכניסה לקואליציה. הם האשימו את יחימוביץ' בכך שלא התייעצה ושיתפה אותם בהחלטות, והלינו על העובדה שלדבריהם הודרו מהקמפיין, שהתמקד בדמותה של יחימוביץ' בלבד.

"ההצהרה של שלי סינדלה אותנו"

הסוגיה הבוערת השנייה שעמדה במוקד הישיבה הייתה החלטתה של יחימוביץ' להישאר באופוזיציה, לצד קריאות שדרשו לשקול קביעה זו. "ההצהרה של שלי הייתה אולי נכונה בשעתה, כי מנעה זליגת מנדטים, אבל בפועל היא חיזקה את לפיד ולא הפכה אותה לאלטרנטיבה", אמר גורם בעבודה לוואלה! חדשות, "ההצהרה סינדלה אותנו - אפשר היה לחתור עכשיו לממשלת מרכז אמיתית עם "יש עתיד" והליכוד-ביתנו ולהיות ממשלה שעושה באמת שינוי. בסוף נכנסים לממשלה כדי לעשות, ויהיה קשה מאוד להסביר למה אנחנו באופוזיציה".

חרף הביקורת, הבהירה יחימוביץ' בישיבה כי היא עומדת מאחורי ההחלטה, ואף זכתה לגיבוי בנושא מצד מרבית חברי הסיעה - בהם בן אליעזר, מיכאלי, שפיר ושמולי. "לפני פחות מחודש נתנה הסיעה הזו התחייבות פה אחד להיות אלטרנטיבה לנתניהו ולא לשבת עמו בממשלה", אמר שמולי. "מהמקום שממנו אני מגיע, הבטחות כאלו צריך לדעת לקיים. האם באמת השתנו הנסיבות? האם אנחנו יכולים להסתכל לבוחרים שלנו בעיניים ולהגיד שיש ביכולתנו עם 15 מנדטים בסך הכל להשפיע על מדיניות הממשלה? הרי אנחנו יודעים שזה לא המצב כשאוטוטו התקציב והגזירות כבר בפתח".

מתחריה הפוליטיים של יחימוביץ?, שמקפידים כעת לשמור על איפוק פומבי - ממשיכים בשיחות סגורות לשאת האשמות חמורות נוכח כישלונה של יחימוביץ', והם נושאים עיניים שנה וחודשיים קדימה, המועד הקצוב לעריכת בחירות לראשות המפלגה לפי החוקה. לפי ההערכה, ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ איתן כבל והח"כ המיועד אראל מרגלית שוקלים להתמודד על תפקיד יושב הראש, כשגם שמותיהם של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי עולים בהערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully