וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנות חיקור ואיסוף עדויות: כך נגרר תיק ליברמן

13.12.2012 / 19:40

היועץ המשפטי לממשלה, שהודיע היום על הגשת כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים נגד שר החוץ בפרשת השגריר, התייחס למשך הטיפול הארוך בתיק: "התוצאה רחוקה מלהיות רצויה"

גדעון צנטנר

"הטיפול הכולל בתיק ארך זמן ניכר. על כך אני מצר", כך ציין היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהתייחסו לטענות הרבות שנשמעו בציבור על התקופה הארוכה – 11 שנים – שנמשכה העבודה על תיק ליברמן. וינשטיין בחר להקדיש לנושא הימשכות החקירה חלק מהמסמך המפרט את החלטתו להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים נגד שר החוץ בפרשת השגריר לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, ולסגור את התיק העיקרי, תיק הלבנת ההון. "יש הסבר סביר לפרק הזמן שלקח למשטרה לטפל בתיק ולפרק הזמן שלקח למשרדנו הטיפול בתיק", כתב היועץ.

לקריאת המסמך המלא של החלטת היועץ המשפטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חקירת התיק החדש ארכה כשלוש שנים, ומדובר בפרק זמן שהוא סביר", כתב וינשטיין, "בהתחשב בכמות הראיות שנאספה בתיק, במורכבות החקירה, ובכך שחלק ניכר מהעדויות והמסמכים בתיק נאספו בשמונה מדינות שונות בחו"ל, באמצעות חיקורי דין שלא היו בשליטת מדינת ישראל". בדבריו הפריד וינשטיין בין "החקירה הראשונה" לבין "החקירה החדשה", אשר החלה למעשה ב-2006.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2006 הודיעה הפרקליטות כי התיק נגד ליברמן צפוי להיסגר, אולם לאחר שנמצא תיק ששכח ליברמן, ובו שורה של מסמכים בנוגע לעסקיו, הוחלט באפריל של אותה שנה על חקירה חדשה. בפרקליטות טוענים שאז החלה למעשה החקירה שהסתיימה סופית היום. יש לציין כי מאחר שהחקירות עצמן לא פוצלו, בסביבתו של ליברמן טוענים שלמעשה מדובר באותה חקירה שהחלה שש שנים קודם לכן.

אביגדור ליברמן ביוצא מביתו ביום ההחלטה האם יוגש כתב אישום, דצמבר 2012. עומר מירון
"תרם להימשכות החקירה". ליברמן, היום/עומר מירון

וינשטיין אף הטיל חלק מהאשמה להימשכות החקירה על ליברמן וסנגורו, אשר לדבריו "תרמו להתמשכות החקירה, משך כשנה וחצי". וינשטיין התייחס בדבריו למלחמת ההתשה שניהלו שר החוץ ועורך דינו דאז, יואב מני, מול המשטרה, באמצעות טענת חיסיון עורך דין-לקוח בנוגע לאלפי מסמכים שנתפסו במשרדו של הפרקליט. באוגוסט 2008 קבע בית המשפט העליון באופן סופי כי המשטרה תוכל לעיין במסמכים.

בהסברו סקר וינשטיין את ציר הזמן מאז הועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות, בחודש אוגוסט 2009. ביולי 2010 העבירה אליו הפרקליטות חוות דעת מסכמת, ומאז עוברת השתלשלות העניינים דרך השימוע שהתקיים לליברמן וסדרת דיונים שקיים וינשטיין עם בכירי הפרקליטות ועד להחלטה היום. תחנה נוספת שציין וינשטיין היא פסק הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וחוות הדעת שניתנה בנושא השפעתו על תיק ליברמן.

"משך הזמן, כשלעצמו, לא היווה שיקול בהחלטתי אם להגיש בתיק זה כתב אישום אם לאו, אולם לא יכולתי שלא להתייחס לנושא זה, ולו רק נוכח טענות רבות שנשמעו בציבור על דבר משך הזמן בו טופל התיק", סיכם היועץ המשפטי לממשלה את הסבריו לגבי פרק הזמן שנדרש למשטרה ולו לטפל בתיק, מה שלדבריו מהווה "הסבר סביר". עם זאת כתב וינשטיין: "ב'מבחן התוצאה' – התוצאה רחוקה מלהיות רצויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully