וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וישי נעדרו מטקס הזיכרון בכרמל: "ביזיון"

קובי מנדל וטל שלו

4.12.2012 / 17:34

בבית אורן נערך הטקס לציון שנתיים לאסון בו נספו 44 בני אדם. ראש הממשלה ושר הפנים לא השתתפו, מה שגרר ביקורת מהמשפחות השכולות. "הם עסוקים בבחירות שכנראה חשובות יותר"

באנדרטת הזיכרון שליד בית אורן התכנסו בצהריים (שלישי) בני משפחותיהם של חללי השריפה בכרמל במלאת שנתיים לאסון. שלא כמו בשנה שעברה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הפנים אלי ישי – בחרו שלא להשתתף בטקס הזיכרון הממלכתי.

"כגודל האסון כך גודל האכזבה", אמר לוואלה! חדשות דוד דין, אביו של מישר שמעון יוחאי דיין שנהרג באוטובוס הסוהרים. "ציפינו שהם יגיעו, אך הם עסוקים בבחירות שכנראה חשובות להם יותר", הוסיף האב השכול בהתייחסו להיעדרות בכירי ההנהגה.

דוד טבצ'ניק, אחיה של מפקדת משטרת חיפה תת-ניצב אהובה תומר שנהרגה באסון, אף הגדיל וציין כי מדובר ב"ביזיון גדול ובזלזול בנספים". ירדנה נבון, אשתו של נהג האוטובוס דוד נבון שנספה אף הוא, אמרה כי לא הופתעה מההיעדרות של נתניהו. "לא זה מה שהיה נותן לי להרגיש טוב יותר - לו היו מגיעים לטקס. לי טוב עם זה שכולנו עצרנו והתייחדנו לשעה קלה. הטקס היה מאד מכובד", אמרה.

חופית חייט, אלמנתו של הכבאי דני חייט, שדיברה בשם המשפחות אמרה בטקס: "אנו המשפחות נקרעות בין להמשיך בשגרת חיינו ובין להנציח ולכאוב את אהובינו. כל חודש בשנה הוא שגרה של כאב, אך בחודש זה הכאב חד יותר. חג חנוכה הוא חג האור, ולנו כבה הנר וכבה האור".

לשכת שר הפנים: ישי לא הוזמן לטקס

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי נתניהו השתתף בשנה שעברה באזכרה ובטקס חנוכת האנדרטה לזכר הנספים. "מאז השריפה בכרמל הוביל ראש הממשלה מהלך חסר תקדים בהיקפו לשדרוג שירותי הכיבוי. הוקם מערך כבאות והצלה ארצי, תקציב שירותי הכיבוי הוגדל למיליארד שקל, הוקמה טייסת הכיבוי, נרכשו כתשעים רכבי כיבוי חדשים וגויסו והוכשרו מאות לוחמי אש", נמסר מהלשכה של נתניהו. בלשכת שר הפנים אמרו היום כי השר ישי כלל לא הוזמן להשתתף בטקס.

טקס זיכרון לנספי אסון הכרמל באנדרטת האוטובוס, דצמבר 2012. בן קלמר
שנתיים לאסון. הכרמל, היום/בן קלמר

יצוין כי על אף הביקורת, את הממשלה ייצג בטקס הרשמי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. כמו כן, נכחו גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו ומפקד שירותי הכיבוי, רב-טפסר שחר איילון.

"אסור שאסון כזה יחזור שוב", אמר בטקס השר אהרונוביץ', "עלינו לעשות כל שניתן כדי שנהיה ערוכים לכל תרחיש אפשרי". השר הוסיף כי חלה חובה על המדינה לתמוך במשפחות השכולות ולהכיר בכל הנופלים שנופלים במילוי תפקידם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקס זיכרון לנספי אסון הכרמל באנדרטת האוטובוס, דצמבר 2012. בן קלמר
אנדרטת הזיכרון לנספים/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully