וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמאללה אדישים כלפי ההצבעה באו"ם: "הכיבוש נשאר"

ניר יהב, רמאללה

28.11.2012 / 20:39

ברשות הפלסטינית משוכנעים כי יזכו לרוב מוחץ בהצבעת האו"ם על הפיכתה ל"מדינה משקיפה", אך ברחוב הפלסטיני ניכר השקט. חנאן עשראווי: "האנשים התרגלו לאכזבות ולמפח-נפש"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: ניר יהב

מחר ב-23:00 בלילה (חמישי) צפויה עצרת האו"ם להצביע על בקשת הרשות הפלסטינית לשדרג את מעמדה ולהפוך ל"מדינה משקיפה". בין המדינות שצפויות לתמוך בפנייה הפלסטינית: צרפת, ספרד, שוויץ, נורבגיה, דנמרק, פורטוגל, רוסיה, סין, יפן והודו. בין המתנגדות: ארה"ב, גרמניה וקנדה. אוסטרליה צפויה להימנע - וכך גם בריטניה.

חנאן עשראווי ברמאללה, נובמבר 2012. דרור עינב
"נזכה לרוב גדול של מדינות שיתמכו בנו בעצרת הכללית". עשראווי/דרור עינב

לאחר מסע שכנועים דיפלומטי חובק-עולם, ברשות הפלסטינית משוכנעים שיזכו לרוב מוחץ. עם זאת, גם בהנהגת הרשות וגם ברחוב מבינים לגמרי ש"היום שאחרי" ההצבעה אינו צפוי להביא עמו בשורה חדשה. "נזכה לרוב גדול של מדינות שיתמכו בנו בעצרת הכללית", אמרה לוואלה! חדשות חנאן עשראווי, חברת הוועד הפועל של אש"ף. "אתם תופתעו ממספר המדינות שיתמכו בנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רמאללה, נובמבר 2012. דרור עינב, דרור עינב
ממתינים בדריכות ברמאללה/דרור עינב, דרור עינב

"מה שיקרה ביום למחרת – זה כבר משחק חדש. אני יודעת שהכיבוש לא ייעלם. אני יודעת שישראל לא תחליט לפתע לציית לחוק הבינלאומי אך זה יהווה אמצעי של העצמה עבור העם הפלסטיני. תהיה הגדרה של הטריטוריה שלנו כנכבשים: גבולות 67', ירושלים בתור בירתנו, ננוע קדימה, נקבל גישה לסוכנויות האו"ם ולארגונים בינלאומיים ונגדיר מחדש את יחסינו עם יתר העולם".

"אחרי שתתקבל התוצאה באו"ם תראו כאן דגלים"

לפני כשנה, כשהגישה הרשות הפלסטינית את בקשתה להפוך למדינה במועצת הביטחון של האו"ם, האווירה ברחוב הפלסטיני הייתה חגיגית הרבה יותר. ברחבי רמאללה נתלו אז דגלי פלסטין ושלטי תמיכה ביו"ר הרשות אבו מאזן, ופרצו חגיגות ספונטניות כדי להביע תמיכה בצעד. היום, נדמה, האווירה הרבה יותר מנומנמת ואדישה, ויעיד על כך יותר מכל השלט הקטן והבודד שנתלה בכיכר מנארה שבלב העיר.

תושב העיר, חוסאם קבלאווי, מבטיח שזמן החגיגות בוא-יבוא: "אחרי שתתקבל התוצאה באו"ם תראו כאן דגלים, יהיו חגיגות, תהיה שמחה. אני בטוח". עשראווי מבינה את האדישות הפלסטינית שבה מתקבל המהלך ברחוב: "האנשים התרגלו לאכזבות ולמפח-נפש ולכך שהם לא מקבל יחס הוגן מישראל או מהקהילה הבינלאומית. הרי הם חוו כל כך הרבה שינויים פוליטיים מבלי שיקרו שינויים בפועל, כאלה שישפיעו על החירויות שלהם".

עשראווי מזהירה את ישראל מפני השלכות הצעד הזה עליה, אך באותה נשימה מבהירה לה כי הוא עשוי להוביל לחידוש המהלכים המדיניים עמה. "אני יכולה לומר לישראלים שאם הם לא רוצים להיתפס כאחראים או להיתבע בבית הדין (בהאג, נ.י), עליהם להפסיק להפר את החוק הבינלאומי ולהפסיק לפגוע בזכויות הפלסטינים. אולם אם ישראל תקבל את תנאי המסגרת של המשא ומתן ותקבל זאת כדרך להגיע לשלום, איני רואה סיבה לא לחדש את המגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully