וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק במשדר וואלה!: גם בלבנון הבנו שלפעמים יש ירי ולא הגבנו

בעקבות סיום המבצע אמר שר הביטחון במשדר המיוחד כי "מי שמבקש להגיב על כל רקטה, לא מבין שהוא נותן את זכות הווטו על הפסקת אש לאחרון הפרחחים באזור"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

"מי שמבקש להגיב על כל רקטה, לא מבין שהוא נותן את זכות הוטו על הפסקת האש לאחרון הפרחחים באזור". אלו הם דברי שר הבטחון אהוד ברק, שהתראיין במשדר המיוחד של וואלה! לרגל הפסקת האש במבצע "עמוד ענן". "אנחנו חיים עם הרגליים על האדמה. אז האם להיכנס מחדש לרצועה על כל שיגור? כך, כל בן אדם שלא מרוצה מהפסקת האש יוכל בניגוד לרצוננו להצית את כל העניין מחדש".

סיום מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
שוב אזעקה בדרום, הערכה: רקטות שנפלו בעזה
היעד הבא של נתניהו: אקורד מנצח לקראת הבחירות
השוטר סרק אחר הרקטה בנתיבות, וגילה שבנו נפצע

אהוד ברק מגיב על התקיפה בעזה. יותם רונן
"חיים עם הרגליים על האדמה". ברק עם נתניהו/יותם רונן

בתשובה לשאלה אודות הדרך בה נשמר השקט היחסי בגבול עם לבנון בשש השנים אחרונות, אמר השר ברק כי "זה עובד כאשר בצד השני יש גוף שפועל מאחורי הגבול ולא בתוך הגבול, לא נובע מהעובדה שאמרנו שלא יקרה כלום. היו כמה פעמים רקטות ולא הגבנו, הבנו שזה פלט חסר חשיבות. אין סיבה להצית את הגבול בגלל זה". בו בזמן, מזהיר השר כי בישראל עוקבים מבחינה מודיעינית כדי להבין מי ירה רקטות. "אם נחשוב שחמאס, ג'יהאד או גוף אחר מפר את הפסקת האש, נפעל נגדו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"לא אחראיים לכך שהאחים המוסלים עלו במצרים"

והאם מדובר בקרקע פוריה להחזרת המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית? "חשבתי, חושב ואמשיך לחשוב שאנחנו לא עושים מספיק. ונאבקתי בממשלה, גם באופן פומבי, אבל אני לא רוב בממשלה ולא יכול להחליט", אמר ברק. לטענת השר, "אנחנו לא אחראיים לכך שהאחים המוסלים עלו במצרים, וזו הסיבה האמיתית לרוח הגבית שהחמאס מרגיש. יש לנו אינטרס למצות את הסיכוי להגיע להסדר עם אבו מאזן, עניין להגיע לשתי מדינות, לחזק את הרשות ולא את החמאס".

בדבריו אודות התיווך המצרי, אמר השר ברק כי "ההסדר נותן קרדיט למצרים". לדבריו, יש למצרים "מנופים חזקים" על החמאס, זאת בדמות מעברים ימיים ואוויריים. לדבריו של ברק, מצרים היא הגורם העיקרי שיכול להבטיח את החזרת החוק והסדר לחצי האי סיני, הלוחם הכי יעיל אם תשוכנע לעשות זאת בכל הכוח.

וסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
"הרמטכ"ל שלהם קבור באדמה". המכונית בה חוסל ג'עברי/רויטרס

בנוגע ליחסי ישראל-מצרים, אמר שר הבטחון כי "יש תיאום. לכן זה יעיל כשמצרים מעורבת והינה חלק מהתמונה. לא מדובר בהסכם, הרי, כי אם בנייר הבנות, וטוב שיש באמצע צד שמדבר איתנו, בדמות מצרים".

השר ברק שולל את הדיווחים של החמאס אודות ההישגים שהינם כביכול התוצאה של המבצע, דוגמת פתיחת מעברים. "למה אתה מצפה?" אמר למראיין ינון מגל, "הם חייבים לעשות משהו כדי לשכנע את בני עמם שהם הצליחו. בחגיגות גם מציגים את האף 16 שהם 'הפילו'. הוא באמת נפל? זה סולם מנייר שנועד לעזור למבוסים, לאחר שחטפו מכה קשה מאוד, כדי להסביר לבני עמם את מה שספגו".

"הפסקת האש היא החלטה אמיצה"

לדבריו של שר הביטחון, "הרמטכ"ל שלנו מראיין חיילים, והרמטכ"ל שלהם קבור באדמה. שורה ארוכה של פעילים קבורים היום, ורק לפני שבוע הם עסקו בטרור. מאגר הטילים הכבדים שלהם חוסל, חלק מתשתיות הייצור של נשק ברצועה חוסלו, המעון והמשרד של ראש הממשלה הפלסטיני הרוס. הבנקים הרוסים".

בו בזמן, לא שולל כעת השר ברק הקלות, כחלק ממשא ומתן. "אם ההסכם יכובד על ידי הצד השני, והחמאס יימנע מכל פעולה עויינת, אין לנו צורך להתעסק עם הגבול. יש התחייבות שהם לא לא יעשו שום פעולה עויינת משם. עם זאת, אין דבר שגובר על הזכות להגנה עצמית - שום נייר לא יעזור. המבחן הוא לא בנייר כי אם במה שקורה בפועל. כל הזמן שהם חוששים ולא יפעלו - ההבנות יתקיימו".

השר שלום שמחון אמר במשדר כי ההחלטה שהתקבלה על ידי השלישייה הייתה נכונה ואמיצה, במיוחד על רקע הבחירות הקרובות. "ממשלת ישראל הציבה יעדים מדודים שאותם השיגה. איך שלא נסתכל על הדברים, חמאס יהיה שם. הישגיו לא כאלה כפי שמשתקפים ממסך הטלוויזיה, הוא חטף מכה קשה מאוד, ייקח לו הרבה זמן להשתקם".

"המשק חטף מכה לא פשוטה, אזור הדרום הוא אזור תעשייתי גדול מאוד", הוסיף שמחון ביחס לערוף. "צריך לעשות מאמץ לצמצם את הנזק, להחזיר את התמיכה. הפיצוי ככל שיינתן יותר מהר, כך החיים יחזרו למסלולם יותר מהר. אנחנו עובדים על זה כבר כמה ימים. ננסה לפצות את המפעלים הרבה יותר מהר ברגע שיתקבלו ההחלטות בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully