וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון אישרה: גיוס כוחות מילואים באופן מוגבל

פנחס וולף וטל שלו

15.11.2012 / 14:11

הוועדה החליטה גם לאפשר לשר הביטחון ולרמטכ"ל להכריז על מצב חירום. בביקור בבאר שבע טען ברק כי יכולות השיגור של חמאס נפגעו באופן אינטנסיבי, אך ציין כי "זו רק ההתחלה"

מבצע "עמוד ענן": הרוגים מפגיעה ישירה בקרית מלאכי/צילום: רויטרס, דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ועדת החוץ והביטחון אישרה בצהריים (חמישי) לשר הביטחון, אהוד ברק, לגייס כוחות מילואים בצו 9 (בהיקף מצומצם ולצורך משימה נקודתית, בניגוד לצו 8. פ"ו) כדי לתגבר את הכוחות לצורך מבצע "עמוד ענן"ברצועת עזה. בנוסף, החליטה הוועדה לאפשר לשר הביטחון ולרמטכ"ל להכריז על מצב חירום.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
הפגיעה בקריית מלאכי: ”הרגשתי שהאדמה נפתחת”
מורסי: עומדים לצד הפלסטינים מול התקפת ישראל
13 נהרגו בעזה עד כה; צה”ל תקף מעל 200 מטרות

אהוד ברק בני גנץ  וטל רוסו בסיור בפיקוד דרום. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מערך הפאג'ר שותק כמעט כולו". גנץ, ברק ורוסו/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון להתפתחויות בביקור באר שבע. "אנחנו בעיצומו של מאבק לא פשוט ולא בטוח שיהיה קצר. יהיו רגעי הצלחה ויהיו רגעים שנקבל מכות, אבל אנחנו נחושים להחזיר את ההרתעה בחזרה למצבה הראשוני ולהחזיר את השקט ונעשה זאת בכל מה שיידרש כדי להגיע לתוצאה".

ברק התייחס למותם של שלושה בני אדם בנפילת רקטה בקריית מלאכי ואמר: "כולנו שותפים לכאבן של המשפחות שאיבדו יקירהם בקריית מלאכי. אני רוצה לחזק את האזרחים ותודתי לראשי הרשויות, שירותי החירום לתושבים ולאנשי חיל האוויר בכיפת ברזל". ברק הודה למפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו ולרמטכ"ל, בני גנץ, והוסיף: "ג'עברי חוסל, מערך הפאג'ר שותק כמעט כולו. להערכתנו יכולות השיגור נפגעו באופן אינטנסיבי וזו רק ההתחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות הביטחון במרחב מוגן בקריית מלאכי. AP
נתניהו יקיים דיון מיוחד בנושא העורף ביישובי הדרום/AP

גם שר הפנים, אלי ישי, התייחס להתפתחויות במהלך ביקור במקום נפילת רקטה בשדרות. "ישראל תעשה שימוש רחב ועמוק יותר בכוחותיה. אף מדינה לא הייתה נוהגת ומתאפקת כפי ישראל. מחוייבותה של המדינה הוא אך ורק לאזרחיה, ישראל יצאה למבצע צבאי רחב ועמוק שבסופו יוחזר ויחוזק כוח ההרתעה שלה", אמר ישי.

הערב יקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון מיוחד בנושא העורף ביישובי הדרום, לצורך קבלת עדכונים מהגורמים המקצועיים והאזרחיים הרלבנטיים על המצב בתום יום הלחימה במסגרת המבצע. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שוחח בשעות האחרונות עם ראשי הרשויות בדרום הארץ וקיבל עדכונים על המצב האזרחי בעקבות האירועים. ראש הממשלה עצמו, השוהה בלשכתו בקריה בתל אביב, מקיים במהלך כל היום התייעצויות ביטחוניות, וממשיך בשיחות עם מנהיגים זרים בניסיון להסביר את עמדת ישראל ולגבש לגיטימציה בינלאומית למהלך.

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
זירת נפילת הרקטה בקריית מלאכי/דרור עינב
תושבי הדרום בזמן אזעקת צבא אדום. רויטרס
"לחזק את האזרחים"/רויטרס

קודם לכן, בפתח הדיון של ישיבת ועדת החוץ והביטחון שאישרה את גיוס המילואים אמר יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בראון (קדימה), כי "כוחות הביטחון וצה"ל מעבירים מאתמול לארגוני הטרור ולחמאס בפרט מסר ברור וחד משמעי ששיבוש שגרת החיים של תושבי הדרום לא יכולה להימשך. מה שהחל כפעולת מודיעין כירורגית מדויקת מתגלגל בשעות אלה למבצע מקיף שתכליתו ריסוק יכולות חמאס וחיזוק כוח ההרתעה של ישראל".

"צריך לשים לב גם לעניין של מצרים", הוא הוסיף על רקע החזרת השגריר המצרי מישראל. "למדינת ישראל אין לא כוונה ולא רצון לפגוע בתושבי עזה שאינם מעורבים בטרור. אני קורא לנשיא מצרים שלא לנקוט בצעדים נמהרים וחד צדדיים כי היציבות האזורית ושמירת השלום זה נכס לשתי המדינות. הוועדה מגבה את פעולות צה"ל ותעשה הכל להביא למימוש מיטבי של יכולות צה"ל וכוחות הביטחון לצורך ביצוע המשימה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, להחלטה היו גם מתנגדים מפתיעים. ח"כ דוד רותם (ליכוד-ביתנו) הודיע כי יצביע נגד האפשרות למתן צווי 9. "זו טעות נוראית", אמר. "לא צריך להכניס חיילים למלחמה. יש לנו חיל אוויר מצוין ולא צריך להיות איסטניסט. צריך לרסק כל אחד ממנהיגי החמאס בדרך של טיל ולא לסכן חיילים".

"אתנגד שיכניסו חיילים למלחמה"

במענה לשאלה האם אינו חושש שלחימה כזאת תביא להרג חפים מפשע, דבר שיכול להוביל להסרת הלגיטימציה הבינלאומית מהמבצע הצה"לי, השיב רותם: "אני לא דואג לנפגעים בעזה, אלא לנפגעים בישראל. אני דואג לחיילי צה"ל. אתנגד שיכניסו חיילים למלחמה. אפשר לעשות זאת עם מסוקים, מטוסים, פצצות וטילים ולא לגייס חיילים. כאשר תקפו את דרום ישראל במשך שנים – היה לגיטימציה של העולם? אז שהעולם לא יבלבל לי את המוח. צריך לחסל את תשתיות הטרור ולפרק את חמאס ושלא יאיימו מי שיבוא במקום. מי שיבוא במקום ירגיש את הסטירה שחמאס קיבל וייזהר".

חברי הכנסת האחרים הודיעו שיתמכו בגיוס. "אני מניח שהוועדה תאשר", אמר ח"כ איתן כבל (העבודה). "אין פה שום דבר שהוא המצאת הגורל. צה"ל ומערכת הביטחון מבקשים אישור לגיוס חריג אם יידרש, ואני מקווה שלא יידרש. מי שחושב שהמבצע יסיים את התהליך טועה. נצטרך פעם אחר פעם לעשות דבר כזה. לא יכול להיות פתרון בדרום, אלא רק בדרכי שלום. אבל אם שלום לא עושים, לפחות שיתנו ביטחון".

ח"כ אריה אלדד האשים את מבצעי תכנית ההתנתקות. "חייבים להבין איך עד ההתנתקות ירו 500 רקטות לעבר ישראל ומההתנתקות נורו 15,000 רקטות. איך זה גרם לכך שמיליון יהודים יושבים במקלטים", תקף. "מדינת ישראל הפכה במו ידיה את רצועת עזה לבסיס הטרור הגדול ביותר במזרח התיכון. את ג'עברי היה צריך להרוג ברגע ששליט חצה את הגבול לישראל, אבל משהוגדשה הסאה צריך לברך את מי שקיבל את ההחלטה ולתת לצה"ל לנצח. יש הרבה דברים שאפשר לעשות לפני מבצע קרקעי. נתחיל בזה שינתקו את החשמל והמים לעזה. הטירוף הזה חייב להיפסק. יש דברים חשובים מאוד לעשות". ואילו ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הוסיף: "צה"ל עושה את עבודתו. חייבים לכתוש אותם מהאוויר כמה שיותר ולהימנע ככל הניתן מכניסה קרקעית, אבל אני סומך על העמדה של צה"ל. תמיד היו תגובות מתונות, וכוח ההרתעה של צה"ל חייב לחזור וישראל לא יכולה להרשות לעצמה את ההפקרות השוררת בערי הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully