וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נבחר את העיתוי המתאים לגבות מחיר כבד"

טל שלו

13.11.2012 / 18:34

ראש הממשלה נפגש עם ראשי רשויות בבאר שבע והבהיר כי ישראל לא תעמוד מנגד נוכח ירי הרקטות המתמשך: "מי שחושב שיוכל לפגוע בשגרת החיים של אזרחי ישראל מבלי לשלם - טועה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

על רקע המשך המתיחות בגבול רצועת עזה והקריאות להחרפת תגובת צה"ל לירי הרקטות, הבהיר היום (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ישראל לא תעמוד מנגד. "מי שחושב שיוכל לפגוע בשגרת החיים של אזרחי ישראל מבלי שישלם על כך מחיר מאוד כבד – טועה", אמר נתניהו. "האחריות שלי, כראש ממשלה, היא לבחור את העיתוי המתאים והמועד הנכון לגבות את המחיר הכבד ביותר. כך יהיה".

נתניהו, שכינס הבוקר את פורום שרי התשיעייה להתייעצות מדינית-ביטחונית בעקבות ההתפתחויות האחרונות, ביקר מיד לאחר מכן בבאר שבע. "הארגונים הללו מבצעים פשע מלחמה כפול: גם יורים על אזרחים בכוונה תחילה וגם מסתתרים מאחורי אזרחים בכוונה תחילה. זה פשע מלחמה כפול", אמר נתניהו לראשי הרשויות בדרום עמם נפגש בצהריים. "זו זכותה וחובתה של ממשלת ישראל, ממשלה בראשותי, לפעול להחזיר את הביטחון".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בבאר שבע ופגישה עם ראשי רשויות מהדרום, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישתו עם ראשי הרשויות בדרום, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

את הבוקר פתח, כאמור, נתניהו בהתייעצות מדינית-ביטחונית של פורום התשיעייה, ומיד לאחר מכן חנך רשמית יחד עם שר התחבורה, ישראל כץ, את קו הרכבת המהיר לבאר שבע, שהושק כבר לפני למעלה מחודשיים. "בחרתי לרדת לדרום כדי לחוות אישית את החיבור המהיר בין המרכז לדרום ובין הדרום למרכז", אמר נתניהו ברכבת, לאחר שגם אתמול נפגש עם שגרירים זרים באשקלון. "הייתי בדרום אתמול. אני יורד לדרום בימים קשים וגם בימים שמחים. ניפגש עם ראשי הרשויות באזור ונשמע אותם במטרה לפתור את הבעיות שלהם ולאפשר להם עתיד טוב יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בנושא הזה אין ימין ושמאל"

עם הגעתו לבאר שבע, קיבל את פניו של נתניהו ראש העיר רוביק דנילוביץ', שהמשיך עמו לישיבת ראשי הרשויות מהדרום בעיריית באר שבע. מרבית הבכירים שהגיעו לפגישה ניסו להדגיש בפני ראש הממשלה את קריאתם להחרפת התגובה הישראלית להמשך ירי הטילים מהרצועה. "אנחנו יודעים שיש לך את היכולת לתת מענה הולם, אנחנו לא ששים אלי קרב, אבל אי אפשר בכל יום להטריד את מנוחתנו", אמר דנילוביץ' לנתניהו. "נדרשת הכרעה - להציב קווים אדומים ולומר עד כאן".

"יש לכם גיבוי מוסרי לכל מהלך. אסור שנהיה חלוקים, בנושא הזה אין ימין ושמאל ואין מקום לניגוח פוליטי, אלא מחויבות ואחריות לאומית", הוסיף דנילוביץ'. ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, אמר לנתניהו כי "המצב ביישובי עוטף עזה לא דומה לבאר שבע, אשקלון ואשדוד. כמות הטילים, כמות נפגעי החרדה, אין פה שום דמיון". בוסקילה שיבח את נתניהו, אך הבהיר כי "אנו מצפים ממך להפסיק התופעה בה המרצחים בני העוולה מעבר לגדר קובעים את סדר היום, כמו שהפסקת מחבלים סכינאים ומתאבדים. אנו מבקשים שתחיש ידיך ושכל אדם שגר בעוטף עזה יידע שמי שירה עליו אתמול - יירו עליו מחר".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בבאר שבע ופגישה עם ראשי רשויות מהדרום, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לכם גיבוי מוסרי לכל מהלך". נתניהו ודנילוביץ', היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשעות הערב השתתף נתניהו בטקס חלוקת פרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות באוניברסיטת בן גוריון. נתניהו חזר על הדברים גם בטקס חלוקת הפרס, המוענק זו השנה השלישית על ידי ראש הממשלה וראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג?ין קנדל, והדגיש כי "יש דברים שממשלות חייבות לעשות. יש לנו משימה אחת גדולה - להגן על אזרחי ישראל, תושבי הדרום".

לאחר מספר ימים של ירי רקטי בלתי פוסק לעבר יישובי הדרום, בשעות האחרונות קיים שקט יחסי בגזרה. עם זאת, הבוקר נורתה רקטה לעבר העיר אשדוד, אך היא התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. מאוחר יותר התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם במקרה הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully