וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגילה: "אמשיך לגבות את הבנייה בירושלים"

טל שלו

23.10.2012 / 14:59

במהלך ביקור בשכונה, הדגיש ראש הממשלה: "ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל לנצח, יש לנו זכות מלאה לבנות בה". ראש העיר, שהתלווה אליו: "ממשלתך - ידידת אמת של ירושלים"

"ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל לנצח, יש לנו זכות מלאה לבנות בה" – כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ביקור בשכונת גילה בירושלים. "בנינו את ירושלים, אנחנו בונים את ירושלים ונמשיך לבנות את ירושלים. זאת המדיניות שלנו ואני אמשיך לתת רוח גבית לבניה בירושלים", הוסיף.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אשר התלווה לראש הממשלה בביקורו, אמר כי ירושלים היא עיר אחת מאוחדת, שלא חולקה לשבטים ולא תחולק לעולם. "זו המחויבות שלנו מאז ומעולם, ותישאר כזו גם בעתיד", ציין ראש העיר. "אדוני ראש הממשלה, אתה והממשלה בראשותך ידידי אמת של ירושלים. תודה על הרוח הגבית והמשאבים שאתה מעמיד לצורך צמיחתה של ירושלים ועל הסיוע והעמידה על זכותנו וחובתנו לבנות ולפתח את העיר, נמשיך לבנות עשרות אלפי דירות בכל רחבי העיר".

בנימין נתניהו וניר ברקת מסיירים בשכונת גילה בירושלים. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל לנצח". נתניהו בגילה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

תכניות בנייה בגילה הן מוקש מוכר בתקופת ממשלת נתניהו, ובעוד הוא אינו רואה בגילה ובשכונות יהודיות נוספות במזרח ירושלים התנחלויות, בקהילה הבינלאומית חושבים אחרת. לפני כשנה עוררה תכנית בנייה אחרת בשכונה משבר חריף בין ישראל לקהילה הבינלאומית. אז היו אלה 1,100 יחידות דיור, שאושרו במקביל לניסיונו של הקוורטט להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בלשכת נתניהו דחו אז את הביקורת החריפה שהתעוררה בארצות הברית וגרמניה, והדגישו כי בכל תכנית שלום שהונחה על השולחן ב-18 השנים האחרונות, גילה נשארה חלק מירושלים, ולפיכך אישורי הבנייה אינם עומדים בסתירה לרצונה של הממשלה להגיע למשא ומתן.

בסוף השבוע האחרון, פרסם האיחוד האירופי הודעה גינוי לאישור בנייתן של 800 יחידות דיור חדשות בשכונה. בהודעה נכתב כי שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, "מצטערת עמוקות" על האישור שנתן משרד הפנים ביום חמישי האחרון. "ההתנחלויות אינן חוקיות בהתאם לדין הבינלאומי ומאיימות על פתרון שתי המדינות. המשך הבנייה בהתנחלויות מקשה על חזרה למשא ומתן", נכתב.

סער: "זכותנו על ירושלים כמו זכות האנגלים על לונדון"

בימין תקפו במילים קשות את אשטון על הגינוי. שר החוץ, אביגדור ליברמן, פרסם למחרת תגובה חריפה לגינוי, שבה טען כי הוא אינו תורם דבר לקידום המשא ומתן, ומעיד על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באזור. "שכונת גילה היא חלק בלתי נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי נפרד מישראל", אמר ליברמן, וקרא לאיחוד האירופי להתעסק בנושאים אחרים. "עדיף גם שהאיחוד האירופי יתמקד כרגע בבעיות המתעוררות בין עמים ולאומים שונים על אדמת אירופה, ולאחר פתרונן המוצלח נשמח לשמוע הצעות בנוגע לפתרון הבעיות עם הפלסטינים".

לליברמן הצטרף גם שר החינוך, גדעון סער, אשר אמר כי "מוזר שבשעה שהמזרח התיכון 'בוער', עשרות אלפי אזרחים נרצחים בסוריה ואירן ממשיכה לחתור לנשק גרעיני – הדבר שמטריד את האיחוד האירופי הוא בנייה בשכונת גילה בירושלים". בדברים שנשא באירוע שבתרבות בבאר שבע, הוסיף סער כי "הודעות מסוג זה מביאות לחוסר רלוונטיות של האיחוד האירופי לגבי מה שקורה במזרח התיכון". השר טען כי "הזכות שלנו על ירושלים לא פחותה מהזכות של האנגלים על לונדון או של הצרפתים על פריז, וזאת בלשון המעטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו וניר ברקת מסיירים בשכונת גילה בירושלים. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתה והממשלה בראשותך ידידי אמת של ירושלים". נתניהו וברקת/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

מנגד, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את התנהלותו של ליברמן ואת השתלחויותיו באשטון. "ליברמן החליט כנראה להעלות על מזבח הבחירות של מפלגתו את יחסי ישראל עם העולם", אמרה גלאון באירוע שבתרבות ברעננה, והזכירה כי רק בתחילת השבוע אישר האיחוד האירופי גל נוסף של סנקציות נגד אירן, שעליהם הודה ליברמן לאשטון במכתב תודה מיוחד. "אבל את ליברמן זה לא מעניין, האינטרסים של ישראל כנראה פחות חשובים מהאינטרס המפלגתי. הוא גם מרשה לעצמו כי הוא יודע שמקומו בממשלה הבאה מובטח ושביבי אפילו לא ינזוף בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully