וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם נצטרך, נשקול לפעול צבאית בסוריה"

טל שלו

16.10.2012 / 20:52

בפגישה עם שגרירים אירופים בירושלים, הבהיר ראש הממשלה כי יעשה "כל שצריך כדי שהנשק הכימי שבידי סוריה לא ייפול בידי ארגוני טרור". על אירן: "לא יכולים לקחת סיכונים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שלישי) כי במקרה הצורך, ישקול להורות על פעולה צבאית של צה"ל בסוריה. "נעשה כל שצריך כדי שהנשק הכימי שבידי סוריה לא ייפול בידי ארגוני טרור, ואם נחשוש שזה המצב, נשקול לפעול צבאית", אמר נתניהו בארוחת צהריים שקיים עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי המכהנים בישראל במלון המלך דוד בירושלים. כמו כן, הוא הדגיש את המעורבות האירנית בהישרדות משטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, ומעורבות חיזבאללה בטבח שהוא מבצע.

יממה לאחר החלטת האיחוד האירופי על הטלת סבב סנקציות נוסף על המשטר האירני, הודה נתניהו לשגרירים על ההחלטה, אך גם השיב לביקורת שנמתחה באירופה בחודשים האחרונים על כוונת ישראל ליזום תקיפה צבאית באירן, וחזר על קביעתו שהסנקציות טרם השיגו את מטרתן ולכן יש צורך ב"אופציה צבאית אמינה". לדבריו, "השיעור הכללי מהשינויים במזרח התיכון הוא שכל יכולת צבאית יכולה להיות מופנית כלפינו".

נתניהו בפתח הפגישה: "נדע שהסנקציות עובדות כשצנטריפוגות יעצרו"

בנימין נתניהו נפגש עם שגירי האיחוד האירופי, אוקטובר 2012. עומר מירון
נתניהו והשגרירים האירופים, היום/עומר מירון

אמש אמר ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, במהלך נאום בפני הקהילה היהודית כי אמר לנתניהו ש"זה לא הזמן" לפעולה צבאית ישראלית. בהקשר זה, הדגיש נתניהו בפני השגרירים: "אנחנו לא יכולים לקחת סיכונים או לעשות ניסויים שיסתיימו בכישלון. המדיניות שלנו חייבת להיות זהירה ולמנוע מאזרחי ישראל סיכונים ביטחוניים גדולים כשעוד אפשר".

בנוגע לגבול הדרומי, הדגיש נתניהו כי "ישראל מצפה ממצרים למנוע מתקפות מסיני", והביע התנגדות נחרצת לפתיחת הסכמי השלום עם מצרים. "כל שינוי עשוי לסכן את כל ההסכם, ועלול לפגוע בכלל ביכולת להגיע להסכמי שלום במזרח התיכון, כי יפחת האמון בעצם היכולת לשמור ולשמר הסכמים", הסביר.

בנימין נתניהו נפגש עם שגירי האיחוד האירופי, אוקטובר 2012. עומר מירון
דברי הפתיחה של שגריר האיחוד בישראל, אנדרו סטנדלי הדגישו את החשש של אירופה מהיחלשות האפשרות לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. נתניהו וסטנדלי/עומר מירון

נתניהו גם ניצל את הפגישה עם השגרירים, בהם בין היתר שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, השגריר הגרמני אנדריאס מיכאליס והשגרירה הדנית ליזלוט פלסנר, כדי להשיב לטענות האירופיות באחד הנושאים הרגישים בדעת הקהל האירופית ובקרב הממשלים במדינות השונות - הקיפאון המדיני. בעוד דברי הפתיחה של שגריר האיחוד בישראל, אנדרו סטנדלי, הדגישו את החשש של אירופה מהיחלשות האפשרות לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, וכללו ביקורת חריפה על הבנייה בהתנחלויות, אלימות מתנחלים ואירועי תג מחיר "שמהווים מכשול לשלום", דחה נתניהו את הביקורת: "כמה מכם יודעים איזה מאמצים עשינו בארבע השנים האחרונות במטרה לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים. אבל הפלסטינים בחרו לבזבז ארבע שנים עם התעקשות על תנאים מוקדמים, דבר שאני לא מוכן אליו".

"הכרזה פלסטינית חד-צדדית תקשה על מציאת פתרון בינינו", אמר נתניהו, וקרא למדינות אירופה להתנגד לצעדיהם החד-צדדיים של הפלסטיניים. כמו כן, התייחס נתניהו ליוזמות באיחוד האירופי לסימון מיוחד למוצרים מההתנחלויות, והבהיר כי "התוצאה של חרם על מוצרים מיהודה ושומרון תהיה פיטורים של 25 אלף פלסטינים שמועסקים במפעלים ביהודה ושומרון".

במהלך הפגישה, קרא נתניהו למדינות האיחוד האירופי לסייע בשיקום יחסי ישראל עם טורקיה, שנכנסו לקיפאון עמוק מאז אירועי המרמרה, וסירובה של ישראל להתנצל על הרג תשעת האזרחים הטורקים בידי חיילי צה"ל. "אשמח לסיוע של כל אחד מכם לשיקום יחסינו עם טורקיה. זה אינטרס של שני הצדדים", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully