וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "לראשונה זה שנים, המאבק אידיאולוגי"

בראיון לוואלה! חדשות העריכה יו"ר העבודה כי מפלגתה תהיה השנייה בגודלה, ואף עשויה לעבור את הליכוד. במפלגת השלטון התייחסו למאבק הפנימי: "הולך להיות קרב איתנים"

עריכה: מיכאל ברגמן

הכנסת צפויה להתפזר הערב (שני) וכל העיניים נשואות ל-22 בינואר - מועד הבחירות. "יש דבר ברור, מפלגת העבודה היא השנייה בגודלה אחרי הליכוד", הבהירה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', שמפלגתה זוכה לסקרים מחמיאים, בראיון לוואלה! חדשות, במסגרת משדר מיוחד בהנחיית ינון מגל ממשכן הכנסת בירושלים. לדבריה, לפי סקר שנערך לאחרונה, מפלגתה אף עשויה בנסיבות מסוימות לעבור את הליכוד.

"נורתה ירייית הפתיחה לבחירות כשבעצם לראשונה מזה שנים רבות המאבק הוא אידיאולוגי. בין שתי תפיסות עולם שונות. בין תפיסת עולם קפיטליסטית דרווינסיטית, שרואה את החברה הישראלית כג'ונגל שבו מעמד הביניים והחלש ניגף מאחור, לבין התפיסה הסוציאל-דמוקרטית המאוזנת שאני ומפלגת העובדה מביאים", הכריזה יחימוביץ'.

שלי יחימוביץ' במשדר המיוחד מפיזור הכנסת , אוקטובר 2012. עומר מירון
"נורתה ירייית הפתיחה לבחירות". יחימוביץ' מתראיינת לוואלה! חדשות/עומר מירון

יו"ר העבודה מתחה ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמרה כי "תחת ממשלו של נתניהו, הליכוד הפכה למפלגה שמשרתת קבוצה קטנה מאוד באוכלוסייה". "חסרים לכאורה 14 מיליארד שקלים, ברור מאיפה הליכוד מתכוון לקחת אותם. מהרווחה, מהבריאות מהחינוך. רק מהרווחים הכלואים של חברות עשירות אפשר להוציא עכשיו שומת מס הכנסה על כספים שהם כבר הוציאו 14 מיליארד שקלים".

"חברה וכלכלה תחילה", הבהירה יחימוביץ' והתייחסה להרכבת רשימתה. "אצלנו יש פריימריז דמוקרטיים, בניגוד למפלגות אחרות. יש שמונה ח"כים מכהנים ו-20 מנדטים לפחות בסקרים. זה אומר שיהיו הרבה מנדטים חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אריה אלדד במשדר המיוחד מפיזור הכנסת , אוקטובר 2012. עומר מירון
"המתאר האופטימלי מבחינתי זה שכל האיחוד הלאומי ירוץ יחד עם הבית היהודי". אלדד מתראיין לוואלה!/עומר מירון

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון התראיינה במשדר המיוחד. גלאון התייחסה לסיכויי מפלגתה בבחירות הקרובות. "אם אנשים יצביעו כפי שהם מאמינים, הם יצביעו למרצ ונהיה מפלגה של 10 מנדטים, זה אפשרי", אמרה חברת גלאון. "המשך שלטון נתניהו אינו גזירת גורל. אם רוצים שמי שיעמוד בראשות קדימה, יחימוביץ' ולפיד לא ילכו לממשלת אחדות לאומית, צריך גוש שמאל חזק". חבר סיעתה, ניצן הורוביץ, אמר גם הוא כי הוא צופה שנתניהו יאבד מכוחו בבחירות האלה. "אין ספק שהליכוד בלי כחלון נשאר מפלגה של קפיטליזם חזירי שפגעה בהמון אנשים בישראל. אני חושב שבבחירות האלה בנימין נתניהו ישלם את המחיר על זה".

שר המדע ויו"ר הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ, התייחס למצב סיעתו. "אני חושב שכשמסתכלים על התמונה, אז אנחנו במצב טוב, ובעזרת השם הבית היהודי ואני בתוכו מאורגנים היטב. יש התעוררות רבה בשטח. אני מעריך שהמהלך של פריימריז צלח ושנבחר רשימה אטרקטיבית ובעזרת השם זו תהיה תנועה גדולה מאשר היום".

חבר הכנסת אריה אלדד הגיב לסקרים האחרונים לקראת הבחירות ולסיכויי מפלגתו האיחוד הלאומי. "הסקר הכי מעודכן שלי אומר שאם האיחוד הלאומי והבית היהודי ירוצו יחד, הם יקבלו פחות או יותר שמונה מנדטים. כנראה שלא סתם היהודים הם מאבות הפיסיקה הגרעינית, אנחנו רגילים לחלק את החלקיקים הכי קטנים לאטומים. המתאר האופטימלי מבחינתי זה שכל האיחוד הלאומי ירוץ יחד עם הבית היהודי".

"הולך להיות קרב איתנים בליכוד"

חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס להישגי סיעתו וליום שלאחר הבחירות. "נאבקנו בחוקים גזעניים וחוקקנו חוקים חברתיים אוניברסליים", אמר. "בטוח לא נמליץ על מועמד ימין להרכיב את הממשלה. עדיין התמונה לא ברורה כי אולמרט לא רץ".

חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) הודה כי מפלגתו עשתה טעויות במהלך הכנסת הנוכחית. "כיום קדימה לא נתפסת כאותה אלטרנטיבה שהציבור רוצה שתהיה. זו האחריות שלנו לחבר את הכוחות ביחד", אמר פלסנר.

בליכוד התייחסו להתרחשויות בתוך מפלגתם. חבר הכנסת דני דנון אמר כי "הולך להיות קרב איתנים בליכוד. עשרות חברי כנסת שהיום מכהנים לא יהיו פה במליאה בכנסת ה-19. על-פי הערכות, שבעה ייצאו החוצה. הצטערתי לשמוע שבקדימה ביטלו את הפריימריז והם הולכים אחורה. היום המפלגה הגדולה היחידה שבה יש דמוקרטיה זו מפלגת הליכוד".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי הפגינה קור רוח לקראת הפריימריז. "בליכוד יש הערכה לאידאולוגיה שהצגתי. למרות שאני עובדת קשה אני מרגישה די בנוח", אמרה חוטובלי והוסיפה כי "אנשים אומרים חזון שתי המדינות מת, יותר ויותר אנשים משוכנעים שהפתרון זה לא רלוונטי. כמי שמייצגת את הקול הימני האותנטי, זו בשורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully