וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שוויון בין יחימוביץ' ולפיד עם 17 מנדטים

סקר "מעריב" קובע כי מפלגת העבודה ומפלגת יש עתיד הן המרוויחות העיקריות מההתנפצות של קדימה שמאבדת 23 מנדטים. סקר אחר: נתניהו זוכה לשיעור תמיכה כפול מאולמרט או לבני

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

צפו בנתניהו מודיע על הקדמת הבחירות:

מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' והמפלגה החדשה "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד זוכות כל אחת ל-17 מנדטים - כך על פי סקר עיתון מעריב שהתפרסם הבוקר (חמישי). שתי המפלגות זוכות לאסוף את שברי מפלגת קדימה שיורדת על פי הסקרים בלא פחות מ-23 מנדטים (מ-29 בכנסת האחרונה לשישה בבחירות הקרובות). עם זאת, לא מדובר בשינוי מהותי ב"פוליטיקת הגושים", שכן גוש הימין בראשות הליכוד עדיין זוכה לתמיכה גדולה יותר, לשמחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמעדיף גוש שמאל מפורק על אפשרות של איחוד בין המפלגות הגדולות בשמאל-מרכז.

לקראת הבחירות: אילו מפלגות מוכנות ואילו לא?

מסקר נוסף שהתפרסם הבוקר ב"הארץ" עולה כי ראש הממשלה פותח פער ניכר על יריביו בהיבט התמיכה הציבורית. אמנם מועד הבחירות עדיין לא נקבע, וככל הנראה הן יתקיימו בסוף ינואר או תחילת פברואר, אולם נתניהו זוכה לתמיכה רחבה מול המתמודדים הפוטנציאליים נגדו, כך גם מפלגתו – הליכוד זוכה על פי הסקרים לעדנה, כאשר על פי סקר אחד המפלגה שומרת על כוחה ועל פי הסקר השני היא מגדילה את מספר המנדטים שלה מ-27 בכנסת הקודמת ל-29 בבחירות הקרובות.

בחירות 2013 - סיקור מיוחד:
נתניהו: הבחירות יוקדמו, "טובת המדינה מחייבת"
"בורסת השמות" בעבודה: שפיר, רוזנטל, וילנאי ויוסי יונה
חיים רמון: "אולמרט טרם קיבל החלטה אם להתמודד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם נתניהו חושש מהמתמודדים מולו, הרי שהנתון הבולט ביותר הוא ששני המועמדים הבולטים אחריו, כך על פי סקר הארץ, הם שתי דמויות שנכון להיום נמצאות מחוץ למערכת הפוליטית – ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שזוכה ל-24% תמיכה ויו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני שזוכה ל-28% תמיכה.

סביב חזרתו האפשרית של אולמרט לפוליטיקה רובצת עננה, שכן עדיין מתנהל נגדו משפט בפרשת הולילנד. מקורבו, חיים רמון, אמר אתמול כי אולמרט "לא החליט" אם לשוב לזירה הפוליטית, זאת לצד דיווחים שונים כי הוא יודיע על חזרתו "בימים הקרובים". גם שותפתו לשעבר, לבני, לא הצהירה על חזרה לחיים הפוליטים מהפרישה שלה לאחר הפסד בפריימריז ליו"ר קדימה הנוכחי ח"כ שאול מופז.

בסקר "דיאלוג" שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, זוכה נתניהו לשיעורי תמיכה הנעים בין 57% ל-62%. גם מתמודדים נוספים לא הצליחו, על פי הסקר, לאתגר את ראש הממשלה: יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' זוכה ל-17%, יו"ר קדימה שאול מופז – 16% תמיכה ו-15% מאמינים שיו"ר מפלגת העצמאות אהוד ברק צריך לעמוד בראשות הממשלה.

מבחינת המפה המפלגתית, מהסקרים עולה שהליכוד מגדיל את כוחו ל-29 מנדטים מ-27 המנדטים שגרף בבחירות הקודמות. במעריב בדקו את האפשרות של ריצה משותפת של אולמרט ולבני, והשניים זוכים לתמיכה של עשרה מנדטים. ישראל ביתנו שומרת פחות או יותר על כוחה עם 13-15 מנדטים (15 בכנסת הקודמת); כך גם ש"ס (10-11 מנדטים); מרצ והבית היהודי מתחזקות במנדט אחד כל אחת – 4 ו-5 בהתאמה; ובסוף הרשימה משתרכת הרחק מאחור מפלגת העצמאות כאשר בסקר מעריב היא חוצה את אחוז החסימה עם שני מנדטים ואילו בהארץ היא לא עוברת את אחוז החסימה.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully