וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג המותגים: מי היה ונשאר החזק בעולם?

קורט באדנהאוזן, פורבס

4.10.2012 / 13:13

האפליקציה הבעייתית האחרונה של אפל לא פגעה קשות במותג והוא נשאר המותג החזק בעולם. פורבס דירג את 200 המותגים החזקים - מי נשאר בראש ומי התרסק?

התפוח האכול המפורסם של אפל אולי ספג פגיעה קלה בשבועות האחרונים, עם פרשת ההתנצלות של המנכ"ל טים קוק על אפליקציית המפות הבעייתית, אך הפרשה הזו לא שינתה את מעמדו - אפל נשאר המותג החזק ביותר בעולם, כך עולה מדירוג המותגים העולמי של פורבס.

טים קוק. AP
שווי המותג: 87.1 מיליארד דולר/AP

המותג אפל שווה 87.1 מיליארד דולר, עלייה של 52% מאז דירוג המותגים האחרון של פורבס שנעשה לפני שנתיים. המותג שווה 59% יותר ממיקרוספט, המדורגת שנייה, ושווה 54.7 מיליארד דולר.

"אפל היא זו שקובעת את הקצב, מגדירה מחדש קטגוריות וקובעת את הצרכים שלנו לפני שאנחנו מבינים אותם", אומר בילי מן, מנהל בכיר בחברת הייעוץ פן-שואן-ברלנד. האירוע השנתי שבו אפל חושפת את הגרסה החדשה יותר של האייפון הוא האירוע הנחשב ביותר בעולם הטלקום, והאינדיקציה לעוצמת המותג היא מכירת יותר מ-5 מיליון מכשירי אייפון 5 בסוף השבוע הראשון להשקת המכשיר.

ביל גייטס. AP
שווי המותג: 54.7 מיליארד דולר/AP

המותג מיקרוסופט מוערך בכ-54.7 מיליארד דולר. החברה מוציאה 1.6 מיליארד דולר בשנה על פרסום, כמעט פי שניים מאפל. מיקרוסופט דורגה ראשונה בסקר המותגים הגלובלי של הצרכנים, שנערך על ידי חברת הייעוץ לנדור ופן-שואן-ברלנד עבור דירוג המותגים פורבס, ונועד לאמוד איך תופסים הצרכנים את המותגים המובילים.

שלישית בדירוג נמצאת קוקה קולה, ששווי המותג שלה מוערך ב-50 מיליארד דולר, ומדורג 29 בסקר הצרכנים. החברה מכרה 26.7 מיליארד ארגזי משקאות בעולם בשנה האחרונה, כשהמותג קוקה קולה אחראי לחצי מן המכירות.

קוקה קולה. אורי לנץ
שווי המותג: 50 מיליארד דולר/אורי לנץ

קוקה קולה היא החברה הלא טכנולוגית היחידה בין 6 המותגים המובילים בעולם, כשאחריה ברשימה מדורגות IBM (שווי מותג 48.5 מיליארד דולר), גוגל (37.6 מיליארד דולר) ואינטל (32.3 מיליארד דולר). החברה הלא טכנולוגית הבאה ברשימה היא מקדונלד'ס, שמדורגת שביעית, כשמותג הקשתות שלה מוערך ב-37.4 מיליארד דולר.

בגזרת המכוניות, מותג הרכב המוביל הוא ב.מ.וו, אשר הגיע למקום התשיעי בדירוג הכולל, עם שווי מוערך של 26.3 מיליארד דולר. מיד אחריו - טויוטה (מקום 14 ושווי של 21.9 מיליארד דולר), מרצדס-בנץ (מקום 16 ושווי של 21.8 מיליארד דולר) והונדה (מקום 19 ושווי של 20.9 מיליארד דולר).

לוגו גוגל. Paul Sakuma, AP
שווי המותג: 37.6 מיליארד דולר/AP, Paul Sakuma

הפגיעה התדמיתית והכלכלית הקשה שספגו הרשתות החברתיות בשנה האחרונה מורגשת גם בדירוג המותגים. פייסבוק, שמבחינת שווי שוק מדורגת 36, התרסקה בסקר הצרכנים, שם דורגה במקום ה-99 מתוך 100, מה שהפיל אותה למקום ב-73 בדירוג המותגים הכולל. פייסבוק נקטלה בסעיפי האמון והשקיפות, כמו גם בהבנה של החברה את צרכי הלקוחות. נושאי הפרטיות נשארו במוקד תשומת הלב של הצרכנים.

דירוג פורבס בחן למעלה מ-200 מותגים גלובלים, מדד את רווחי החברות בשלוש השנים האחרונות וחישב אותם לפי הענף בו החברה עוסקת. בנוסף, שוקלל לדירוג גם מדד תפיסת הצרכנים את המותג (על פי הדירוג של לנדור ופן-שואן-ברלנד).

המותגים החזקים ביותר בעולם: כמה שווה התפוח של אפל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully