וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מעריכים: בחירות ב-5 או ב-12 בפברואר

פנחס וולף

3.10.2012 / 0:09

"המסלול ברור – הולכים לבחירות ולא לתקציב", אמרו בכירים בליכוד לאחר שנתניהו הודיע כי תוך שבועיים יחליט האם להקדים הבחירות. ההערכה: הכנסת תפוזר עם פתיחת מושב החורף

צלם:שי מכלוף, עורך: אמיר קוטיגרו

אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי תוך שבועיים יחליט האם להקדים את הבחירות, בכירים בליכוד מעריכים הלילה (רביעי) כי הכיוון הברור הוא בחירות, שיתקיימו בחודש פברואר. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו הבכירים כי "המסלול ברור – הולכים לבחירות ולא לתקציב. אין כבר אפשרות לתכנן תקציב אחראי, כל מפלגה מתפזרת, יש את הריב עם ברק ואמירות פופוליסטיות של מפלגות - כל זה קורה כשמבינים שהולכים לבחירות ואין עניין לשמר את הקואליציה. השיטה היא שכשמחליטים על בחירות – זה יהיה מהיר, בתוך 90-100 ימים".

לפי הערכת הבכירים, לוח הזמנים הצפוי יחל בשבוע הראשון של מושב החורף אז תפוזר הכנסת. בין אמצע נובמבר לתחילת דצמבר יתקיימו הפריימריז בליכוד וב-5 או ב-12 בפברואר יתקיימו הבחירות.

אהוד ברק, ובני גנץ בהדלקת נר ראשון של חנוכה ביחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחטמ"ר אפרים, דצמבר 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
כבר לא רואים עין בעין? ברק ונתניהו/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ההחלטה תתקבל בצל המתח השורר בין נתניהו לשר הביטחון אהוד ברק. המתיחות בין השניים באה לידי ביטוי בשיחת הטלפון שנתניהו קיים עם הרמטכ"ל לשעבר, שנוא נפשו של ברק, גבי אשכנזי. כך גם דווח באתר פעילי הליכוד "ליכודניק". הם קבעו להיפגש במועד כלשהו, לא ברור מתי. בכל מקרה, אשכנזי עצמו לא יכול להתמודד בבחירות הנוכחיות, משום שהוא צריך צינון של שלוש שנים מתום כהונתו כרמטכ"ל, אך יש בכך אמירה של נתניהו כלפי ברק. גם האקט הזה יכול להצביע על הבחירות שבפתח. "ברק הוא מניפולטור גדול", אמרו בכירים בליכוד, "טוב שהוא לא יכול לעשות לנתניהו מה שהוא עשה לאולמרט, כי הוא לא תלוי בו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לפזר את הכנסת לא תהיה בעיה. בתחילת מושב הקיץ, בחודש מאי, מליאת הכנסת אישרה את החוק לפיזור הכנסת ברוב עצום. הצעת החוק אפילו אושרה בהכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכנסת. הצטרפות קדימה לממשלה גרמה לקואליציה להגיש רוויזיה – דרישה להצבעה חוזרת – וכעת, כל מה שנותר זה לכנס שוב את ועדת הכנסת, להפיל את הרוויזיה, ובכך להכשיר את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. לאחר מכן אפשר להביא את ההצבעה למליאה, והכנסת תפוזר. כל המהלך הזה יכול להיעשות בתוך יום. כך, אם ביום שני, 15 באוקטובר, תהיה ישיבת מליאה חגיגית, ביום שלישי או רביעי, הכנסת עשויב כבר להתפזר.

לאחר מכן, האינטרס של כל המפלגות יהיה להביא לפריימריז כמה שיותר מהר. כך הן ימנעו מחברי הכנסת ומהפעילים המרכזיים להילחם עם עצמם במקום מול מפלגות יריבות. לכן, כנראה שהפריימריז בליכוד ייערכו בין אמצע נובמבר לתחילת דצמבר.

כאמור, אמש התייחס נתניהו לאפשרות של קיום בחירות מוקדמות בשיחות שקיים עם מפלגות הקואליציה. "עד פתיחת מושב החורף, ב-15 באוקטובר, אקבל את ההחלטה, ואם לא יתגבש רוב לתקציב אחראי נשלים ארבע שנות כהונה ונלך לבחירות", אמר נתניהו. גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס לאפשרות זו. "בימים אלה בוחן ראש הממשלה את האפשרות להעביר תקציב רציני ואחראי ולאפשר לממשלה שנת כהונה חמישית. אומר בצורה ברורה ביותר: אם הדבר לא יתאפשר - הבחירות תתקיימנה בתחילת השנה הבאה במלאת ארבע שנים לבחירות. נפנה לציבור ונבקש ממנו לתת אמון לליכוד בהתאם לאמונותיו", אמר כץ בעת שאירח פעילי ליכוד בביתו.

עוד בנושא
נתניהו: תוך שבועיים אחליט אם להקדים את הבחירות
בכירים בירושלים: "ספטמבר ואין תקציב ל-2013, גם הנגיד מודאג"
ריבלין: "העברת התקציב בפתיחת המושב - או בחירות"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully