וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: "מתכנן להקים רשת רכבות ביהודה ושומרון"

יהושע בריינר

23.9.2012 / 15:09

בסיור בהתנחלויות אמר כץ כי משרדו גם מקדם הקמת רכבת קלה מראש העין לאריאל. "מדינת ישראל תישאר כאן תמיד. גם לפלסטינים וגם ליהודים יש זכות ליהנות מתחבורה ציבורית"

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום (ראשון) כי משרדו מקדם הקמת רשת רכבות ביהודה ושומרון, במסגרתה יופעל גם קו רכבת קלה מראש העין לעיר אריאל. כץ השתתף בסיור של שדולת ארץ ישראל בכמה מוקדים ביהודה ושומרון וסיפר כי לפני מספר שבועות התקיימה במשרדו פגישה בנושא. הוא אמר שהקו העתידי צפוי לעבור בכל שטחי יהודה ושומרון ולחבר את האזור לשאר חלקי הארץ.

ביקור ישראל כץ, ח"כ אורי אריאל וח"כ ציפי חוטובלי בבית המכפלה בחברון, אפריל 2012. דוד וילדר, ספק 500
שר התחבורה ישראל כץ מבקר בחברון/ספק 500, דוד וילדר

"חשוב לומר שהביקוש לקו רכבת לאריאל עומד בכל קריטריון", אמר כץ. "יש להדגיש כי מדובר ברשת רכבות שתפעל בכל יהודה ושומרון, וזאת על רקע החלטות ממשלה קודמות. גם בג"ץ אמר שטוב שמתכננים רשת כוללת. גם לפלסטינים וגם ליהודים יש זכות ליהנות מתחבורה ציבורית". כץ הוסיף כי אינו יכול להתחייב על מועד לפתיחת הקו החדש, אך כי הנושא נמצא בתכנון מתקדם.

"עלינו לפעול לחיזוק ההתיישבות"

בסיור, שנערך בעקבות דו"ח השופט אדמונד לוי שהוגש בתחילת חודש יולי, לקחו חלק גם חברי הכנסת איוב קרא, לאה נס, זאב אלקין, יריב לוין, אריה אלדד ומירי רגב. במהלך היום הם הגיעו גם למאחז עמונה, שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית. המדינה כבר הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה לפנות את המאחז עד סוף השנה. "אימוץ העקרונות של השופט לוי יאפשר לי ולשרים נוספים לקדם נושאים חשובים", אמר כץ, "יש לקיים דיון על הדו"ח. אנחנו מכבדים כל חוק, אך עלינו לפעול לחיזוק ההתיישבות, וסיור במקום הזה הוא דבר לגיטימי וחשוב".

כץ הוסיף כי "יש לקדם את התשתיות בכל יהודה ושומרון, שכן גם האוכלוסייה הפלסטינית סובלת מתשתיות לקויות. איש אינו מעלה על דעתו שמדינת ישראל לא תישאר כאן לתמיד. אם מישהו חשב בעבר שהנוכחות שלנו כאן היא זמנית - זה כבר לא רלוונטי. אין באמת עם מי לדבר בצד השני. כך למשל, העובדה שאי אפשר להפקיע על מנת לסלול כביש ליישוב קיים היא דבר שאינו יעלה על הדעת. אימוץ של דו"ח לוי יסייע בנושא זה", אמר.

יצוין כי במסגרת דיון שנערך בעבר, בעקבות הפקעה של שטחים פלסטיניים לצורך הקמת מסילת הרכבת בין תל אביב לירושלים, התחייבה המדינה בפני בג"ץ לקדם תכנון של קו רכבת בכל שטחי יהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully