וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב החג, אם וילדיה נזרקו לרחוב: "הרשויות אטומות"

13.9.2012 / 16:22

בעלה של ליאת אהרון נהרג לפני כשנה, בזמן שהייתה בהריון. כעת היא נאלצת לגור באוהל מול בניין העירייה בכפר סבא, יחד עם שלושת ילדיה. העירייה: "הנושא בטיפול"

שלושה ימים לפני ערב ראש השנה, כאשר רבים עסוקים בהכנות לחג, מצאה עצמה ליאת אהרון, תושבת כפר סבא בת 37 - ברחוב, לאחר שלא נמצאה לה ולשלושת ילדיה (בני 6, 2 ו-7 חודשים) קורת גג. אמש הקימה אהרון אוהל והתמקמה עם שלושת ילדיה מול בניין העירייה בכפר סבא, עד שיימצא מקום מגורים לה ולילדיה.

"בעלי נהרג בתאונת אופנוע לפני שנה", סיפרה. "נשארתי לבד עם שני ילדים ובהריון, ללא כסף. לבעלי לא היו ביטוחים והוא היה המפרנס היחידי", הסבירה. "מובן שלא יכולתי לשלם שכר דירה, ולכן בעל הדירה שלנו הוציא אותנו מהבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים שורפים את עצמם מרוב ייאוש, אני מרגישה את האטימות של המערכת". אהרון עם ילדיה סמוך לבניין העירייה בכפר סבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה גרת עד עכשיו?

"גרתי ארבעה חודשים אצל אחותי בדירה קטנה בעיר. כשהבן שלה היה בצבא, הייתי ישנה עם הילדים בחדר שלו, וכשהוא חזר הייתי צריכה לפנות. זה היה פשוט לא הגיוני. לאחר מכן עברתי לאימא שלי, לדירת שני חדרים. ישנתי עם שני הילדים במיטה וחצי, כשהעריסה של התינוק צמודה אלינו. לא היה מקום לזוז בבית. הדברים שלי היו בארגזים, וזה פשוט בלתי אפשרי. אימא שלי בת 70, היא אישה חולה, ופשוט אין לי אפשרות להישאר אצלה".

פנית לרשויות?

"פניתי לרשויות כדי לקבל זכאות לדיור ציבורי, וביוני האחרון אישרו לי אותה - אבל בחדרה. אני לבד עם שלושה ילדים וכל המשפחה שלי פה, איך אני אגור בחדרה? חוץ מזה, אין שם דירות, ולפניי יש רשימת המתנה של 27 אנשים. זה ממש לא ריאלי ואין לי איפה להיות עכשיו. ביקשתי שיאשרו לי שכר דירה בחצר של אבא שלי ביחידת דיור שיש לו שם, באותו סכום של הזכאות שלי, ולא מאפשרים לי את זה. הרווחה מכירה אותי, אבל כל הזמן מעבירים אותי ודוחים את הדיון בענייני. יש פה אטימות. אני לא יכולה להמשיך בצורה כזו".

"בשתיים בלילה פתחו את הממטרות"

לדברי אהרון, במקום להושיט עזרה, העירייה עשתה הכל על מנת לסכל את הימצאותה במקום: "הלילה התמקמתי ליד העירייה, ובלי בושה בשתיים בלילה הם פתחו את הממטרות, וכולנו היינו ספוגים. התקשרתי למוקד וביקשתי שיסגרו את הממטרות, וענו לי שאני לא צריכה להיות פה. יש לי ילד עם קוצר נשימה. מה, אין להם בושה להתנהג בצורה כזו? יש פה במדינה אנשים ששורפים את עצמם מרוב ייאוש, אני מרגישה את האטימות של המערכת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מחאת אוהלים על מצוקת מחירי הדיור בכפר סבא, יולי 2011. שלומי גבאי
מגורים אלטרנטיביים. מחאת האוהלים בכפר סבא בשנה שעברה/שלומי גבאי

מה את מתכוונת לעשות?

"ברווחה אמרו לי אתמול שיתנו לי 1,500 שקל לחודשיים. זה לא רציני. איזו דירה אני יכולה לשכור במחיר כזה? לאחר מכן המנכ"ל הבטיח שיוסיפו לי עוד אלף שקל, וגם זה לא מאפשר לי למצוא דירה נורמלית. אני לא יכולה לחיות בדירת חדר עם שלושה ילדים. אני מצפה שייתנו לי הבטחה לדאוג לי לתקציב שמגיע לי על פי הזכאות, עד שתתפנה לי דירה, או לחלופין שיתנו לי את הכסף ואני אגור ביחידה ליד אבא שלי. אני לא מתכוונת לוותר. מגיע לילדים שלי כבר לחיות בצורה נורמלית. מספיק שהשנה התפרקנו, לאחר שבעלי נהרג ועברנו ככה ממקום למקום. אני לא מוכנה יותר לטלטל אותם. אני נשארת פה עד שיימצא פתרון הגיוני עבור הילדים שלי".

מעריית כפר סבא נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המקרה הקשה של ליאת אהרון. הנושא מוכר ומטופל באופן אישי על ידי ראש העיר, שהנחה את כל הגורמים המקצועיים לסייע לליאת בכל דרך אפשרית. חשוב להדגיש כי נושא הדיור מצוי בסמכותו הבלעדית של משרד השיכון, וכי העירייה מנסה לסייע לליאת בכל דרך אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully