וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד ברק: "מעדיף אינטרסים פוליטיים צרים"

טל שלו

12.9.2012 / 0:04

השר מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון, שקרא "ללבן את המחלוקת מול ארה"ב בחדרים סגורים". לדבריו, ברק בחר "להתחיל את מערכת הבחירות שלו על גבו של ראש הממשלה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון יצא אמש (שלישי) להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתח ביקורת על דבריו של שר הביטחון אהוד ברק בנושא היחסים עם ארה"ב בקשר לאירן. "אני מחזק את דרישתו של ראש הממשלה מהממשל האמריקני, להציב למשטר האירני קווים אדומים ברורים כדי לעצור את פרויקט הגרעין הצבאי. צר לי ששר הביטחון מעדיף אינטרסים פוליטיים ומפלגתיים צרים ואינו נותן גיבוי לדרישה חשובה זו, ובמקום זאת בחר להתחיל את מערכת הבחירות שלו על חשבון אינטרסים לאומיים ועל גבו של ראש הממשלה", אמר יעלון.

כאמור, דבריו הגיעו על רקע התייחסותו של ברק לחילופי הדברים בין וושינגטון וירושלים בימים האחרונים בעניין הצבת קו אדום לאירן בטרם תקיפה. בשיחות סגורות אמר ברק כי "האתגר האירני הוא אתגר מורכב לישראל וגם לעולם. ישראל שומרת לעצמה את הזכות והאחריות לקבל החלטות ככל שתידרשנה בהקשר לביטחונה ולעתידה, וארה"ב מכבדת זאת. חרף המטרה המשותפת, ישנן בין ארה"ב לישראל הבדלים מסוימים בעמדות. הבדלים אלה יש ללבן בינינו בפתיחות בחדרים סגורים. אין לשכוח כי ארה"ב היא בעלת הברית העיקרית של ישראל, קיימים בינינו קשרי מודיעין אינטימיים וארה"ב היא מקור הגיבוי החשוב ביותר לישראל בתחום הביטחון".

ברק ציין עוד כי "יחסים אלה מושתתים על יסודות של ידידות ארוכת שנים וערכים שמשותפים לישראל ולכל העם האמריקאי. חרף ההבדלים וחשיבות השמירה על עצמאות הפעולה של ישראל, יש לזכור גם את חשיבות השותפות עם ארה"ב וככל הניתן לא לפגוע בה".

ברק נואם במכון למחקרי ביטחון לאומי. יותם רונן
"הבדלים אלה יש ללבן בינינו בפתיחות בחדרים סגורים". ברק/יותם רונן

יועץ התקשורת של שר הביטחון, ברק סרי, סירב להגיב לדברי יעלון. מנכ"ל מפלגת העצמאות, אושי אלמליח, מסר כי "על פי הרקורד של שני האישים, יעלון לא ילמד את שר הביטחון ברק מהי אחריות לאומית ולא מהי אתיקה וקולגיאליות".

ברק ויעלון, שני הרמטכ"לים לשעבר לצדו של נתניהו, הם "צ'ילבות" ידועות במערכת הפוליטית, ולאורך שלוש וחצי שנות כהונת הממשלה ידעו לא מעט עימותים פומביים ומתיחויות. המחלוקות המדיניות-ביטחוניות בין ברק ויעלון היו בשנים האחרונות אחד המאפיינים המוכרים של ישיבות השמינייה; החל מהקפאת הבנייה בשטחים, דרך אירועי המרמרה, מינוי הרמטכ"ל ופרשת הרפז.

בשנה האחרונה, יעלון היה ממובילי הקריאה להפקיע מידיו של ברק את הסמכויות בנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון, שהובילה בסופו של דבר להקמת ועדת שרים העוסקת בנושא. ביולי האחרון, כשנתניהו מינה את יעלון לגבש חוק גיוס חרדים חדש, דרש ברק שמשרדו הוא שיגבש את המתווה (מה שאכן קורה בסופו של דבר בימים אלה לאחר שמתווה יעלון לא צלח - ט.ש).
(עדכון ראשון:23:04)

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
ברק: "את המחלוקת מול ארה"ב יש ללבן בחדרים סגורים"
נתניהו: "ללא קו אדום לאירן, אין לעצור את ישראל"
וושינגטון משיבה לישראל: "אין טעם בדד-ליין לאירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully