וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ראש ה-CIA יגיע לביקור חשאי בישראל

3.9.2012 / 14:11

פרסום ראשון: דיוויד פטראוס נחת היום בטורקיה ועשוי להגיע לישראל בניסיון להרגיע את הרוחות בין וושינגטון לירושלים סביב סוגיית הגרעין האירני. גורם מדיני סירב להתייחס

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(צפו בנתניהו והשרים מתייחסים אתמול למתיחות עם ארה"ב סביב אירן)

האם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שלח את ראש סוכנות ה-CIA, דיוויד פטראוס, למזרח התיכון כדי להרגיע את הרוחות לקראת תקיפה אפשרית באירן? גורם מדיני סירב להתייחס לאפשרות שאחרי ביקור מפתיע של פטראוס, שנחת היום (שני) בטורקיה, ימריא ראש ה-CIA לביקור הרגעה בישראל – זאת על רקע המחלוקת שזוכה לפומבי בין וושינגטון לירושלים בנושא תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין האירניים.

ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. GettyImages
בדרך לישראל? פטראוס/GettyImages

השבוע האחרון היה רצוף בהתבטאויות שהגבירו את רמת המתח בין ירושלים לוושינגטון על רקע תקיפה אפשרית של צה"ל במתקני הגרעין באירן. מה שהגביר את רמת המתח היה דבריהם של יו"ר המטות המשולבים האמריקאי, הגנרל מרטין דמפסי, שאמר כי הוא לא מעוניין "להיגרר" למערכה אחרי מתקפה ישראלית, וכי ישראל לבדה לא יכולה להשמיד את מתקני הגרעין האירנים, אלא לעכב את פיתוח הגרעין. בישראל ניסו לצנן את הרוחות, אולם מאחורי הקלעים הועברו מירושלים לוושינגטון מסרים חדים כי ישראל היא האחראית היחידה על ביטחונה וכי לא ניתן יהיה למנוע ממנה להגן על עצמה מפני איום ממשי, שנשמע באופן ישיר מפי מנהיגים אירנים.

כמו כן, מדווחים הבוקר כלי התקשורת בטורקיה כי אנקרה נכנסה לדריכות לאחר ההודעה על ביקור מפתיע של ראש סוכנות הביון המרכזית בארה"ב, דיוויד פטראוס, ופקידים בכירים אמריקאים נוספים. פטראוס נחת הבוקר עם מטוסו הפרטי בשדה התעופה אטאטורק באיסנטבול, כך דיווח באופן בלעדי העיתון היומי הטורקי 'אקסם', כשעל פי הערכות ברקע השיחות יהיה האירועים בסוריה והמאבק בטרור האזורי.

העיתונות הטורקית מדווחת כי זהו הביקור השני של פטראוס שנעשה בדחיפות וללא הודעה מוקדמת בחצי השנה האחרונה בטורקיה. בחודש מרץ, הוא ערך ביקור דומה שארך מספר ימים. באותם ימים קיים פטראוס שיחות עם ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, ועם מקבילו הטורקי, מיט הראשי הקאן. באותם ימים לא הכחישו ולא אישרו את ביקורו. ההערכות במערכת הביטחון, הן כי פטראוס יגיע לביקור בזק בישראל כדי לדון במתיחות שנוצרה בין שתי המדינות, על רקע המחלוקת לקראת תקיפה אפשרית באירן ולהרגיע את הרוחות.

עוד בנושא:
"אובמה שוקל להציב לאירן 'קו אדום' לתקיפה"
רמטכ"ל ארה"ב: "לא רוצה להיות חלק מתקיפה באירן"
מרידור: "הלחץ הבינלאומי על אירן מתחיל להשפיע"
פרשנות: אירן יכולה לייצר חומר לפצצה בתוך חצי שנה

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully