וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אירן עוד רחוקה מנקודת האל-חזור"

פנחס וולף

12.8.2012 / 18:20

ראש הממשלה לשעבר התייחס לסוגיית הגרעין האירנית, באומרו כי "ישראל אולי תיאלץ לתקוף לבדה, אך זו עוד לא העת". לצד זאת, לדבריו, הפרטים שחשפו בכירים יגרמו נזק כבד מאוד

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד

"איני זוכר בתולדות ישראל, שעסקנו בנושאים הרגישים, הסודיים והגורליים ביותר בצורה פומבית כל כך, תוך חשיפת פרטים שעלולים לגרום נזק כבד מאוד" - כך התבטא היום (ראשון) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בהתייחסו לשיח הציבורי סביב אפשרות תקיפה ישראלית באירן. לדבריו, "כשמדברים על פעולה באירן, לא מדברים על פעולה שקטה בלי להשאיר טביעות אצבעות, אלא על פעולה רועשת, מסיבית ומקיפה", הסביר אולמרט את התנגדותו לתקיפה בשלב זה, בו "אירן עוד רחוקה מלהגיע לאותו סף שאין ממנו חזרה".

לצד זאת, הדגיש אולמרט כי הוא "שותף לעמדה שישראל לא יכולה להשלים עם אירן גרעינית", שכן הדבר "יוצר מציאות שונה לחלוטין". הפיתרון, לדבריו, הינו "שיתוף פעולה מלא עם הקהילה הבינלאומית". רק במצב בו לא יהיה מנוס מתקיפה, טוען אולמרט, "ישראל תצטרך לפעול בעצמה, ואולי לבדה. אך זה אינו המצב היום".

אהוד אולמרט במסגרת בימת השיח הציבורי בקריה האקדמאית אונו ,אוגוסט 2012. דרור עינב
"הדיון הפומבי לא תורם דבר, זה מקשה עלינו ומבודד אותנו". אולמרט/דרור עינב

בכנס בקריה האקדמית אונו, הוסיף אולמרט כי הנזק מאותו שיח נגרם, אולם המשך חשיפת פרטים בסוגייה "עלול לגרום לנזק כבד יותר, לאינטרסים חיוניים ביותר של מדינת ישראל". "הנושא האירני לא זר לי", המשיך אולמרט, "ואני לא זוכר שאי פעם נזקקנו לדיון פומבי, חשוף ומסוכן כפי שמתנהל היום. זה לא תורם דבר, זה מקשה עלינו, מבודד אותנו וממאיס אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יחסינו עם ארה"ב מהותיים מכל האיומים גם יחד"

אם וכאשר תיאלץ ישראל לתקוף, הוא מזהיר מפני לקיחת התערבות אמריקאית כמובנת מאליה. "כשדוברים של ההנהגה אומרים: 'אל תדאגו, אם נהיה בצרה מישהו יעזור לנו' - מי יעזור לנו? היחסים עם ארצות הברית מהותיים לביטחון ישראל לא פחות מכל האיומים גם יחד".

אולמרט אף התייחס לביקורת בממשלה כלפי דבריהם של בכירים בשירותי הביטחון, שהביעו התנגדות חריפה נגד פעולה צבאית באירן. "לא ייתכן שכאשר האנשים האלה אומרים משהו שההנהגה לא מסכימה איתו, מיד יאמרו עליהם שהם מחפשים כיסוי לעצמם. אני ממליץ שנאזין בקשב רב למה שאומרים לנו כל אנשי הביטחון".

עוד בנושא
נתניהו: "האיום על העורף מתגמד מול האיום האירני"
גורמים מערביים: "אין התקדמות חריגה בגרעין האירני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully