וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': לא פוסלת ללכת לקואליציה עם נתניהו בעתיד

קובי מנדל

9.8.2012 / 23:41

מי שמיצבה את עצמה כחלופה לרה"מ, מודה שהיא אינה פוסלת בתנאים מסויימים ישיבה משותפת עם נתניהו אחרי הבחירות הבאות: "כשהוא יהיה סוציאל דמוקרט ושוחר שלום"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מודה כי חרף המתקפות החריפות שלה על מדיניותו הכלכלית-חברתית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרי שהיא אינה פוסלת לשבת עמו בממשלה אחת במועד מאוחר יותר ובתנאים מסויימים.

בכינוס "מדברים גורדון" שנערך הערב (חמישי) במכללת גורדון בחיפה, אמרה יחימוביץ' – עד לאחרונה יו"ר האופוזיציה – כי לטעמה, אסור "להטיל וטו" על שותפות קואליציונית בממשלה הבאה שתקום. "זו איוולת פוליטית", אמרה. לדבריה, ייתכן שתזכה למחיאות כפיים אם תנקוט צעד שכזה (אם תטיל וטו – ק.מ), אך הרי שעליה "להתחייב שלא תוביל את מפלגת העבודה למקום שבו אין הכרעה משפעת על החברה הישראלית" - כלומר, ישיבה במשך קדנציה נוספת באופוזיציה.

"אני לא מצהירה עם מי אני לא אשב באופן קטגורי", הוסיפה יחימוביץ' שביקשה להדגיש כי התנגדה לכניסת העבודה לקואליציה, בטענה כי אז "מפלגת העבודה נכנסה בתור גלגל חמישי לעגלה..בלי שום יכולת להשפיע, לא על סדר יום כלכלי, לא על סדר יום מדיני". לדבריה, אהוד ברק הציע לה לכהן כשרת התמ"ת בממשלה הנוכחית. "זה היה מאוד מפתה", אמרה. "הייתי שלוש שנים בפוליטיקה, הציעו לי להיות שרה בכירה, זה היה ממש חלומי באותו הזמן ואמרתי לא".

"סירבתי לשבת בממשלה הזאת, אז אני מבקשת שהציבור יבטח בי שאני לא אעשה לעולם מהלך שהוא אופורטוניסטי, וקודם כל המטרה הראשונה שלנו היא להרכיב את הממשלה, אחר כך מה יהיה ההרכב הפוליטי", אמרה. "תאר לך שהליכוד יהיה קטן ומוחלש ובכלל נתניהו יהפוך פתאום לסוציאל דמוקרט. ושוחר שלום".

לדברי יו"ר העבודה, היא כלל אינה מודאגת מחוסר הניסיון המיניסטריאלי והניהולי שלה. "בסופו של דבר, יש גוף אחד שקובע אם אני ראויה להנהיג או לא", אמרה. "הגוף הזה הוא הציבור, שהולך לקלפי ובוחר. הוא לא בוחר מנהל או מנכ''ל, אלא מנהיג".

יחימוביץ', לפני חודש: ביבי, גררת אותנו לתקופה בזויה

באמצע חודש יולי, אחרי שפרשה קדימה מהקואליציה, יחימוביץ' קראה לנתניהו להקדים את הבחירות הכלליות. במסיבת עיתונאים שכינסה, הפצירה בנתניהו לערוך את בחירות כבר בחודש נובמבר הקרוב.

"לפני שבעים יום היינו אמורים להתניע תהליך בחירות ולהיות שבעה שבועות לפני הבחירות לכנסת. אני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה, ואומרת לך - 'ביבי, בוא לבחירות'. זה הדבר הצודק, הנכון, הראוי, שמגיע למדינת ישראל. בוא לבחירות על הנושאים הערכיים שהציבור זכאי להכריע בהם, בלי עננת הספינים והפוטו-אופים. טעית, וגררת אותנו לתקופה בזויה. התקציב שאתה מתכנן הוא קטסטרופאלי, שאסור לנו להיות במקום הזה בו מעמד הביניים נרמס ונחלש".

בין גזירות לבחירות: לאן הולכים מכאן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully