וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק הקמת רשות ארצית לכבאות; "יום היסטורי"

פנחס וולף

25.7.2012 / 15:20

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה, שתסדיר את פעילות שירותי הכבאות ותעניק לכבאים סמכויות רחבות יותר. השר אהרונוביץ' בירך: "שובר שוויון בשינוי המערך"

הרפורמה בשירותי הכבאות יוצאת לדרך: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק להקמת רשות ארצית לכבאות והצלה ברוב של 42 תומכים, ללא מתנגדים ונמנעים. ההצעה אושרה לאחר שמשרדי האוצר וביטחון הפנים חתמו בימים האחרונים על הרפורמה המתוכננת בשירותי הכבאות ועל מסגרת התקציב לביצועה.

החוק, המונה 132 סעיפים, מסדיר את עבודת נציב שירותי הכבאות הארצית, בכך שהוא מגדיר באופן ברור את אחריותו ואת אחריות הכבאים והמתנדבים. המטרה המרכזית של החוק היא ליצור רשות כבאות פיקודית והיררכית, להבדיל מהדרך בה שירותי הכבאות התנהלו עד כה. על מנת להמחיש הבדל זה, הוחלפה בחוק המילה "נהלים" במילה "פקודות".

הרשות הארצית לכבאות והצלה תרכז את כל יחידות הכבאות העירוניות הקיימות כיום, ותהיה כפופה למשרד לביטחון פנים. בזכות הקמת הרשות, יוענקו לכבאים סמכויות רחבות יותר, כמו האפשרות להשתמש ברכוש פרטי בעת חירום ולמנות מפקחי בטיחות אש, שיהיו רשאים לפקח ולאכוף כללי בטיחות באש על גופים פרטיים. הצעת החוק קובעת עוד, כי לרשות הכבאות תהיה הסמכות להוציא צו הפסקה מנהלי למקום שיוגדר כמסוכן.

שריפה במגדל העמק, אפריל 2011. אתר פאנט, פאנט
"לרשות הכבאות תהיה הסמכות להוציא צו הפסקה מנהלי למקום שיוגדר כמסוכן"/פאנט, אתר פאנט

בנוסף, החוק כולל גם פרק ענישה: מי שיפריע לצוות כיבוי לפעול, או מי שינסה להשפיע על חוקרי דליקות, יהיה צפוי לשנת מאסר בפועל. עוד נאמר בחוק כי מי שלא יתקין אמצעי ביטול אש והצלה בנכס שברשותו, יהיה צפוי לחצי שנת מאסר או לקנס.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר במליאת הכנסת כי "זהו יום היסטורי, חוק הכבאות שעליו מדברים שנים רבות מגיע למימוש. מצב הכבאות ידוע לכולנו, החוק מהווה את שובר השוויון בכל הנוגע לשינוי מערך הכיבוי. זהו יום היסטורי וחשוב לכולנו. עשינו עד היום פעולות רבות של גיוס לוחמי אש נוספים, רכש של רכבי כיבוי, פיתוח מערכות טכנולוגיות ועוד. דרך ארוכה לפנינו ואני מאחל הצלחה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully