וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הצעת חוק שוויון בנטל - גם בלי הקואליציה"

פנחס וולף

9.7.2012 / 14:25

סיעת ישראל ביתנו התכנסה לדון במתווה ועדת פלסנר. בפתח הדיון ציין ליברמן: "הצעה שלא תכלול חובת שירות מגיל 18 – כולנו נצביע נגדה", אך הבהיר: "לא נפרוש מהקואליציה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

כשברקע העיסוק בוועדת פלסנר לקידום השוויון בנטל, והניסיונות לגבש חוק גיוס לכל, מתכנסים אחר הצהריים (שני) חברי סיעת ישראל ביתנו, שפרישתה מהוועדה, כצעד מחאה על המתווה בכל הנוגע לשירות ערבים, עוררה משבר חריף בקואליציה.

בפתח הישיבה, התייחס ליברמן לפרישה מהוועדה, ואמר: "לא רצינו לא לגנוב את הקרדיט ולא לטרפד. נתנו הזדמנות לוועדת פלסנר. נמתין בסבלנות עד סוף שבוע הזה, בכל מקרה ביום רביעי הבא הצעת החוק שלנו תעלה להצבעה בקריאה טרומית. וכולנו נצביע בעדה, עם או בלי הסכמת הקואליציה. בכל הצעה שלא תכלול את המשפט: חובת שירות מגיל 18, נצביע נגדה כולם כולל שרים, גם אם תהיה הצעת חוק ממשלתית".

למרות זאת, הדגיש השר כי המשבר לא יוביל לפרישת ישראל ביתנו מהקואליציה. "אני אומר מפורשות - אין לנו כוונה לפרוש מהקואליציה. אני יודע שיש כאלה גם מהקואליציה וגם מהתקשורת שרוצים שנצא כדי לפנות תיקים לבעלת הברית של התקשורת, אבל זה לא יהיה".

משה (בוגי)יעלון ויוחנן פלסנר ,יוני 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
השר יעלון וח"כ פלסנר דנים במתווה הוועדה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אתמול אישרה סיעת הליכוד את מרבית סעיפי המתווה כלשונם, בהם העקרונות הנוגעים לשירות לכל, אחריות אישית שתוטל על המשתמטים משירות, מתן תמריצים למשרתים בצבא וקיצור משך השירות, הפעלת מערך אכיפה מרתיע ויישום לאלתר של גיוס חייבי הגיוס. עם זאת, הם ביקשו לעבות את הסעיף הנוגע לשירות של אזרחים ערבים.


לדברי השר ליברמן, "נוצרה כעת הזדמנות. לא תהיה הזדמנות נוספת. יש רוב בכנסת, בציבור ואפילו בתקשורת. כל שנתון אצל חרדים זה 8,000 ואצל ערבים זה 18,000, ואין סיבה שלא יתגייסו לשירות. יש מספיק מקומות איפה שיתגייסו", ציין. "זה עניין של רצון של הדרג הפוליטי הבכיר. יותר מתרומה לחברה, זו הזדמנות עבורם להשתלב בחברה הישראלית. מעולם לא הוצפתי בכל כך הרבה פניות מהמגזר הערבי. רוב מוחלט רוצה בשילוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully