וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מסעיר הרשת: "שוטרים קראו לי לחזור לאפריקה"

קובי מנדל

8.7.2012 / 11:26

צעיר אתיופי גולל בפייסבוק מקרה חמור של גזענות ואלימות משטרתית. בשיאה, לטענתו, הותקף פיזית על לא עוול בכפו. "כל חטאי הוא צבע עורי", הסביר. רבבות שיתפו את סיפורו

ג'יג'או בימרו, סטודנט למדעי הצמח ויוצא יחידת מגלן, עורר סערה ברשתות החברתיות במהלך סוף השבוע, בעקבות סטטוס שפרסם ביום שישי, ובו גולל מקרה חמור בו סבל, לטענתו, מגזענות ואלימות משטרתית.

בימרו בן ה-27, בן העדה האתיופית, העיד על עצמו כי הוא "אזרח ישראלי מן השורה, שומר חוק וסדר, משלם מסים וללא שום עבר פלילי. בחיי, אפילו דו"ח חניה לא קיבלתי מעודי". אלא שלדבריו, "כל חטאי הוא צבע עורי ומוצאי. בשל כך, ורק בשל כך, סבלתי מאלימות קשה וברוטלית כלפי - פיזית ומילולית. לא ספגתי אותה אותה מגורמים גזעניים, בורים וחשוכים בחברתנו, אלא משוטרי משטרת חיפה ובחסותה ועידודה של משטרת ישראל הנאורה והליברלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל חטאי הוא צבע עורי". ג'יג'או בימרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבימרו חוזר לערב המדובר, ערב חג הפסח האחרון, הוא מסביר כיצד בילו במועדון ה"נתנזון" בחיפה עד לשעה 5:00 בבוקר, אז התכוונו הוא וחבריו לעצור מונית - ולמול עיניהם פרצה קטטה, בעקבותיה הוזעקה למקום ניידת משטרה. "נקלענו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, אך גם עם צבע העור הלא נכון", תיאר.

שני שוטרים ירדו מהניידת, כשעל פי בימרו אחד מהם תקף את חברתו לנגד עיניו: "הוא בעט בה, ולאחר שהתמוטטה - סטר לה, ואיים עליה באמצעות שוקר חשמלי". חברה נוספת הותקפה כשניסתה לעזור, ואז הגיעו השוטרים לבימרו.

"ההערות של השוטר כאבו יותר מכל"

"בעודי עומד שם המום ממה שרואות עיניי", ממשיך בימרו, "החליט השוטר שגם אני שותף לפשע. הוא המשיך את מסכת ההשתוללות וההתפרעות האלימה שלו, וכעת היה תורי לחטוף. השוטר ריסס אותי בגז פלפל ישירות לעיניים, ללא שום סיבה וללא כל התגרות מצידי. לאחר מכן, בעודי סובל מעיוורון טוטאלי למשך דקות מספר, הפעיל נגדי את השוקר החשמלי. ללא כל אזהרה, ללא כל צורך. חטפתי את זרם החשמל ישירות אל מפתח הלב, מה שהשאיר סימני פציעה וחבלה על גופי.

"בעודי זרוק שם באמצע הלילה, מרוסס ומחושמל על לא עוול בכפי, צעק לי השוטר, בליווי קללות וגידופים נוספים: 'תחזור לאפריקה!'. האמינו לי, שום צריבת גז פלפל או חשמל בעולם, חזקים ככל שיהיו, לא יכלו להכאיב לי כמו שהכאיב לי המשפט הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת האתיופים בנתניה, פברואר 2012. שלומי גבאי
"הנושא נמצא בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים", נמסר בתגובת המשטרה. הפגנת העדה האתיופית/שלומי גבאי

בימרו ביקש מהקוראים את סיפורו להפיצו לכמה שיותר אנשים, ונענה בחיוב: עשרות אלפי גולשים פרסמו ברשת את הסטטוס המטריד של בימרו, עבור קידום שתי המטרות - מיגור הגזענות והבאת השוטרים המעורבים לדין.

עורך הדין אביתר קנולר המייצג בימרו, אמר לוואלה! חדשות כי הוא "רואה את כל הפשרה כחמורה לא רק מההיבט האישי, אלא כאירוע השייך לחברה הישראלית. אנו הופכים יותר ויותר גזעניים על פי צבע עור והאמירה שנאמרה לו – תחזור לאפריקה – מצמררת לא פחות מהפגיעה בו בשוקר חשמלי. אנו ממתינים לתשובת מח"ש בעניין החקירה ונפעל כדי שהמשטרה תמצה את הדין עם השוטרים, תוקיע את המעשה ותקיים פעולה חינוכית והסברה במשטרה".

משטרת ישראל מסרה בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים, וממנה טרם התקבלה תגובה בנושא.

* הסטטוס והסיפור פורסמו לראשונה בעמוד הפייסבוק של "סטטוסים מצייצים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully