וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז ישתתף בעצרת המחאה בתל אביב: "ביחד נוביל את השינוי"

טל שלו

7.7.2012 / 8:20

המשנה לרה"מ יבוא הערב לעצרת ברחבת מוזיאון תל אביב, שם "מחנה הפראיירים" ומטה המאבק יקראו לגיוס החרדים לצה"ל. הנואם המרכזי - יובל דיסקין, מופז הבטיח להישאר בקהל

החרפה דרמתית ביחסים בין נתניהו למופז: המשנה לראש הממשלה, יו"ר קדימה השר שאול מופז, הודיע אמש (שישי), בצעד חריג, כי ישתתף בעצרת המחאה שתיערך במוצאי שבת בתל אביב למען השוויון בנטל. מופז אף קרא לתומכי קדימה להגיע להפגנה. "התמיכה שלכם במסקנות ובעקרונות הוועדה לשוויון בנטל חיונית כדי לתת לי את הכוח להוביל הסכם היסטורי", כתב מופז לתומכיו. יודגש, כי מופז לא ינאם בעצרת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז  בהצעה חשאית למחליף מבקר המדינה בכנסת , מאי 2012. עומר מירון
המשבר ביחסים נמשך. נתניהו ומופז/עומר מירון

"חיילי וחיילות צה"ל הם בשר מבשרי", המשיך מופז. "זהו מאבק משותף על עתידה וצביונה של ישראל. אגיע להפגנה כי המאבק צודק והשינוי מתבקש, ואני קורא לכל אזרחי ישראל להגיע ולקחת חלק במאבק. יחד נוביל את השינוי". בסביבתו של מופז הדגישו הערב כי המשבר עם נתניהו נמצא בעיצומו ואמרו כי ראש הממשלה "מסרב להודיע פומבית שהחוק ינוסח על פי המלצות ועדת פלסנר, בניגוד לדרישתו של מופז".

מטה המאבק בחוק טל בירך על הודעתו של מופז. "אנחנו מברכים את שאול מופז על בואו לעצרת. מופז, יחד עם כל הפוליטיקאים ועם ישראל, מוזמנים להיות חלק מהקהל בעצרת", נמסר בהודעת המטה. "אנחנו מזכירים לכולם, שאנחנו לא פרייארים ולא יקנו אותנו בהצהרות, רק במעשים". במטה פנו למופז ואמרו: "אם לא תבוא רק לפוטו-אפ, ולא תזגזג – נכבד את המהלך. אבל הקריאה החשובה היא לציבור- אתם רואים מה הלחץ הציבורי עושה, הסיכוי היחידי שלא יהיה 'חוק טל 2' הוא אם העצרת תהיה מלאה".

דיסקין ינאם בעצרת: "המנהיגים הם המשתמטים"

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שנענה לבקשת המארגנים, צפוי לנאום בהפגנה. לדבריו, "פראיירים" הם לא אלו שמשרתים את המדינה. "פראיירים" הם אלו שלא מבינים את כוחו האמיתי של הציבור מול נבחריו, ומאפשרים לאלו בהם בחרנו להשתמט ממציאת פתרון לסוגיה מהותית, ערכית וקריטית זו. ביחד, כולנו, לא נאפשר לזה לקרות". בשיחות סגורות אמר היום דיסקין: "חורה לי ההתנהגות של המנהיגים במדינה. מי שמשתמט הם המנהיגים בעצמם בכך שאינם מקבלים החלטות. הציבור חייב להבין זאת. הפראיירים הם לא אלה שמשרתים אלא אלה שמאמינים למנהיגים". בנאומו מחר צפוי דיסקין למתוח ביקורת קשה על נתניהו וברק. דיסקין טוען כי בכוחם של ברק ונתניהו לעצור את תופעת ההשתמטות ולהביא למפנה בנושא הכל כך חשוב מבחינתו.

מוקדם יותר פורסם כי אמש שוחחו מופז ונתניהו, כחלק מהמאמצים לגבש בזמן חלופה לחוק טל, הפוטר משירות צבאי עשרות אלפי תלמידי ישיבה מדי שנה, ואשר תוקפו יפוג ב-1 באוגוסט בהוראת בג"ץ. לטענת אנשי נתניהו, מופז פנה לראש הממשלה והציע לו להקים צוות פעולה, הכולל נציגים מטעם שניהם, שיעבוד על הכנת הצעת חוק חלופית לחוק טל, על בסיס המלצות ועדת פלסנר, שיוגשו לאישור הממשלה כבר בתוך שבוע. נתניהו הציע למנות מטעמו את השרים יעלון ופלד, וכן את ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, בטענה שהם מכירים את החוק היטב, ו"חושבים שניתן לעשות היסטוריה". מופז חשב על הדברים והשיב לנתניהו בהסכמה עקרונית, בהתניה שהשניים ינסחו הבוקר הודעה משותפת. אלא שבינתיים החלו לצאת הדלפות מההסכמה בין השניים, וכעת נדמה שהקואליציה, שוב, במשבר.

מופז, מצדו, המשיך לחדד עמדות בתגובה לרעיון הצוות המשותף, ואמר היום כי הוא דוחה על הסף את הודעת ראש הממשלה. לדבריו, "לא יוקמו ועדות נוספות, והמלצות ועדת פלסנר הן המסקנות היחידות שעל בסיסן ניתן להתקדם לחקיקה בעניין השוויון בנטל. לאחר יממה של משא ומתן התברר כי ראש הממשלה נתניהו לא מוכן לאמץ באופן פומבי את המלצות פלסנר, אלא להקים ועדה נוספת".

בראשית השבוע הודיע נתניהו על פירוק ועדת פלסנר, שהוקמה כדי לבחון חלופות לחוק טל, החוק המאפשר את אי גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל, לאחר שפרשו ממנה כמה נציגים. ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) פרסם השבוע את המלצות הוועדה בראשותו בכל זאת, ובין היתר המליץ להטיל קנס התחלתי בגובה של 7,500 למשתמטים, שיגדל במאה שקלים על כל יום נוסף של השתמטות, ביטול מלגת "כולל" בגובה של 850 שקלים לחודש, ופתיחת מסלולי גיוס נוספים לחרדים. ההמלצות הוצגו לציבור, לאחר חודש עבודה בו נערכו 14 ישיבות עומק בנושא. שעות ספורות לאחר מכן, אמר ראש הממשלה נתניהו לגורמים בסביבתו כי בכוונתו להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לגיוס ערבים וחרדים כאחד, שניתן יהיה ליישמה בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully