וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת אבו מאזן-מופז נדחתה; "בגלל התנגדות פלסטינית"

טל שלו

30.6.2012 / 11:38

המשנה לראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית היו אמורים להיפגש, אלא שהיום הודיע גורם בכיר בפת"ח לסוכנות הידיעות "מען" כי היא תידחה. "הוא הפגין כבוד לעמדת העם"

פגישתם של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והמשנה לראש הממשלה, שאול מופז, נדחתה למועד בלתי ידוע – כך אמר היום (שבת) גורם בכיר בפת"ח לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לדברי הגורם, הפגישה נדחתה ממספר סיבות, בהן גם ההתנגדות ברחוב הפלסטיני לפגישה. הוא בירך את אבו מאזן על כך ש"הפגין כבוד לעמדת העם", והוסיף כי "על העולם להבין את הלחץ העצום שלו נתון אבו מאזן לאור המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, המשך המעצרים והריסת הבתים בשטחים". הציבור הפלסטיני הגיב בחומרה לנוכח הידיעות לפגישה בין מופז לאבו מאזן, שהייתה אמורה להתקיים ברמאללה מחר. צעירים רבים אף תכננו להפגין מחוץ למשרדי הרשות במהלכה.

שאול מופז בסיעת קדימה הראשונה בתור יו"ר, אפריל 2012. עומר מירון
לא ייפגש עם אבו-מאזן בקרוב. מופז/עומר מירון

בלשכת ראש הממשלה וכן בסביבתו של המשנה לראש הממשלה שאול מופז סירבו להתייחס או לאשר בימים האחרונים כל מידע בנוגע לפגישה, שיצא בעיקרו מפי דוברים פלסטיניים. עם זאת, בשבועות האחרונים אמר מופז בכמה הזדמנויות כי הוא מעונין להיפגש עם אבו מאזן, וכי הוא רואה בכניסת קדימה לקואליציה הזדמנות לחידוש התהליך המדיני, מסר שהעלה גם בפגישותיו עם הנשיא האמריקאי אובמה ומזכירת המדינה קלינטון בוושינגטון באמצע החודש.

בישראל זעמו על הכרת אונסק"ו בכנסיית המולד

בחודשים האחרונים הפעילה הקהילה הבינלאומית לחץ על ישראל לביצוע שורה של מחוות לאבו מאזן, ובין היתר שחרור אסירי פת"ח שנעצרו לפני תקופת אוסלו, כצעד לחיזוקו הפנימי בזירה הפלסטינית לנוכח ההישג של חמאס עם שחרור האסירים בעסקת שליט. אבו מאזן דרש את שחרור האסירים כתנאי מוקדם לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך עד כה נתניהו התנגד לכל הצבת תנאים מוקדמים למשא ומתן וקרא קודם כל לאבו מאזן להיפגש לפגישה ישירה.

אתמול נענה אונסק"ו, ארגון התרבות, המדע והחינוך של האו"ם, לבקשת הרשות הפלסטינית, והכריז על כנסיית המולד שבבית לחם - מקום הולדתו של ישו - כאתר מורשת עולמי. הבקשה הוגשה בהליך חירום, המאפשר דיון מהיר באתרים שהכנסתם לרשימת אתרי המורשת העולמית תמנע פגיעה בהם, ומהווה את הצעד האופרטיבי הראשון שעושה הרשות מאז התקבלה בחודש אוקטובר האחרון לאונסק"ו, זאת כחלק ממהלכיה במסגרת הקהילה הבינלאומית.

"אין לנו התנגדות כמובן להכללת כנסיית המולד ברשימת אתרי המורשת העולמית", אמר היום דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, בתגובה לאישור ההחלטה. "אבל הליך החירום שהפלסטינים הכתיבו ושיבוש הליכי ההצבעה הרגילים בניגוד לתקנון מראים שמטרתם לא הייתה שימור האתר החשוב כשלעצמו אלא להפוך את הארגון לכלי לניגוח ישראל".

”הממשלה תעסוק שוב במו”מ, ניפגש עם אבו מאזן”

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully