וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "מגבה המשטרה, החריגות ייחקרו במח"ש"

מליאת הכנסת התכנסה לדיון סוער בנושא, לאחר שסרטונים ותמונות שהופצו ברשת תיעדו אלימות קשה של השוטרים כלפי המוחים בהפגנה הסוערת בשבת. ח"כ הורוביץ: "הם מפחדים מהמחאה"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

לבקשת "המשמר החברתי" בכנסת, מליאת הכנסת מקיימת היום (רביעי) דיון מיוחד בנושא "אלימות המשטרה בהפגנות המחאה החברתית במוצאי שבת". ליוזמה נעתרו חברי כנסת מארבע סיעות: נחמן שי (קדימה), דניאל בן סימון (עבודה), אילן גילאון (מרצ) ודב חנין (חדש). כזכור, לאחר ההפגנות הסוערות שנערכו, נפוצו באינטרנט סרטונים ותמונות המתעדים כביכול אלימות קשה מצד המשטרה.

"אני מתנגד למחזות כפי שכולנו ראינו בכל כלי התקשורת האפשריים, כולל מעצרה של מנהיגת המחאה הגברת דפני ליף. אני מתנגד לכל סוג של אלימות באשר היא, כלפי מפגינים במחאות, וכלפי שוטרים המגנים על הציבור כמתחייב בחוק. במקרה קיצון בהם קיים שימוש מופרז בכוח - מקרים אלה יטופלו כנדרש במחלקה לחקירות שוטרים ולא ייעשו במשפטי שדה בתקשורת ובאינטרנט" – כך אמר היום (רביעי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', במהלך דיון סוער במליאת הכנסת על אלימות המשטרה בהפגנות במוצאי שבת.

השר הדגיש כי "אין כל מדיניות מלמעלה, כפי שמשתמע מהטענות, כלפי המחאות, מכל סוג שהוא. זכות המפגינים למחאה חברתית הינה לגיטימית. שוחחתי עם המפכ"ל על חידוד המדיניות תוך גילוי רגישות ואיפוק. אני מצפה לדיאלוג". הוא הוסיף כי "המשטרה היא גוף מקצועי. לא אתן להפוך אותה לשק החבטות של הציבור. השוטרים נושאים בנטל קשה וכבד וידיהם מלאות עבודה. אני כשר הממונה עליהם מגבה אותם בעשייתם, בלחימה בפשיעה ובהתמודדותם עם איומים מבית ומחוץ". מנגד, טען השר כי המוחים יידו אבנים והשליכו מים וביצים על המשטרה, וכן ריססו גרפיטי על רכב ראש אגף המבצעים עם הכיתוב "משטרע".

"משתמשים במשטרה להרתעת מחאה"

הדיון בכנסת הפך להיות זירה סוערת של ויכוחים והטחות אשמה, כולל צעקות רבות והפרות סדר, בין חברי הכנסת כלפי המשטרה ואחד כלפי השני. ח"כ דב חנין (חד"ש) פנה לשר אהרונוביץ' ואמר כי "לאורך החודש האחרון התרעתי בפניך נוכח קולות על פעילי מחאה שהוזמנו לחקירות, איומים משטרתיים בנוסח 'לא נאפשר עוד קיץ', ואתה אדוני השר ענית לי ונתת תשובה חדה וברורה ואני בירכתי. אנחנו דמוקרטיה - שימוש במשטרה להרתעת מחאה לא יקום ולא יהיה. אחרי סוף השבוע אדוני השר אין לי אלא לומר כאן - קם והיה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגינים התעמתו עם שוטרים וניפצו חלונות סניפי בנקים בתל אביב. דרור עינב
למעלה מ-80 בני אדם נעצרו בהפגנות, מרביתם שוחררו ונגד 14 מהם הוגשו כתבי אישום/דרור עינב

לדבריו, "הטילו את דפני ליף על הרצפה. זה עורר זעם עצום ובצדק. הפגנת המחאה הייתה ביטוי של הזעם. אלפים יצאו כדי להגן על הזכות להביע דעה. אבל על ההפגנה הזו נעשה ספין מסוכן, אכן נשברה שמשה בבנק הפועלים, זה רע ומצער. אבל אי אפשר להדביק את השמשה האחת הזו לאלפים רבים שהשתתפו במחאה דמוקרטית. חנויות נבזזו? יש דוגמה של חנות אחת. הושלכו אבנים? יש שוטרים שנפצעו? היינו אלפים רבים שצעקנו 'אנחנו הרוב חזרנו לרחוב' - והסקרים מעידים שהרוב תמך ותומך במחאה הזו".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) דיבר גם הוא בגנות האלימות. "הניחה דפני ליף ואחריה אחרים אוהל קטן על הקרקע. גודל ממוצע. בשביל אוהל כזה צריכים 8 שוטרי יס"מ לגרור אותה? מה היא נשאה חגורת נפץ, מסוכנת למישהו? מה, היא הרביצה? יש איזו דרך נורמלית לטפל בדברים האלה גם מצד משטרה וגם מצד פקחי עירייה, ולא יכול להיות שפקחים ושוטרים מקבלים הוראה 'בכל מחיר אל תאפשרו להציב את האוהל', כי כשאומרים לעובד בכל מחיר - הוא עושה בכל מחיר. זה לא מסרטונים, הייתי וראיתי: במשך שעות ארוכות צעדה ההפגנה הזו במוצאי שבת בלי שמץ של אלימות".

הוא הוסיף כי "הרי אנחנו במחאה חברתית. במצטבר מיליונים צעדו פה. תשווה את זה למה שקרה בארצות אחרות. ביזה, שריפות, יוון ספרד, לונדון. שנה, אדוני השר, שיש פה הפגנות של מחאה חברתית ופח אשפה לא התקיפו. חלון לא נשרט. לפני יומיים כן ואני מגנה את זה. מי ששבר צריך להעניש אותו. אבל מזה לעשות את המחאה אנרכיה, 'המחאה יצאה לשליטה'. למה עושים את זה? כי הם מפחדים". לאחר שח"כ מירי רגב התפרצה לדבריו מספר פעמים, צעק לעברה ח"כ הורוביץ כי "את גם כן צעקנית. הולכת ועושה פרובוקציות. שקט! חבורת צעקנים!".

"מי זו דפני ליף? את מי היא מנהלת?"

מנגד, ח"כ מירי רגב תקפה את ראשי המחאה וקראה: "אתה באמת חושב שדפנה ליף וחבריה רוצים שינוי חברתי? הם לא רוצים שינוי חברתי, הם רוצים מחאה לשם מחאה לשם מחאה. הם רוצים להפוך את כיכר רבין לכיכר תחריר ולהפיל את השלטון. דפני ליף וחבריה מהשמאל הקיצוני לא מייצגים את הציבור. הם עושים משחקי כוח לזכות בעוד כותרת".

לדבריה, "אי אפשר לנפנף בדמוקרטיה רק כשנראה לנו. כשהמשטרה מטפלת בקבוצה פוליטית מסוימת עם אלות וסוסים - קוראים לזה שלטון החוק, אבל כשהיא מטפלת במפגיני המחאה - קוראים לזה מדינת משטרה. מספיק כבר עם הצביעות הזו. אין מקום לאלימות, מכל צד של החברה, מכל צד וכלפי כל אחד! אני קוראת למשטרת ישראל לבדוק מי הם אותם מפגינים שנעצרו, האם לא השתתפו בהפרות סדר בעבר והאם הם לא שייכים לארגוני שמאל קיצוני. אני קוראת לפעילי המחאה בואו נעשה ביחד למען שינוי חברתי, לא למען לקדש את המחאה. אלה שמשרתים את המדינה, לא כאלה שקוראים די לכיבוש. אנחנו רוצים מנהיגים אמיתיים של שינוי חברתי, מי זו דפני ליף, את מי היא מנהלת בדיוק? היא מנצלת את אלפי האזרחים האמיתיים שהגיעו לכיכר המדינה כדי למחות על הבעיות האמיתיות".

מפגיני המחאה החברתית התעמתו עם שוטרים וחסמו כבישים. דניאל בוק
"אני שומע על אלימות של המשטרה. אני לא מכיר פטנט אחר"/דניאל בוק

בימים האחרונים נערכו מספר הפגנות סוערות של פעילי המחאה החברתית באזור תל אביב ובירושלים. במהלך ההפגנות פרצו עימותים בין שוטרים למפגינים, ולטענת המפגינים שוטרים נקטו כלפיהם באלימות יתרה, טענות שגובו בתמונות וסרטונים רבים שהועלו לאחר מכן לרשת. למעלה מ-80 בני אדם נעצרו בהפגנות, מרביתם שוחררו ונגד 14 מהם הוגשו כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully