וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי מצהיר: "לא צריך לגייס את כולם"

טל שלו

20.6.2012 / 11:30

בוועידת הנשיא הסביר אשכנזי כי לדעתו "המודל צריך להיות צו שירות ולא צו גיוס - צה"ל מקבל את הבחירה הראשונה". על מצרים: "חשוב שנוקף בדמוקרטיות, אבל היציבות חשובה מכך"

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, התייחס היום (רביעי) בהרחבה לנושא השוויון בנטל, והניסיון למציאת חוק חלופי לחוק טל, ואמר כי "אני מזמן מחזיק בדעה שלא צריך לגייס את כולם". לדברי אשכנזי, שדיבר בוועידת הנשיא בירושלים, "המודל צריך להיות צו שירות ולא צו גיוס - צה"ל מקבל את הבחירה הראשונה. מי שלא נבחר על ידי צה"ל הולך למכבי אש, מגן דוד ושירותים אחרים". הוא הוסיף כי "לא נתפס בעיני למה בחור מטירה או טייבה יכול להיות אח בבית החולים 'הלל יפה', אבל לא יכול להיות פרמדיק במד"א. לגבי חרדים - מאוד חשוב שהם יצטרפו למעגל השירות הצבאי וכך ישתלבו לאחר מכן בעולם העבודה. גדולי התורה יחליטו מי הולך לישיבות, כל השאר ילכו לצבא. זה דבר נכון לעשות, לא רק מבחינה בטחונית, אלא מבחינת חוסנה של החברה".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס גם לבחירות לנשיאות שהתקיימו בסוף השבוע במצרים ואמר כי "ההתפתחויות במדינה עלולות להיות לרעה". הוא ציין כי "ישראל תמיד העדיפה יציבות של המשטר על אופי המשטר. חשוב מאוד שנהיה מוקפים בדמוקרטיות, אבל היציבות חשובה יותר - שתהיה כתובת ברורה לדיאלוג. היחלשות של משטר מרכזי מביאה להתגברות של כוחות קיצוניים. מובארק, גם אם לא היה דמוקרט ובוודאי לא ציוני - אי אפשר להתעלם מכך שהוא היה עוגן של יציבות אזורית". עוד הוסיף אשכנזי כי "מה שקורה במצרים מראה מה שההיסטוריה מלמדת אותנו על מהפכות - המדינה עוברת לידיים לא בטוחות. היא נידונה לאי יציבות מתמשכת".

אשכנזי הדגיש בדבריו את כוחו של האינטרס הכלכלי כגורם מרסן במזרח התיכון, ואמר כי "במפגשים שהיו לנו עם הצבא המצרי לאחר המהפכה, הדאגה הכי גדולה שלהם - ואני מצטט את הרמטכ"ל המצרי - הייתה 'איך לאפות כל יום 90 מיליון פיתות'. לכל נשיא במצרים האתגר של יצירת מקומות עבודה יהיה אתגר גדול. הכלכלה מהבחינה הזאת יכולה להיות סוג של מנוף, על ידי ארצות הברית וישראל, ויכולה להוות גורם מרסן". עוד קרא אשכנזי "לחתור להגברת שיתוף הפעולה עם הגורמים המתונים, למשל הצבא המצרי", וציין גם, בהתייחסו למצב המדיני במזרח התיכון, כי "חשוב לשפר את היחסים שלנו עם טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully