וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר נגד ההכרה ברפורמים: "סיוע להתבוללות"

הרב הראשי לישראל תקף בחריפות את החלטת המדינה להכיר במעמד רבנים שאינם אורתודכסים, והודיע כי יכנס את מועצת הרבנות לצאת כנגד "התופעה המבישה": "עוקרים את יסודות התורה"

הרבנות הראשית מתנגדת להכרת המדינה במעמד הרבנים הרפורמים והקונסרבטיביים, ואף תתכנס ביום שלישי הבא כדי לדון בנושא – כך עולה מדברים שאמר היום (ראשון) הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר, לתחנת הרדיו "קול ברמה". עמר תקף את הרבנים הרפורמים, אשר לדבריו "עוקרים את כל יסודות התורה", והאשים אותם בסיוע ל"התבוללות".

לפני כשבועיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבג"ץ, כי בצעד תקדימי תכיר המדינה במעמדם של רבנים שאינם אורתודוכסים, ואף תשלם לגופים המעסיקים אותם גובה שכר זהה לזה של שאר הרבנים. מאז יצאו נגד ההחלטה גורמים שונים בממסד הדתי, בהם השר לשירותי דת, יעקב מרגי מש"ס, שאיים כי יתפטר אם יושלם המהלך, אולם קולם של הרבנים הראשיים טרם נשמע, עד עתה. כעת אומר הראשון לציון, הרב עמאר, כי יכנס את מועצת הרבנות הראשית לדיון בסוגיה, "ובעזרת השם יצא קול גדול נגד התופעה המבישה הזו שהם קוראים לעצמם, שהם מתעקשים לקרוא לעצמם בתארים של רבנות, כאשר הם עוקרים את כל יסודות התורה". בראיון הוסיף עמאר כי "השתדלנו להסביר את הנזק הגדול שהם גורמים. אנחנו רואים בזה זריעת גרעין כדי להוציא פירות לא טובים ולא כשרים, ויש בזה סכנות גדולות לעם ישראל. ידוע שהסכנה הכי גדולה בימינו היא ההתבוללות, והם נותנים יד בקלות ובפזיזות לתופעה הזאת".

"ראוי שהרב יפנים את עקרונות הדמוקרטיה"

בתנועה הרפורמית ביקרו את דבריו של הרב עמאר וקראו לו להימנע מניצול מעמדו הממלכתי להבעת עמדות פוליטיות. "כוונתו של הרב עמאר להיאבק בהחלטת המדינה שזכתה לגיבוי בג"ץ, מוכיחה עד כמה אבדה הרבנות הראשית את תפקידה הממלכתי ועד כמה היא מנותקת מהמיית הלב של הציבור הישראלי הרחב שמאס במונופול האורתודוכסי", מסר הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית. "יואיל נא הרב עמאר להתפטר מתפקידו הממלכתי ואזי יוכל לנהל קרבות ציבוריים ופוליטיים ככל אזרח במדינת ישראל. עד אז מן הראוי שיפנים את עקרונות הדמוקרטיה וימנע מניצול מעמדו הממלכתי על מנת להסית כנגד ציבור של עשרות ומאות אלפים, המזדהה עם גישתה ודרכה של היהדות הרפורמית".

הרבה הרפורמית ציפורה לבנה בירושלים, 2009. AP
"יואיל נא הרב עמאר להתפטר מתפקידו הממלכתי ואזי יוכל לנהל קרבות ציבוריים ופוליטיים ככל אזרח". רבה רפורמית/AP

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, תקף גם הוא את הרבנות הראשית: "נראה שהרב עמאר שואף להכניס את ישראל למסלול התנגשות עם העם היהודי. אם היינו זקוקים להוכחה עד כמה הרבנות הראשית מנותקת מערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק וערכי השוויון, הרי יוזמתו הנוכחית של עמאר נותנת לנו תזכורת לכך". רגב טען גם כי עמאר, אותו כינה "שלוחם של רבני ועסקני היהדות החרדית האנטי ציונית", מעוניין "לגייס את כל רבני ישראל למאבק נגד רובו של העם היהודי, שאינו אורתודוכסי". בעמותה קראו לראש הממשלה "להסיק את המסקנות, להעמיד את הקואליציה שלו על הכוחות הדמוקרטים-אזרחיים ולהראות לעמאר ושולחיו את דלת הקואליציה והשירות הציבורי. זכותו של עמאר לדעותיו החשוכות, אבל הגיע הזמן שיעשה זאת על חשבונו ולא על חשבונו של משלם המסים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

תשובת המדינה נמסרה לבג"ץ כמענה לעתירה שהוגשה בשנת 2005 על ידי התנועה הרפורמית בישראל, הקהילה הרפורמית בקיבוץ גזר והר?ב??ה מירי גולד, בדרישה למימון שוויוני של שירותי דת לא אורתודוכסיים באמצעות הרשויות המוניציפליות. לאחר הודעת היועץ המשפטי אמרה הר?ב??ה גולד כי "מדובר בצעד גדול, אבל לא הייתי אומרת שהשגנו את הכל - זה ייקח זמן ובינתיים באמת התקדמנו. יותר ויותר ישראלים מחפשים את מקומם ביהדות נגישה וחמה. אני לא אומרת דבר בגנות היהדות המסורתית או האורתודוכסית, אבל לא כל אחד יכול למצוא את מקומו שם. יש יותר מדרך אחת להיות יהודי וסוף סוף אנחנו מקבלים קצת הכרה בעניין הזה. העובדה שהממשלה מצהירה שהיא מוכנה לתת כסף ללא-אורתודוכסים, זה צעד מאוד גדול. אני חושבת שזה רק מחזק אותנו כחברה וזה סימן שיש צדק במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully