וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה נגד יו"ר הכנסת: "אנחנו לא סוג ב'"

פנחס וולף

4.6.2012 / 21:20

בכנס לרגל חודש הגאווה, התעורר ויכוח סוער עקב הצהרת ריבלין כי הוא מתנגד לנישואים חד מיניים. החוג הגאה בכנסת שיגר מכתב לנתניהו: "דורשים תמורה לתרומת הקהילה למדינה"

סערה בכנס הגאווה בכנסת: לרגל פתיחת חודש הגאווה, הזמין חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) נציגים בולטים מהקהילה הגאה לכינוס מיוחד במשכן, שהפך במהרה לעימות סוער עקב הצהרתו של יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין כי הוא מתנגד לנישואי זוגות מאותו מין. העיתונאי ויוצר הקולנוע גל אוחובסקי, חבר מועצת העיר ת"א יניב וייצמן ואף הורוביץ עצמו, תקפו את ריבלין על דבריו: "אנחנו כבר לא מסתפקים במילים יפות ובמחוות של כבוד. אנחנו רוצים שיוויון בחוק".

לדברי הורוביץ, "ההתנגדות שהביע יו"ר הכנסת לקבוע בחוק את הזכות הכל כך בסיסית לנישואים והקמת משפחה של בני זוג מאותו המין, ממחישה את ההתייחסות אלינו כאל אזרחים מסוג ב'". עוד הוסיף הורוביץ כי "יש פער בלתי נסבל בין התמיכה הציבורית במאבקים שלנו, לבין המצב העגום כל כך בכנסת. הלקח שלנו ברור: אנחנו חייבים להגביר את המאבק ולהגיע לשוויון זכויות מלא".

הכנס, אותו ארגן הורוביץ, התמקד בחינוך ובחיזוק הנוער הגאה. בכנס עלו טענות קשות מצד הפעילים על מחסומים שמציבה מערכת החינוך. "ראש הממשלה ושריו משתמשים בקהילה הגאה כדי לתאר את ישראל כמדינה סובלנית וליברלית", הוא תקף. "אך המצב בשטח שונה לחלוטין. מערכת החינוך ברובה חסומה בפני ארגוני הלהט"ב. בתי ספר רבים מונעים כליל את כניסת הארגונים ופעילי הקהילה, ובכך גורמים עוול ופוגעים באלפי בני נוער המחפשים אוזן קשבת ותמיכה. כך מנציחים את הדעות הקדומות והסטריאוטיפים שמובילים לעיתים קרובות לפגיעה נפשית ואף לנסיונות התאבדות של בני נוער".

מפגש בכנסת של ראשי הקהילה הגאה לכבוד חודש הגאווה בהשתתפות רובי ריבלין וניצן הורוביץ מאי 2011. עומר מירון
ריבלין והורוביץ בכנס הגאה שנערך בשנה שעברה בכנסת/עומר מירון

כמו כן, לצד הכנס, שיגרו חברי החוג הגאה של העבודה, הליכוד ומרצ לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בדרישה להכרה בזכויותיהם ומתן הטבות שונות לחברי הקהילה הגאה, לאור השירות שעושה הקהילה עבור תדמיתה של מדינת ישראל בעולם.

"בנאומיך בארה"ב אתה מזכיר את זכויות הקהילה הגאה בישראל כאשר ברצונך להציג את ישראל כמדינה דמוקרטית ומתקדמת", כתבו לנתניהו. "גם בהזכירך את אירן ציינת כי מוציאים בה להורג הומוסקסואלים, בבואך להציג את עריצותו המשטר בה. הממשלה בראשותך נעזרת באישים מהקהילה הגאה למטרות הסברה בחו"ל להצגת הפן היפה והנאור של ישראל בעולם. אנו, שמדינתנו חשובה לנו, עושים זאת ברצון ובגאווה ועד כה לא דרשנו דבר בתמורה".

"לא מתכוונים להתריס"

החתומים על המכתב ציינו כי "דבריו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בדבר תמיכתו בנישואים גאים, פותחים צוהר לכניסתה של ישראל למועדון המדינות המערביות המאפשרות ברית זוגיות לבני זוג מאותו המין ולהשוואת זכויותיו של הציבור הלהט"בי גם בישראל".

בין הדרישות שהועלו במכתב לנתניהו צוינו הכרה בברית הזוגיות מאותו מין הכוללת את כל הזכויות המגיעות לזוגות הטרוסקסואליים, קידום חינוך לסובלנות, הקצאת תקציבים עבור הציבור הלהט"בי, קידום איסור "טיפולי המרה" שמטרתם לשנות נטייה מינית ועוד.

לדברי אחד מיוזמי המכתב דני סלייפר, יו"ר משותף של החוג הגאה בעבודה, "מטרת המכתב אינה להתריס כי אם לפנות בגובה העיניים אל ראש הממשלה מתוך תקווה כי יסכים להוביל מהלך לשוויון פורמאלי בישראל עבור הקהילה הגאה. תרומתה של הקהילה למדינת ישראל בכל תחום ותחום הינה רבה. כעת, גם אנו דורשים להיות אזרחים סוג א', שווי זכויות".

לקריאה נוספת
הקהילה הגאה בעולם מברכת את אובמה: "תקדים מדהים"
גאים בארץ: כנס הומוסקסואלים בארה"ב יוקדש לישראל
עיר גאה? בעל דירה סרב להשכיר לזוג גברים בת"א

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully