וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: "לא לשלול קצבאות מלא-משרתים"

פנחס וולף

31.5.2012 / 14:40

בדיון הוועדה לקידום שוויון בנטל, הסביר נציג המשרד כי "במשך שנים מנסים להשתמש בסנקציות וזה בעייתי מאוד". מנגד תקפו תומכי הפרדת דת ומדינה: "אין פרטנר בהנהגה החרדית"

משרד המשפטים הביע היום (חמישי) התנגדות לפגיעה בקצבאות לחרדים ולערבים שלא ישרתו בצבא או בשירות אזרחי. "אנחנו לא ששים לשימוש בסנקציות חברתיות מהסוג הזה, זה יכול לייצר פערים", אמר נציג המשרד במהלך דיון בוועדת קש"ב (קידום שוויון בנטל), בראשות ח"כ יוחנן פלסנר. נציג המשרד הוסיף: "אנחנו מאוד נשמח לבחון כל תמריץ בין אם כלכלי או נוגע לחרויות יסוד כדי לחוות דעתנו אם השימוש בכלי הזה נכון או לא. מדובר בבעיה גדולה אבל יש כללים בענישה ובסנקציות שצריך לחשוב עליהם גם ביחס לעבריינים בתחומים אחרים שמבצעים עבירות חמורות הרבה יותר. תחום הרווחה הוא בעייתי במיוחד. יש ניסיונות במשך שנים להשתמש בו לביצוע סנקציות וזה מאוד בעייתי".

נציג ישראל ביתנו בוועדה, ח"כ דוד רותם, שיזם הצעת חוק הקובעת שלילת קצבאות למשתמטים, נזף בנציג משרד המשפטים. "אנחנו ועדה פרלמנטרית ולא צריכים לקבל ממכם הנחיות", אמר. בוועדה הופיע גם סמנכ"ל חדו"ש, עמותה לחופש דת ושוויון, שחר אילן שאמר כי "אין פרטנר להידברות בהנהגה החרדית. זו חזית סירוב. כל מי שטוען שיש איש בעל סמכות שמוכן למכסה או לעודד תלמידי ישיבות לשרת מוזמן להציג אותו. גם להצעה של ח"כ הרצוג שמציע מכסה של 4,000 תלמידי ישיבות אין פרטנר".

רובי ריבלין ויוחנן פלסנר  במליאת הכנסת. עומר מירון
מרכז את הוועדה. ח"כ יוחנן פלסנר במליאת הכנסת/עומר מירון

בוועדה מופיעים היום נציגי 16 ארגונים מכל הזרמים. בין היתר הופיע גם סעיד אבו סאלם, מנהל מחוז צפון בבתי משפט ולשעבר מפקח בשירות הלאומי שהתייחס לשירות לאומי עבור ערבים. "מתוקף תפקידי קלטתי הרבה מתנדבות לא מהמגזר וראיתי איך הם השתלבו בחיי בתי המשפט, ואיך קלטנו אותן כעובדות מן המניין והיום יש להן תפקידים מאוד מרכזיים במערכת המשפט", הוא סיפר. "עלה לי רעיון מדוע זה לא יכול על צעירים וצעירות מן המגזר. הכנתי ביוזמה אישית שאלון והתחלתי לשווק את השירות הלאומי".

"שירות - הדרך להפחית האלימות"

לדבריו, "למרות כל ההתנגדויות צריכים לגייס, וצריך לדאוג למתנדבות תוך כדי השירות וגם אחרי השירות". אבו סאלם טען כי נשים מהוות את רוב משרתי השירות האזרחי במגזר הערבי, "כי אין לנו מקומות אטרקטיביים לבחורים בשירות לאומי. אני הצלחתי לגייס מתנדבת ערביה ממזרח ירושלים במטה הארצי, ולא קיבלתי מכות אבל הרבה השמצות. לא נתנו לי להרצות בכפר שלי כי אני בעד שירות לאומי. זו הדרך לשילוב וזו הדרך להפחית את האלימות במגזר הערבי". אבו סאלם הציע גם להרחיב תקנים לשירות במשטרה, במד"א, במכבי אש ובמועצות מקומיות. הבעיה, הוא אמר, שמבקשים עברית על בוריה "וכאלה לא תמצא במגזר הערבי. בואו נקל עליהם. צריך לטפח גם אחרי השירות".

מלבד אבו סאלם הופיע בוועדה גם עלי זחאלקה, ראש עמותה חינוכית-חברתית בוואדי ערה. "היום יש כבר 90 בנות מתנדבות בכל ואדי ערה. בבתי ספר, במתנ"סים ובבתי ספר לחינוך מיוחד", אמר זחאלקה והוסיף כי "אני רוצה לבקש מהוועדה שלושה דברים: להציע שהנושא יישאר בגדר התנדבות ולא חובה במגזר הערבי, לא בכפייה. אם הנושא ייכנס בצורה של כפייה זה רק יעורר התנגדות קשה ביותר. היום בנות באות כביכול בניגוד לדעתם של חברי הכנסת הערבים". עוד הוא טען כי "למה בחורים לא באים? הפלטפורמה הכלכלית מאוד חשובה להם. בן או בת שגמרו שנתיים שירות לא זוכים לשום העדפה. מדוע בת שסיימה שירות אין לה עדיפות על בת מהתנועה האיסלמית? אותי זה מקומם. אני סובל בגלל פעילותי אבל אני מאמין בשירות הלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully