וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בארה"ב: ישראל אינה מטפלת בפליטים כראוי

בדו"ח של מחלקת המדינה האמריקאית, עולה ביקורת על התנהלות ישראל בטיפול הפליטים: "הבכירים קושרים את הפליטים לעלייה בפשע ולמחלות". ב-2011 אושרה בקשת מקלט אחת מ-4,600

ביקורת חריפה נמתחת על התנהלותה של ממשלת ישראל, בכל הנוגע לטיפול בסוגיית הפליטים, בדו"ח שפרסמה אתמול (חמישי) מחלקת המדינה האמריקאית. בדו"ח, שעוסק בזכויות אדם וניזון בין היתר מנתונים של סוכנות האו"ם לפליטים המעודכנים לשנת 2011, נכתב כי ישראל אינה מטפלת כראוי בבקשות המקלט של הפליטים מאפריקה.

בדו"ח מצוין כי הפליטים מסודן ואריתריאה, המהווים כ-85% מכלל מבקשי המקלט, לא זכו לקבל מסמכים מתאימים, ורק ניתנו להם מסמכי "שחרור על תנאי", אותם עליהם לחדש בכל מספר חודשים. על פי הדו"ח, מנתונים שהציגה סוכנות האו"ם לפליטים, בשנת 2011 הוגשו 4,603 בקשות מקלט, מתוכן דחתה הממשלה 3,692 ואישרה בקשה אחת בלבד. 6,412 בקשות נשארו פתוחות נכון לסוף השנה. על פי הדו"ח, פליטים שהוחזקו במעצר בידי רשות ההגירה שוחררו רק לעיתים נדירות בהתאם להגדרה המשפטית של מצבם. במקרים מסוימים, כך נכתב, העצור יכול היה להישאר במעצר למשך מספר חודשים.

הפגנה נגד המסתננים בתל אביב, מאי 2012. דרור עינב
ההפגנה בדרום תל אביב, ברביעי/דרור עינב

הדו"ח לא חסך ביקורת גם מבכירי הממשל בישראל. "בכירים בממשלה מתייחסים למבקשי המקלט, לעתים קרובות, כ'מסתננים'", נכתב. "מעת לעת, קושרים הבכירים את מבקשי המקלט ישירות לעלייה בפשע, למחלות ולטרור". בדו"ח צוטטו דברים מריאיון שהעניק יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי לגלי צה"ל ב-8 בדצמבר. "אגן על הרוב היהודי במדינה ואבטיח שיתר הסודנים, האריתראים ושאר המסתננים, עד האחרון שבהם, יחזרו למדינותיהם".

באשר להעסקתם של הפליטים, נכתב בדו"ח כי מבקשי המקלט שהוכרו כפליטים קיבלו מהמדינה ויזת עבודה הניתנת לחידוש, "למרות שמסמכים הניתנים לחידוש נמסרים לכל מבקשי המקלט – זו לא ויזת עבודה". עוד נכתב כי ב-4 בדצמבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הממשלה תחל לאכוף את איסור העסקתם של מבקשי המקלט. בהמשך נכתב כי פליטים שהוכרו כמבקשי מקלט זוכים לקבלת שירותים סוציאליים, בהם אפשרות לקבלת טיפול רפואי. עם זאת, נכתב כי הממשלה אינה מספקת לפליטים ביטוח בריאות.

נתניהו: "נפתור את הבעיה בצורה אחראית"

הדו"ח, שנתוניו כאמור מעודכנים לשנת 2011, מתפרסם על רקע האירועים האלימים האחרונים כנגד אזרחים זרים בדרום תל אביב. בהפגנה שנערכה בערב יום רביעי בהשתתפות מאות בני אדם, בהם גם מספרי חברי כנסת מהימין, דרשו תושבי השכונות הדרומיות לגרש את הפליטים. חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) אף כינתה את הפליטים "סרטן בגופנו". לאחר ההפגנה הוכה פליט אחד וכן הותקפו שלושה אחרים ששהו במכוניתם. 17 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר, תקיפה ואחזקת סכין, אך מרביתם כבר שוחררו ממעצר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש להתפרעויות ואמר כי "בעיית המסתננים חייבת להיפתר ואנחנו נפתור אותה?. הוא גם הבהיר כי ?אין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב שאת כאבם אני מבין. אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית". בטקס הבאת ביכורים של ילדים לכבוד חג השבועות שנערך בלשכתו בתל אביב חזר ראש הממשלה על תכניתו לטיפול בבעיית הזרים הבלתי חוקיים בישראל: "אנחנו נשלים את בניית הגדר תוך חודשים ספורים, ובקרוב נתחיל בהחזרת המסתננים לארצות המוצא שלהם".

עוד באותו נושא:
דעה: עקרו את הסרטן הגזעני מקרבכם
לפיד: ”חוצפה שבן ארי, דנון ורגב קוראים לעצמם יהודים”
אהרונוביץ’ על המסתננים: ”שהשר ישי יעשה את עבודתו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully