וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: יש להתפכח מרעיון שתי המדינות

טל שלו

22.5.2012 / 21:17

בדברים שנשא בטקס על שם איל הון אמריקני, תורם מרכזי של אנשי ימין מ"עטרת כהנים", אמר גדעון סער כי "הגיעה שעת ההתפכחות", וכי "הגיע הזמן לעשות את חשבון הנפש הציוני"

על רקע הקיפאון המתמשך בתהליך המדיני, תקף היום (שלישי) שר החינוך, גדעון סער, בחריפות כל כוונה להקים מדינה פלסטינית. "על פי המציאות הגלויה לעין כל, הקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון תהיה מהלך רב-סכנות לישראל", כך הבהיר סער בדברים שנשא בטקס הענקת פרס מוסקוביץ' לציונות שנערך בעיר דוד בירושלים. "ישראל, במו-ידיה, קרבה עצמה בשנים האחרונות למצב שבו היא מוקפת בבסיסי טרור עוינים מכל עבריה", אמר סער בהתייחסו לנסיגה הישראלית מלבנון, ההתנתקות מעזה, ואי היציבות בסיני מאז נפילת שלטון מובארק במצרים.

"אסור להמשיך בתהליך הזה", המשיך סער, "הוכח שגם שטח שנמסר לגורם (הנחשב למתון לפחות מבחינת כוונותיו התוקפניות - ט.ש.), עלול, בהסתברות גבוהה, ליפול לידי הגורמים הקיצוניים ביותר, הנתמכים על ידי אירן. תל אביב וגוש דן, פתח-תקווה, כפר סבא וירושלים יאוימו על ידי טילים מהשומרון, מיהודה ומבנימין". לדבריו, "ישראל לא תסכן עוד את עתידה ואת ביטחונה עבור תפיסות מופשטות, אשליות שהן בגדר משאלות לב, שאין להן שום קשר למציאות על הקרקע. צריך ללמוד לקחים מההיסטוריה הקרובה ומהמציאות לגבי שיקול הדעת בדברים שנוגעים לעתידנו ולאינטרסים החיוניים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכניתו של סער להביא תלמידים לחברון עוררה גלי סרבנות בתיכונים רבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער תקף את השיח המדיני והפוליטי ששלט בעבר בישראל, שהתבסס, לדבריו, על התעלמות מעובדות גלויות ו?אשליות ומשאלות לב?, ופסל את הגישה כי "החלופה היחידה לתפיסת שתי המדינות היא מדינה אחת דו-לאומית מהים עד הירדן". "הגיעה שעת ההתפכחות. הגיע הזמן לחשוב על חלופות נוספות הנוגעות לעיצוב מערכות היחסים בינינו ובין שכנינו. הגיע הזמן לעשות את חשבון הנפש הציוני ולגבש הסכמה לאומית רחבה המבוססת על ניתוח מפוכח של המציאות ועל הדרך הנכונה להבטיח את עתידו של המפעל הציוני", אמר.

איל ההון האמריקאי העניק פרסים למאיר דגן ולראשי היישוב בחברון

את הדברים אמר סער, כאמור, בטקס הענקת פרס מוסקוביץ' לציונות, אותו מעניקה קרן בייסודו של איל ההון האמריקאי הימני אירווינג מוסקוביץ', שמשקיע את מרבית הונו ברכישת קרקעות ומבנים ליהודים במזרח ירושלים, ונחשב למי ששינה את פריסת ההתרחבות היהודית במזרח ירושלים. מוסקוביץ?, אחד התורמים העיקריים של עמותת "עטרת כהנים", תרם בשנים האחרונות מיליונים גם לישיבת בית אל, מועצת יש"ע ועוד, היה מעורב בין היתר ברכישת בתים בעיר דוד, שייח ג?ראח, מלון שפרד ועוד התיישבויות יהודיות בעיר, שעוררו את זעמה של הקהילה הבינלאומית.

ב-2008 החלה הקרן בראשותו לחלק גם את "פרס מוסקוביץ' לציונות", בגובה 50 אלף דולרים, המוענק מדי שנה ביום ירושלים, כמעין משקל נגד לפרס ישראל, בשל התחושה שעשייה ציונית אינה מקבלת הכרה או ביטוי ממסדי וממלכתי בולט מספיק. הפרס, בו זכו בעבר בין היתר הרב וח"כ לשעבר חנן פורת, נועם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון, הרב יואל שוורץ, מייסד הנחל החרדי וראש המוסד לשעבר מאיר דגן, יוענק השנה לד"ר יצחק גליק, מקים מרכז החירום הרפואי שבאפרת, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מקימת הארגון המשפטי "שורת הדין" הפועל למען קורבנות פעולות טרור, וצביקה סלונים, ממייסדי גוש אמונים והמכללה האקדמית יהודה ושומרון.

עוד באותו נושא:
אבו מאזן דחה את הצעת נתניהו לחידוש המשא ומתן
נתניהו העביר איגרת לאבו מאזן: ”מחויבים לשלום”
אבו מאזן: לנצל את ממשלת האחדות בישראל להשגת שלום

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully