וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופה לחוק טל: הוועדה בראשות פלסנר תהיה ציבורית

פנחס וולף

20.5.2012 / 16:46

ראש הממשלה צפוי להכריז על מינוי הוועדה כבר השבוע. אילו היה נחשב הצוות לוועדה של הכנסת, היה עליה לקבל אישור מוועדת האתיקה ומינוי פורמאלי מוועדת חוץ וביטחון

הצוות של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) שיכין חלופה לחוק טל יחשב ל"וועדה ציבורית" קואליציונית – כך נודע לוואלה! חדשות. הוועדה תמומן על ידי מפלגות הקואליציה, כל מפלגה תשלם באופן יחסי לגודלה וכך תקבל הוועדה את השירותים המנהליים ואת הייעוץ המשפטי. אילו הוועדה הייתה נחשבת לוועדה של הכנסת, היה עליה לקבל אישור של ועדת האתיקה ולקבל מינוי פורמאלי מוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. במקרה כזה גם לא יכלו להיות בה חברים אישים שאינם חברי כנסת.

ההערכה היא שראש הממשלה בנימין נתניהו יכריז על מינוי הוועדה כבר השבוע, והיא תתחיל לפעול מיד לאחר ההכרזה. ככל הנראה תורכב הוועדה מנציגי סיעות הקואליציה: פלסנר מטעם קדימה, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין מטעם הליכוד, יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם מטעם ישראל ביתנו, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ אורי אורבך יהיה נציג סיעתו, ויו"ר סיעת העצמאות ח"כ עינת וילף תייצג את סיעתה.

הסיעות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה, החרימו באופן רשמי את הוועדה, אך מאחורי הקלעים הם שולחים את עו"ד יעקב ויינרוט לייצג אותם בוועדה. מלבדו כבר פורסם שגם פרופ' ידידיה שטרן יהיה חבר בצוות. הכרזת הוועדה כציבורית היא זו שמאפשרת את השתתפותם של שטרן וויינרוט.

על הצוות יוטל לגבש חוק חלופי לחוק טל, שיביא לגיוס חרדים וערבים לשירות צבאי או אזרחי, בתוך כחודש וחצי ואז להביאו לאישור בממשלה ולאחר מכן להצבעה במליאת הכנסת ובוועדות. כרגע לא ברור אם הוועדה שתטפל בהצעת החוק שתגובש תהיה ועדת חוקה, שאמורה לטפל בנושא השירות האזרחי, או ועדת החוץ והביטחון, שאמורה לטפל בנושא השירות הצבאי. ייתכן שכפשרה תוקם ועדה משותפת לשתי הוועדות הללו.

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, קבע בשבוע שעבר כי הדרך היחידה בה הוועדה תוכל לפעול ללא צורך קבלת אישור מהכנסת תהיה אם היא תוכרז כצוות מטעם מפלגות הקואליציה. בחוות דעת שהוא כתב לבקשת יו"ר סיעת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, ציין ינון כי במקרה כזה הצוות לא יוכל לקבל שירותים מהכנסת, כולל שירותים מנהליים וייעוץ משפטי. בעקבות חוות הדעת - הדרך לפתור את הקונפליקט הוא להכריז על הצוות כ"צוות מטעם מפלגות הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully