וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על המסתננים: "שהשר ישי יעשה את עבודתו"

בסיור שערך בדרום תל אביב, התייחס השר לביטחון פנים לתופעת המסתננים, למקרי האונס האחרונים ולתקרית הירי בטייבה. תושבים צעקו לעברו: "עד שתטפלו במצב יהיה פה פיצוץ"

ספק 500

(צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק)

"ראש הממשלה ביקש ממני לפתוח מקומות לכליאה, פתחתי לאלפיים איש - ואף אחד לא נכנס לשם. כלומר, אני את חובותיי עשיתי. יתר משרדי הממשלה לא עושים מאומה". את ההאשמות החריפות הללו השמיע היום (רביעי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', במהלך סיור שערך בדרום תל אביב נוכח רצף מקרי האלימות ברחבי הארץ והדאגה הגוברת מהעלייה במספר המסתננים. בתוך כך, בדבריו לעיתונאים במהלך הסיור התייחס אהרונוביץ' למקרי האונס האחרונים וכן לתקרית הירי שאירעה היום בטייבה.

בהקשר למצוקת ההתמודדות עם הנתינים הזרים, פנה אהרונוביץ' ישירות לשר הפנים אלי ישי, וציין כי עליו "קודם כל לעשות את עבודתו. קודם כל שייקח את יחידת עוז, יפעיל אותם וייתן להם טיפול. היחידה שובתת כבר חודשיים, מישהו צריך לטפל בעובדים האלה". ישי הגיב הערב לדברים, ואמר כי "למרבה הצער, אהרונוביץ' יוצא בהתקפה בלתי אחראית וככל הנראה אינו בקיא בתהליכים המתנהלים בבתי המשפט ובהחלטות הממשלה".

"צריך למצוא דרך להעסיק את המסתננים"

בהמשך לדבריו בנושא הטיפול במסתננים, התייחס אהרונוביץ' לגדר בגבול מצרים, אותה כינה "נקודת אור", וציין לשבח את פעילות המשטרה. השר ציין כי למרות שיש צורך בתגבור כוחות המשטרה בדרום תל אביב, "צריך לזכור שזו לא הבעיה רק של משטרת ישראל אלא גם של העירייה". עם זאת, הביע אהרונוביץ' דאגה ממדיניות הממשלה לפיה יש לפעול נגד מעסיקיהם של המסתננים. "אמרתי את זה גם לראש הממשלה. ברגע שמטפלים במעסיקים, הם מחפשים עבודה ונוצרת אלימות ופשע ואונס ועוד מקרים. צריך לראות מה נותנים להם כפתרון".

"אנחנו למדים שמתחילת השנה יצאו כשמונים מרצון, ושנה שעברה יצאו כ-800 מרצון, אבל זה לא מספיק", המשיך אהרונוביץ'. "אתה מעלה אותם מרצון, שם להם אלף דולר בכיס ומשלח אותם. זו בעיה לא פשוטה, ללכת ולזרוק אותם. אני נגד הדברים האלה, זה לא הפתרון - צריך למצוא פה דרך גם להעסיק אותם". גם לדברים הללו הגיב אלי ישי, הטוען כי אהרונוביץ' מתנער מאחריות המשטרה בנושא. "האלימות לא תמוגר בידי רשות האוכלוסין, לה אין סמכות שיטור, אלא זהו תפקידה של משטרת ישראל - עליה אחראי השר אהרונוביץ'", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טייבה: הרוג ופצוע בקרב יריות בין עבריינים לשוטרים. ספק 500
"רמת פשיעה גבוהה מאוד". טייבה, היום/ספק 500

עם זאת, סיורו של השר לא התקבל בברכה בקרב חלק מתושבי האזור. "עד שתטפלו יכול להיות פיצוץ פה", צעק לעברו אחד התושבים, "יש פה מקרים קשים של פריצות, גניבות, צרכים שעושים לנו ליד החצרות. שמים דברים ברחוב והם לוקחים את זה. אתה לא יכול לבוא למשטרה כשלוקחים לך משהו קטן. היום לא באים לקוחות לחנות שלי, אנשים מפחדים לבוא לפה". אהרונוביץ' ענה לתושב כי הוא מבין את מצבו, אולם טען כי אין להאשים את המשטרה בנושא. כמו כן ציין אהרונוביץ' כי ביקש ביום ראשון האחרון לערוך ישיבת ממשלה בנושא, אולם בקשתו נדחתה – וכי הוא מתכוון להעלות הצעה נוספת בעתיד הקרוב. "אני לא מתחבא, אני מגיע לפה להיות אתכם, לשמוע את הכאב, יש לכם כאב אמיתי וצודק. אני אעלה את זה בישיבת הממשלה, צריך לעשות מעשה ברמה הלאומית", אמר.

הפתרון לפשיעה: "רשת מצלמות ביטחון"

אהרונוביץ' המשיך והתייחס למקרה האונס שאירע בגן העיר בתל אביב, בו צעיר תושב השטחים עקב אחר זוג צעיר לחניון, אילץ אותם לקיים יחסי מין זה עם זה ולאחר מכן אנס את הצעירה. "המשטרה טיפלה בזה במהירות האפשרית, יש התאמה של הדנ"א והאנס הזה יבוא על עונשו", אמר, וציין כי תכניתו להרחקת הפשיעה מהרחובות תתמקד ברישות הערים במצלמות. "זה לא האח הגדול, זה תורם לביטחון", ציין. עם זאת, הביע אהרונוביץ' דאגה מתחושת חוסר הביטחון הגוברת נוכח אירועי האלימות האחרונים. "תחושת הביטחון של האזרח זה הדבר מספר אחד. לא הסטטיסטיקות, לא אם הייתה ירידה באלימות או בפשע. אותי מעניינת תחושת הביטחון של האזרחים, של האמא, של האבא, של הקרובים - והיו פה מספר מקרים שצריך להתייחס אליהם", אמר.

כמו כן התייחס אהרונוביץ' לחילופי היריות שאירעו היום בטייבה בין המשטרה לתושבי העיר, שגרמו למותם של תושב העיר בן 21 ולפציעתו של גבר נוסף בשנות ה-20 לחייו. "ביקרתי כמה פעמים בטייבה, עיר שהיא דוגמא של המגזר הערבי", אמר. "יש לנו שם רמת פשיעה גבוהה מאוד, גם בין ארגוני פשיעה". באשר לנסיבות האירוע, אמר אהרונוביץ': " תנו לעסק להיבדק".

לקריאה נוספת
הרוג ופצוע בקרב יריות בין תושבי טייבה לשוטרים
האונס בגן העיר: דנ"א החשוד תואם לדגימה מזירת האירוע
ישי: "המסתננים - למאסר ולגירוש, אסור להיות יפה נפש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully