וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד בא להתנחלות - וירה לכל הכיוונים

יהושע בריינר

16.5.2012 / 11:21

יו"ר "יש עתיד" נאם הפעם באריאל, החמיא לסטודנטים על שירותם הצבאי, וטען שמפלגתו נולדה במחאה החברתית. "דיקטטור? תוכלו להדיח אותי עוד 7 שנים". ויש לו גם פתרון למסתננים

במסגרת כנסי הבחירות שהוא עורך, יו"ר מפלגת "יש עתיד" בא היום (רביעי) גם למרכז האוניברסיטאי באריאל. ההזמנה הרשמית הייתה לכנס בנושא קיימות.

לפיד תקף במילים קשות את ש"ס ואת קואליציית האחדות שהוקמה לאחרונה. בין היתר, אמר לפיד כי "ש"ס, עם 11 מנדטים, מסובבת את המדינה על האצבע הקטנה שלה", ואמר כי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הוא "שר לענייני הקבוצה והשבט".

"המפלגה שלי היא תרגום של המחאה החברתית בקיץ", אמר לפיד. עם זאת, יצוין כי בנאום באטלנטה בשבוע שעבר ובהתייחסו למפגיני המחאה החברתית, אמר לפיד כי הוא "לחלוטין לא מסכים עם דעותיהם הכלכליות", אך התנחם: "אני מוצא זאת מחמם לב שאנשים בגילם, ובמצבם בחיים, עדיין מאמינים בדברים היפים האלה".

יאיר לפיד בכנס יש עתיד ברשפון. דרור עינב
"תראו לי אחד שאומר שזה חילול ה' לסייע לניצולי שואה במקום ללכת לצבא"/דרור עינב

בנאומו במרכז האוניברסיטאי, קרא לפיד לשוויון בנושא גיוס, תוך שהוא תוקף את הציבור החרדי. "תראו לי אחד שאומר שזה חילול השם לסייע לניצולי שואה במקום ללכת לצבא", אמר, והוסיף כי "אחרי המחאה בקיץ, הממשלה החליטה שצריך להשקיע באנשים - כמוכם - ששירתו בצבא והלכו ללמוד. הקריטריון המרכזי היה מיצוי כושר ההשתכרות, כלומר, לעבוד. אבל אז, הרפורמה נחתה אצל אריאל אטיאס מש"ס, שהכניס את הקריטריון - שלא נודע כמותו בכל תולדות העמים - ותק הנישואין. איזה ציבור בישראל מתחתן ראשון? הציבור של אטיאס, וזה מפני שהוא לא הולך לצבא ויודע שיממנו אותו. אטיאס הוא שר לענייני הקבוצה והשבט. יש לו אחריות גם כלפיכם וגם כלפי שאר אזרחי המדינה".

בהתייחסו לחוק טל, קרא לפיד לפתוח את הדיונים בנושא לציבור הרחב. "למה הוועדה של חוק טל לא פתוחה? אני רוצה לעקוב אחרי זה. למה הדיון לא שקוף? אני קורא מפה לראש הממשלה לנהל את כל הדיון על חוק טל כדיון שקוף ולא עוד פעם בחדרי חרדים. שלא יהיה עוד פעם דילים. אני לא מאמין שהם יעשו את זה. הלוואי ואתבדה. גם אם יעשו שינוי בשיטת הממשל אני אברך אותם אבל הם לא יעשו את זה", תקף לפיד.

"מתי שכחתם שזה על חשבונכם?"

לפיד, שדיבר במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה של המרכז האוניברסיטאי, לא חסך שבטו גם ממשלת האחדות . "האם ממשלה עם 36 שרים וסגני שרים זו לא שחיתות?", שאל, "להפוך את הממשלה לסידור עבודה להמון אנשים שעולים לנו מיליונים? תראו את מופז שמונה לשר בלי תיק. מה זה אומר? אני שר לענייני כלום? אני מקבל לשכה, נהג ותקציב אבל לא מטפל בשום דבר, אני רק יושב ושר על חשבונכם".

"מתי שכחתם שזה על חשבונכם? זו שחיתות", המשיך, "תראו את בוגי יעלון. הוא בחור הגון אבל מה זה שר לעניינים אסטרטגיים? זה פלקט שמישהו תלה על הדלת כדי לא לכתוב שם שר בלי תיק. כשאנשים מקימים קזינו בטקסס על חשבוננו ומבקשים שנעשה להם תספורות, זה משהו שמתחיל מלמעלה".

לפיד נשאל על ידי הסטודנטים על תקנון המפלגה שלו, הקובע כי יכהן כיו"ר בלעדי לשבע השנים הקרובות. "מעולם לא ראיתי מצב שבו תקנון של מפלגה מעניין מישהו כל כך", אומר לפיד, "אני לא חושב ששבע שנים וחצי היא דיקטטורה אלא התנהגות אחראית כדי שלא ניתן לדברים המכוערים שאנחנו רואים במפלגות אחרות להיכנס גם למפלגה הזאת. זה זמן סביר ועוד שבע וחצי שנים אני מזמין אותך לנסות להדיח אותי".

בהתייחס לנושא המסתננים ומבקשי המקלט, אמר לפיד כי "המדינה לא טיפלה בעסק של המהגרים ולא יודעים איך לטפל בזה. צריך לעשות שני דברים מהירים – לגמור את הגדר ולהרים את השמיים לקנסות של מי שמעסיק מסתנן. הממשלה לא עושה דבר ולא מחליטה מה המדיניות שלה. הם לא החליטו לא החליטו לפני שבע שנים והיום אנחנו נושאים בתוצאות". לסיום, אגב, הבטיח: "אני לא אהיה ראש הממשלה הבא, אבל אני פה כדי להישאר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully