וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס הכריזה: מחרימים את הוועדה למציאת חלופה לחוק טל

פנחס וולף

14.5.2012 / 15:57

"לומדי התורה אינם עומדים למשא ומתן על זכותם הבסיסית להגות בלימוד התורה", אמר יו"ר המפלגה אלי ישי. בר-און תועד בפליטת פה על הרצוג שתקף את הרכב הוועדה: "בוז'י חוצפן"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מכשול קואליציוני לוועדה למציאת חלופה לחוק טל: ש"ס החליטה היום (שני) להחרים את ועדת פלסנר לבחינת חלופה לחוק טל, ובכך היא מצטרפת ליהדות התורה, שהחליטה על כך מוקדם יותר.

יו"ר המפלגה, השר אלי ישי, מסר כי "לאחר התייעצות שקיימתי עם נשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף, החלטנו שש"ס לא תשלח נציג מטעמה לוועדת פלסנר. לומדי התורה אינם עומדים למשא ומתן על מכסות ועל זכותם הבסיסית להגות בלימוד התורה. תרומתם של לומדי התורה לעם היהודי ולמדינת ישראל ידועה וברורה לכל יהודי מאמין".

בר-און מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון - ותועד בפליטת פה

סערה זוטא נוספת הקשורה בוועדה התחוללה היום, כאשר בישיבת סיעת קדימה, עם סיום דבריו של היו"ר שאול מופז, נשארו המיקרופונים בחדר פתוחים, ורוני בר-און, שמונה במהלך הישיבה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, נשמע מגדף את חבר הכנסת יצחק "בוז'י" הרצוג, בעודו לוחש למופז ומכנה אותו "חוצפן". "חשוב להגיד על הספין שבוז'י עשה. הוא רצה לחסל את הוועדה. החוצפן הזה פרסם כותרת שפלסנר לא יכול לעשות. אני עשיתי את זה בממשלת שרון בוועדה לברית הזוגיות! צריך להגיד ברוך הבא לבוז'י הרצוג שרוצה לחסל את חוק שוויון הזדמנויות, החוצפן הזה", תועד בר-און לוחש, כשהוא מתייחס בדבריו לוועדה הקואליציונית שבראשה עומד פלסנר.

בישיבה כאמור, מונה ח"כ בר-און ליו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כתוצאה מכך, גוברת ההערכה שדיכטר ימונה לשר כאשר קדימה תקבל תיקים נוספים. בר-און עוזב את תפקיד יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ונכון לעכשיו עדיין לא ברור מי יחליף אותו בתפקיד. מדובר בוועדה שהעומד בראשה מוכרח להיות חבר אופוזיציה. כיום, חבר האופוזיציה היחיד החבר בה הוא אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, אולם עם זאת, סיעת העבודה, יחד עם כל חברי האופוזיציה, דורשים מהקואליציה לאפשר לנציג העבודה, ח"כ עמיר פרץ, להיות חבר בוועדה ולהתמנות לראשותה. כרגע לא ברור מה תהיה תשובת הקואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רוני בר און. ברני ארדוב
"צריך להגיד ברוך הבא לבוז'י הרצוג שרוצה לחסל את חוק שוויון הזדמנויות, החוצפן הזה". ח"כ רוני בר-און/ברני ארדוב

יו"ר המפלגה והשר הטרי שאול מופז נאם בפתח ישיבת הסיעה, ואמר כי "השבוע האחרון היה לא קל. לא לי ולא לחברי הסיעה. אף אחד לא חסין בפני ביקורת, אבל גם אף אחד לא מוכן לשמוע כל ביקורת. אני מאמין שהדרך בה בחרנו היא נכונה, ומקווה שנוכל להציג קבלות. רוב הציבור בישראל תומך בזה. אני יודע לקבל את הביקורת. נמקסם את ההזדמנות של הקואליציה. אני חש שכל אחד מהצדדים נותן הזדמנות למהלך. התחושה נוטעת בי תקווה שבמהלכים שנתחיל יש בשורה לישראל".

מופז התייחס לאירועים אחרים שעל סדר היום, ובהם האיגרת ששלח נתניהו לאבו מאזן. "באיגרת יש נכונות להמשיך את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים", אמר. "זו איגרת נכונה מבחינת הבעת הרצון להמשיך את המשא ומתן עם הפלסטינים". בהתייחס לעניין המאמצים להגעה לפיתרון בנושא פינוי גבעת האולפנה, אמר מופז כי "קדימה תשמור על זהותה. כל החוקים שחלק מהח"כים של הקואליציה מתכננים להעלות כדי לקבוע הסדרה לא עולים בקנה אחד עם תפיסת העולם של קדימה. נתנגד להם בכל תוקף עד כדי דרישה להסירם מסדר היום. אנחנו מכבדים את שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully