וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה לצד ישראל ביתנו: קודם חוק טל ורק אז בחירות

פנחס וולף

6.5.2012 / 15:24

ישראל ביתנו פנתה ליו"ר הקואליציה בנוגע לדחיית פיזור הכנסת בשבוע כדי להעביר החלופה לחוק טל, ובקדימה תמכו. עם זאת, אלקין הבהיר שהוא עדיין מתכוון להעלות מחר את ההצעה

בצעד מפתיע דרשה היום (ראשון) סיעת ישראל ביתנו מיו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין לדחות את ההצבעות על החוק לפיזור הכנסת בשבוע, כדי לאפשר השבוע את חקיקת החוק החלופי לחוק טל שיזמה הסיעה.

יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, אמר בצהריים לאלקין כי מאחר שרוב סיעות הבית הביעו תמיכה בהצעת החוק של ישראל ביתנו, אין כל סיבה למהר ולפזר את הכנסת כאשר ישנה הזדמנות אמיתית להעביר את הצעת החוק עוד לפני הבחירות. ככל הנראה, מכתבה של ישראל ביתנו הגיע לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, קבע כי הכנסת לא תוכל להשלים במהלך הפגרה הליכי חקיקה, וביניהם גם הליך החקיקה של הצעות החוק המבקשות להחליף את חוק טל.

במקביל, מקדימה נמסר בתגובה לדרישת ישראל ביתנו: "אנחנו קוראים לכל סיעות הבית להפסיק את הקומבינה ואת הדילים, ולהעביר את חוק שירות לכל עוד בכנסת הנוכחית. נוצרה הזדמנות היסטורית שאסור לפספס. קודם חוק טל ומיד אחר כך בחירות".

עם זאת, יו"ר הקואליציה הגיב לדרישה ואמר כי כך או כך, בכוונתו להעלות מחר להצבעה את הצעת החוק לפיזור. "הושגה כבר הסכמה בעניין ואני מקווה שכולם יעמדו בסיכומים", הבהיר אלקין.

לפיד ויחימוביץ' כבר החלו בקמפיין הבחירות

ההצעות של ישראל ביתנו ושל סיעת עצמאות אמורות להגיע להצבעה בוועדה שרים לחקיקה מחר בצהריים. הכוונה הייתה שכבר ברביעי הן יגיעו להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, אלא שייתכן שהכנסת תפוזר עוד קודם לכן ולכן לאישור של ועדת השרים לא יהיה תוקף.

מהצד השני, החליטה מרצ לזרז את הצעת החוק לפיזור הכנסת ולשם כך הסירה את הצעת אי האמון שלה שאמורה הייתה לידון כבכל שבוע, עם פתיחת המליאה. ממרצ נמסר כי "הצעת החוק לפיזור הכנסת היא הצבעת אי אמון, ולכן אין טעם לקיים לפניה דיון והצבעה בהצעות אי האמון. במקום לטחון מים, כדאי להגיע לעיקר ולסכם על תאריך לבחירות".

וכאשר מועד פיזור הכנסת טרם נקבע, המפלגות הגדולות כבר החלו לשחרר אמירות מתגרות לקראת מערכת הבחירות הקרבה. אתמול הייתה זו יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שאמרה בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "יש לצאת מהקיבעון שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא", והוסיפה כי "הציבור סבור שהדרך שלי היא החלופה לשלטון". יאיר לפיד, העומד בראש מפלגת יש עתיד, ציין אתמול כי הוא מקווה להצטרף לקואליציה שתקום לאחר הבחירות. "אעשה כל שביכולתי להיות בממשלה הבאה", אמר לפיד בחוג בית שהתקיים בחדרה. "אני מפלגת מרכז שעוסקת ברוב הציבור, וככזאת, היא צריכה לשאוף בכל כוחה לשבת בקואליציה".

בתוך כך, בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להכריז הערב על הקדמת הבחירות, ימתינו מחוץ לכינוס ועידת הליכוד בגני התערוכה אנשי "מאהל הפראיירים", שיקימו במקום מאהל ויזכירו לנתניהו כי רק לפני שבוע נפגש עמם והבטיח להם כי חוק שוויון בנטל יועבר עוד לפני הבחירות.

"ביום ראשון שעבר נפגשנו עם ראש הממשלה והוא נתן לנו הבטחה חד משמעית שהוא - לא ליברמן, לא יאיר לפיד - מעביר חוק חדש לשוויון בנטל לפני הבחירות", אמר עידן מילר, מראשי המחנה המשותף, לוואלה! חדשות. מילר הסביר כי ביממה הקרובה הם מתכוונים להפעיל לחץ מסיבי על ראש הממשלה כדי שאחת מהצעות החוק - של ישראל ביתנו ושל סיעת העצמאות - תעבור במהרה גם לקריאה ראשונה בכנסת עוד לפני ההצבעה הצפויה על פיזורה.

בחירות 2012 - כותרות אחרונות
נתניהו יכריז הערב על פתיחת מערכת הבחירות
לפני שהכנסת תתפזר: השרים מקדמים חלופות לחוק טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully