וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצאת מהקיבעון שנתניהו ייבחר - אנחנו אלטרנטיבה"

פנחס וולף

5.5.2012 / 19:05

בראיון לערוץ 2 הגדירה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' את נתניהו כ"קפיטליסט קיצוני שהביא לפערים קיצוניים". על אירן: "תקיפה צבאית היא פתרון אחרון, לא מיצינו את הסנקציות"

הבחירות מתקרבות והקמפיינים על דעת הקהל יוצאים לדרך: "יש לצאת מהקיבעון שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא", כך אמרה הערב (שבת) יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, והוסיפה כי "הציבור סבור שהדרך שלי היא החלופה לשלטון". יחימוביץ' אמרה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא "קפיטליסט קיצוני שהביא את ישראל לפערים קיצוניים", והתקוממה על מה שהגדירה כ"תחושה שנתניהו נמשח על ידי כוח עליון". יחימוביץ', שעל פי סקר הבחירות האחרון מפלגתה זוכה ל-19 מנדטים, אמרה עוד כי הפער בין מפלגת העבודה למפלגת הליכוד הולך ומצטמצם וסימנה את יעדה המרכזי בבחירות הקרובות: "הפלת הממשלה הנוכחית ולהיות המפלגה השנייה בגודלה".

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה לתסריט של הקמת קואליציה אך סירבה לפרט אילו מפלגות היא מעוניינת שיחברו לקואליציה שכזו. היא אף נמנעה מלפסול ישיבה משותפת עם הליכוד, אם ניתן "יהיה לכונן שלטון סוציאל-דמוקרטי". עם זאת, יחימוביץ' הבהירה כי "גם לעמוד ברשות האופוזיציה זה כבוד גדול ואם הציבור יגזור כך, אז נוביל את האופוזיציה". יו"ר העבודה ביקשה להתמקד בעיקר בפן הכלכלי-חברתי. "הטלפון האדום מצלצל – יש פערים עצומים בישראל", אמרה יחימוביץ', והסבירה כי קיים קשר ישיר בין החוסן הכלכלי של ישראל לבין חוסנה הביטחוני.

"תקיפה צבאית באירן היא הפתרון האחרון"

בהתבטאות נדירה יחסית מצידה, התייחסה יחימוביץ' גם לתכנית הגרעין האירנית. "תקיפה צבאית היא הפתרון האחרון", היא ציינה. לדבריה, ישראל עושה שגיאה אסטרטגית בכל הקשור לאירן "כשאנחנו מברברים בלי הפסקה ומפזרים איומים. עוד לא התחלנו למצות את הסנקציות". היא טענה כי "כל האופציות מונחות על השולחן", אך סירבה לפרט מהו הקו האדום בו היא רואה לנכון להשתמש בכוח צבאי.

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
""לטנגו צריך שניים וגם לפלסטינים אחריות". יו"ר הרשות אבו מאזן בעצרת האו"ם/רויטרס

עוד הזכירה יחימוביץ' את ההתבטאויות האחרונות של בכירים לשעבר במערכת הביטחון נגד מדיניות ראש הממשלה בנושא האירני ואמרה כי אם "כל כך הרבה מערערים על ראש הממשלה, אז יש סיבה לדאוג". עם זאת היא סייגה את דבריה ואמרה כי ישנה בעייתיות בדברים שגורמים לחוסר אמון בין בעלי תפקידים בממשלה ובמערכת הביטחון.

ביחס למצב המדיני מול הפלסטינים, יחימוביץ' אמרה כי "לטנגו צריך שניים וגם לפלסטינים אחריות". אולם, היא הדגישה כי לישראל אחריות לשבור את הקיפאון מול הפלסטינים. "כראש ממשלה אני אפתח בשיחות עם אבו מאזן כדי להשיג הסדר מדיני", אמרה יחימוביץ' והדגישה כי הבדל בינה לבין ראש ממשלה טמון בכך ש"נתניהו הוא אידיאולוג ימני קיצוני, כלכלית אך גם מדינית".

גורמים בקדימה אמרו הערב בתגובה לדברים כי "היום ברור מעל לכל ספק ששלי יחימוביץ' ובנימין נתניהו מנהלים מתקפה מתואמת ומתוזמנת נגד קדימה. קדימה לא מתכוונת לשבת מנגד ולהמשיך להבליג". בהתייחס לעובדה שיחימוביץ' מצהירה שהיא מועמדת לראשות ממשלה, אותם גורמים הוסיפו כי "אין לה ולו ניסיון מינימלי בשום תחום, ונוכח הצהרתה שלא משתמעת לשתי פנים על כך שבכוונתה להצטרף לקואליציית נתניהו לאחר הבחירות. המסקנה ברורה: הצבעת שלי קיבלת ביבי".

לקריאה נוספת:
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
הכנסת צפויה להתפזר; מסתמן: בחירות ב-4 בספטמבר
סקר: הליכוד עם 31 מנדטים, מופז וקדימה - 13 בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully