וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצתת בתי הפליטים בתל אביב - פעולה נפשעת"

פנחס וולף

30.4.2012 / 14:14

3 ימים לאחר השלכת בקבוקי התבערה בשכונת שפירא, דנו חברי כנסת במקרה. "את האלימות הזאת אי אפשר להסביר", אמר ח"כ הורוביץ. המשטרה: "האירוע חמור וכך אנחנו מטפלים בו"

הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים של הכנסת התכנסה היום (שני) בעקבות השלכת בקבוקי תבערה בשכונת שפירא בתל אביב לדיון בפליטים מדרום סודן. "ביום שישי לפנות בוקר היינו עדים למעשים חמורים שהתבצעו בדרום תל אביב של השלכת בקבוקי תבערה על בתי פליטים. זו פעולה נפשעת שלא יכולה להיות לה שום הצדקה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ ניצן הורוביץ.

הורוביץ הביע תקווה שהחקירה תמוצה והנאשמים יועמדו לדין. "גם אם יש ויכוח ויש ויכוח לגבי מעמדם של מבקשי מקלט, אין ולא יכולה להיות הצדקה לאלימות כלפיהם. את האלימות הזאת אי אפשר להסביר ולהצדיק ולאזן בשום טיעון שהוא. על הכל אפשר לדבר, עד אלימות".

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
המבנה שהוצת בסוף השבוע/יותם רונן

בדיון השתתף מפקד מרחב יפתח, דוד גז, סיפר על החקירה. "לקח לנו כמה שעות כדי לגבש תמונת מצב לגבי חשוד וחשודים נוספים שאני מניח שייאספו במהלך היום עם איסוף ממצאים בשטח, על מנת לגבש בסוף כתב אישום. יש בידינו ראיות טובות הקושרות לכאורה את החשוד למעשים. הוא בהארכת מעצר, אנחנו ממשיכים בפעולות איתור של מעורבים נוספים. החשוד לא משתף פעולה בחקירה ושומר על זכות השתיקה. ואני מקווה שהמעצרים היום ירחיבו את המעגל".

גז התייחס לאווירה בשכונה. "האירוע הזה הוא חמור וכך אנחנו מטפלים בו כמו כל בקבוק תבערה שייזרק בכל מקום אחר. עצם העובדה שזה כוון כלפי זרים מצריכה בדיקה, אבל כרגע זה מקרה יחיד. מה שמדאיג אותי יותר הן השמועות שיש בשכונה. משייכים עבירות שלא בוצעו על ידי זרים לזרים ולכן חלק מהשיח עם התושבים הוא בעניין הזה. נכון שהמעורבות של הזרים עולה, אך עדיין האחוזים הם בין 15-20 מכלל העבירות המדווחות".

כאמור, מפקד מרחב יפתח אמר כי קיימת מגמת עלייה חמורה של מעורבות זרים בפשיעה, וציין כי אירועים בהם מעורבים הזרים גם מכוונים כלפי זרים. "ב-2010 היו מספר אירועי שוד נגד זרים על ידי נרקומנים, אבל מאז אין משהו מגמתי כלפי זרים".

הפגנת תמיכה בפליטים בשכונת שפירא. יותם רונן
"כרגע זה מקרה בדיד". הפגנת תמיכה בפליטים/יותם רונן

"יש פה פצצת זמן מתקתקת"

בדיון על גירוש הפליטים השתתפה תרזה שאן, פליטה מדרום סודן, שסיפרה על החששות שלה. "אני מפחדת כל הזמן. הגעתי לארץ כי חשבתי שאהיה שמחה כי זו מדינה של יהודים. ואני אומרת: תודה רבה שהייתי כאן חמש שנים, ועכשיו כשיש לי מדינה, ארצה עוד שנתיים שלוש - כשיהיה גבול - לחזור לשם עם הילדים. אבא ואמא שלי בדרום סודן. חודשיים אני לא יכולה לדבר איתם בגלל המלחמה".

צבי גלברט, מוועד השכונות בדרום תל אביב, טען כי מדובר בסכנה דמוגרפית. הוא קרא להשיב את המסתננים לארצותיהם ולאסור את העסתקם. "יש פה פצצת זמן מתקתקת. יותר מ-200 אלף אנשים בישראל הם נתינים זרים ללא אשרה. כולל כ-70 אלף מסתננים".

שלמה מסלאווי מעיריית תל אביב טען כי מתבצעת הסתה נגד כל תושבי דרום תל אביב. "אנחנו מרגישים פליטים בשכונות שלנו. יש רוב גדול של מסתננים ולא פליטים, שאותם נקבל בשמחה". מסלאווי הוסיף כי "ממשלת ישראל אחראית למחדל. כמעט כל השרים היו אצלנו בשכונות ואמרו שיש כאן פגיעה ביטחונית ממדרגה ראשונה. אמרו והלכו ולא עשו כלום. מופז אמר שיביא את כל ועדת חוץ וביטחון. יכול להיות מצב שאנשים מפחדים להסתובב ברחובות?".

"שילכו לסודן ושיתנו להם אלף יורו. פה יש טילים", תקף ח"כ מיכאל בן ארי. "למה שנתחלק אתם במשאבים שלנו? הם באים לפה לשפר את רמת חייהם על חשבון המדינה היחידה שיש לנו. מי הרשה להם לקחת אלף יורו מכיסי? הם פושעים. איזה מדינה מאפשרת לאנשים לעבור גבול? את כל מרכזי הסיוע תעבירו לשוסטר ברמת אביב ג'. יזרקו אותם שם מכל המדרגות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
הוארך בארבעה ימים מעצר החשוד בהצתת בתי פליטים
הפליטים מחו על גל ההצתות: "ישי מעודד את השנאה"
בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בתי פליטים בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully