וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: ייתכן שיודיע על בחירות בראשון הבא

פנחס וולף

30.4.2012 / 0:03

ברקע הספקולציות על מועד הבחירות הכלליות, גורמים בליכוד מעריכים כי הן יתקיימו באמצע חודש אוגוסט או בתחילת ספטמבר. "אם כבר נגזר שיהיו בחירות – מה יש להמתין?"

ייתכן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יודיע באופן רשמי כבר בוועידת הליכוד ביום ראשון הבא על כוונתו ללכת לבחירות – כך מסרו אמש (ראשון) גורמים בליכוד, המקורבים לנתניהו, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריהם, מסתמן כרגע שהבחירות יתקיימו בסביבות אמצע חודש אוגוסט או תחילת ספטמבר. אם כך יהיה, הפריימריז לרשימות הליכוד, העבודה וקדימה ייערכו ככל הנראה בין אמצע חודש יוני לתחילת יולי. "אם כבר נגזר שיהיו בחירות – מה יש להמתין? לא צריך לתפקד בצל בחירות", אמרו הגורמים.

גורמים אחרים בליכוד מסרו כי ראש הממשלה רואה חשיבות בכך שייראה שהוא מוביל את הקדמת הבחירות, ולא הולך כנגרר אחר החלטותיו של שר החוץ וראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר אתמול כי יודיע על החלטתו בעניין הליכה לבחירות ב-9 במאי, לאחר שתעלה להצבעה הצעת החוק של מפלגתו בנושא הגיוס. על כן, מעוניין נתניהו להודיע על החלטתו ועל צעדיו בתאריך מוקדם יותר.

איך זה יקרה? השבוע, או בשבוע הבא, יביאו להצבעה סיעות מרצ, העבודה וקדימה את הצעות החוק שלהן לפיזור הכנסת. הן מעוניינות שהממשלה תתמוך בהצעותיהן ושהן יצליחו לפזר את הכנסת, אולם הקואליציה אינה צפויה לתת להן את התענוג, וההצעות ככל הנראה יפלו - מה שיגרום לכך שסיעות האופוזיציה לא יוכלו להגיש הצעות דומות במשך חצי שנה.

ככל הנראה, רק ברגע שנתניהו יגיע להסכמה על מועד מוסכם לבחירות עם השותפות הקואליציוניות, ישראל ביתנו וש"ס, הממשלה תגיש הצעת חוק משלה לפיזור הכנסת, ובהליך מהיר היא תעביר את ההצעה בשלוש קריאות. ההערכה היא שהדבר יקרה בין אמצע חודש מאי לתחילת יוני, ו-90 יום מאותו רגע ייערכו הבחירות.

מופז: "המאבק יהיה ביני לבין נתניהו"

בכינוס מרכז הליכוד שהתקיים הערב, דיברו בכירי הליכוד גם על הצורך לקיים "בחירות בזק". כך, למשל, דיבר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, על הצורך לקיים את הבחירות בתוך שלושה עד חמישה חודשים. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', כבר הודיעה כי מפלגתה מקימה בימים אלו את מטה הבחירות שלה.

"העבודה ערוכה לבחירות יותר מכל מפלגה אחרת", אמרה יחימוביץ' בכנס פעילים בחולון. "70 מטות המתנדבים שהוקמו ברחבי הארץ, יחד עם סניפי המפלגה, יהוו את חוט השדרה הארגוני בבחירות, שיתבססו כמעט כולן על מתנדבים. סדר היום של הבחירות יהיה כלכלי-חברתי, יותר מאשר בכל מערכת בחירות".

גם יו"ר קדימה, שאול מופז התחיל להיערך לבחירות. אמש הוא ערך כנס ראשי רשויות בבית קדימה בפתח תקווה, ובמהלכו טען כי "המאבק בבחירות הקרובות יהיה בין קדימה לבין הליכוד, ביני לבין נתניהו. זו תהיה הדילמה של מדינת ישראל".

מלבד שלוש המפלגות הללו, כל המערכת הפוליטית נכנסה לסחרור פוליטי: מפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד", פרסמה אתמול את סמל המפלגה ואת שמונת עקרונותיה. יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הודיע כי מפלגתו אינה חוששת מבחירות, ואילו ביהדות התורה אמרו כי הם אינם מבינים מדוע יש ללכת לבחירות, אך מצד שני הם לא יסכימו להגיע לפשרה בנוגע לחוק טל. גורמים במפלגה טוענים, ובצדק, כי באופן מסורתי סיעת יהדות התורה מקבלת בסביבות החמישה מנדטים, כך שהיא לא צפויה להיפגע מבחירות מוקדמות. הם רק לא לוקחים בחשבון שהכנסת הבאה תהיה כנראה חילונית הרבה יותר מהכנסת הנוכחית. על כן, חמשת המנדטים שלהם יהיו שווים פחות מחמשת המנדטים הנוכחיים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully