וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ הצטרפה לעתירה על פינוי שכונת האולפנה

גלעד גרוסמן

29.4.2012 / 9:00

אחרי שהמדינה הגישה לבג"ץ בקשה לקיים דיון נוסף בהריסת חמישה בתים בשכונת גבעת האולפנה, החליטו חברי הכנסת של מרצ להצטרף כמשיבים לעתירה. "נשברו כללי המשחק"

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, וחברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ הגישו הבוקר (ראשון) בקשה להצטרף כמשיבים בעתירה שהגישו תושבים פלסטינים בבקשה לפנות חמישה בתים בשכונת האולפנה בבית אל. זאת, בעקבות הודעת המדינה בסוף השבוע, בה היא מבקשת לדון מחדש בעתירה, לאחר שהתחייבה להרוס את הבתים עד יום שלישי.

בבקשה שהוגשה בעקבות עתירה שהגיש ארגון "יש דין", בשם בעלי הקרקע הפלסטינים, הודיעה הפרקליטות כי הממשלה מבקשת לשקול מחדש את דרך יישום המדיניות שנקבעה ביחס לבנייה בשטחים. הדרג המדיני, כך נכתב, מבקש לקיים חשיבה מחודשת על סדר העדיפויות של אכיפת החוק ביהודה ושומרון, "המשלבת לצד ההיבטים התכנוניים והקנייניים גם שיקולים מדיניים, ציבוריים ומבצעיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנייה לא חוקית בבית אל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרקליטות מבהירים כי אכיפת צווי הריסת הבתים, שנבנו על קרקע פרטית, תישאר בעדיפות גבוהה. אולם, הוסיפו בפרקליטות כי "לא ניתן עוד לקבוע את סדר העדיפויות של האכיפה ביהודה ושומרון מבלי לראות את התמונה הכוללת ואת ההקשר". ביחס לבית אל נכתב כי מדובר ביישוב ותיק שהוקם בשנות ה-70', ו"אין מדובר באחד המאחזים הבלתי חוקיים החדשים או נקודות היישוב הבלתי חוקיות בהם מתמקדת עיקר האכיפה".

בבקשה שהגישה מרצ, באמצעות עורכי הדין עומר שץ ויפתח כהן, מבקשים חברי הכנסת "להשמיע את קולו המושתק" של הציבור הישראלי שנפגע מעצם הגשת הבקשה. חברי הכנסת גם מותחים ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ועל הפרקליטות, שהסכימו להגן על עמדת הממשלה, עמדה שלטענתם עלולה להמיט אסון על המשטר הדמוקרטי בישראל. "עצם הגשת הבקשה, בוודאי האפשרות לקבלה, מצביעה על פגיעה הרסנית במעמד בית המשפט ואמון הציבור בו, שבנותיו ובניו חייבים בכל דבר ועניין בציות לפסיקת בתי המשפט, והנה דווקא המשיבים עושים דין לעצמם בבחינת 'המדינה זה אני'", נכתב בבקשה. "היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות נכשלו כישלון מקצועי וערכי", אמרה גלאון והוסיפה כי "אנחנו עותרים כי נשברו כללי המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully