וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת בחירות? העבודה תציע חוק לפיזור הכנסת

פנחס וולף

28.4.2012 / 0:05

בתחילת השבוע תעלה סיעת העבודה את הצעת החוק, לפיו ייערכו בחירות תוך שלושה חודשים מאישורה. יחימוביץ': "זו ממשלה שמחסלת בשיטתיות את ערכי הסולידריות והאחריות ההדדית"

סיעת העבודה הודיעה אתמול (שישי) כי תעלה להצבעה בתחילת מושב הקיץ, שייפתח ביום שני, הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-18. על פי ההצעה, הכנסת תתפזר לפני גמר כהונתה, והבחירות לכנסת ה-19 יתקיימו שלושה חודשים לאחר פרסום החוק.

הצעת החוק מוגשת על רקע אווירת הבחירות הנמצאת באוויר, כאשר ההערכה במערכת הפוליטית היא שבתוך שנה הן יתקיימו. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, העריך לפני שבוע שהבחירות ייערכו כבר בסתיו.

על הצעת החוק חתומים כל חברי סיעת העבודה, ובראשם יו"ר המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ'. "אחרי שלוש שנות ממשלת נתניהו, הגיעה מדינת ישראל לפערים חסרי תקדים בין עוני לעושר, לשחיקה דוהרת במצבו של מעמד הביניים, לשיא בינלאומי בהעסקת עובדי קבלן, ולמקום האחרון ברשימת מדינות ה-OECD בשיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאה האזרחית של תושביה", היא אמרה.

"ממשלת נתניהו הגיעה לסוף דרכה"

"זו ממשלה שמחסלת בשיטתיות את ערכי הסולידריות והאחריות ההדדית, והדו"ח הקשה של בנק ישראל פרס בצורה מדויקת מצב שבו המדינה והממשלה נסוגים מלקיחת אחריות על חיי אזרחיה", הוסיפה ח"כ יחימוביץ'. "לאלה נוספים קיפאון מדיני ובידוד בינלאומי חסר תקדים. הצעת חוק פיזור הכנסת שאנו מעלים להצבעה, בשונה מבעבר, אינה הצהרה אלא הצעה שאנו מעריכים שתעבור במושב הקרוב, ולאחריה יתקיימו הבחירות כבר בשנה זאת. מפלגת העבודה מוכנה לבחירות. כ-70 מטות מתנדבים הוקמו ברחבי הארץ, והם יהיו השלד של עבודת השטח לקראת הבחירות".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, ששוחח עם כל חברי הסיעה בימים האחרונים וקיבל את תמיכתם למהלך, אמר כי "ממשלת נתניהו הגיעה לסוף דרכה ואנו בעצם נמצאים כבר בבחירות. ככל שיקדם כן ייטב". לדבריו, הגיע הזמן שלציבור תינתן אפשרות לבחור בדרך כלכלית-חברתית אחרת, המבטיחה חברה וכלכלה צודקות יותר. "אנו נציע לציבור בבחירות אלה משנה מדינית ומשנה חברתית הנכונות יותר למדינת ישראל", ציין.

לפני שבוע, קיימה מפלגת העבודה ועידה אידיאולוגית, במהלכה ישבו 1,300 חברי מפלגה במשך שש שעות סביב שבעים שולחנות דיון, ומסקנות דיוניהם יהוו בסיס לכתיבת מצע הבחירות.

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully