וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחדים כוחות? "חיים אמסלם ירוץ עם הבית היהודי"

פנחס וולף

16.4.2012 / 15:17

חבר הכנסת שפרש מש"ס ומחזיק בקהל תומכים גדול לתנועתו "עם שלם", שוקל צעדיו לקראת הבחירות הבאות. בין האפשרויות שנשקלות: ריצה משותפת עם הליכוד או הבית היהודי

אווירת הבחירות מגיעה גם למפלגות הקטנות. לוואלה! חדשות נודע כי חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, שכרת גט כריתות עם ש"ס לפני שנה וחצי, מגשש עם גורמים בליכוד ובבית היהודי על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בימים האחרונים הוא אף נפגש בנושא בארבע עיניים עם יושב ראש הוועדה לבחירות הפנימיות במפד"ל (מפלגה המרכיבה את סיעת הבית היהודי), דני טרופר.

הדרך להסכם על ריצה משותפת עם זאת, עוד ארוכה. גורמים בבית היהודי אמרו היום (שני) כי, "המפד"ל תתחיל ביום ראשון בקיום מפקד לקראת הפריימריז על ראשות המפלגה, שיתקיימו בתחילת ספטמבר, ורק לאחר מכן המנהיג שייבחר יחליט לגבי רשימה משותפת עם אמסלם או עם גורמים אחרים". אמסלם, שפרש מש"ס ב-2010, לא מתכוון להתמזג עם מפלגה קיימת. בין האפשרויות שעומדות מבחינתו על הפרק – ריצה נפרדת, או ריצה עם מפלגה נוספת, באופן שתישמר לו עצמאות הפעולה גם לאחר הבחירות.

מאז הפירוד מש"ס, אמסלם הספיק להקים את תנועת "עם שלם", שבדף הפייסבוק שלה יש קרוב ל-40 אלף חברים. התחושה בקרב חברי תנועתו של אמסלם היא שהסקרים טובים עבורם, ולכן יש גורמים המעדיפים ריצה ברשימה נפרדת. אחרים חוששים כי ברגע האמת, כשלבוחרים יהיו אפשרויות הדומות בערכיהן לאלו שמציג אמסלם, אך בעלות סיכויים גבוהים יותר לעבור את אחוז החסימה, דוגמת דרעי, הם יעדיפו את האופציה השנייה.

הריצה עם רשימה נוספת, נראית כברירה היחידה של אמסלם. סיעת הבית היהודי, שנמצאת במצב עגום בסקרים, תוכל להתחזק יחד איתו. שתי המפלגות בנפרד יתקשו לקבל ערך אלקטורלי גבוה, נקודה שגורמים במפלגה התומכים בריצה משותפת מעלים. מתנועת "עם שלם" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully