וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה בליכוד: להעביר את תיק הביטחון ליעלון

פנחס וולף

4.4.2012 / 14:25

בעקבות החלטת שר הביטחון לפנות את "בית המכפלה" בניגוד לבקשת ראש הממשלה, עצומה ביוזמת ח"כ דני דנון דורשת להחליפו בשר לעניינים אסטרטגיים "לפני שיהיה מאוחר מדי"

בעקבות ההחלטה החד צדדית של שר הביטחון, אהוד ברק, לפנות את "בית המכפלה" בחברון, בניגוד לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשהות את הפינוי עד לבירור הסוגיה המשפטית בעניין, עלתה בצהריים (רביעי) דרישה בליכוד, להחליף את ברק במשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון – כך נודע לוואלה! חדשות. חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) כבר החל להחתים חברי ליכוד על עצומה להדחת ברק.

"אנו, פעילי ליכוד מרחבי הארץ, פונים אליך, ראש הממשלה, כדי להעביר את תיק הביטחון משר הביטחון, אהוד ברק, לשר לעניינים אסטרטגים, משה (בוגי) יעלון", נכתב בעצומה. "הפגיעה בהתיישבות, ודרך השמאל שבה בוחר ברק, לא מהוות חלק מערכי הליכוד, ועל כן נבקש להעבירו מתפקידו".

ח"כ דנון: "שר הביטחון שיכור מהכוח"

דנון הציג את יוזמתו במהלך מפגש פעילים בצפון הארץ. "שר הביטחון ברק פוגע בהתיישבות ביהודה ושומרון באופן שוטף, על ידי הפיכת המנהל האזרחי לזרוע פוגענית שמקשה על ההתיישבות ומגנה על הפלסטינים", אמר דנון לפעילים. "יש להעביר את תיק הביטחון לשר בוגי יעלון לפני שיהיה מאוחר מדי".

לדברי דנון, "נראה ששר הביטחון שיכור מהכוח במשרד הביטחון, וצריך להבהיר לו את מקומו. עם מפלגה של חמישה מנדטים, ברק לא ייקבע את המדיניות של הממשלה". לטענתו, "בית המכפלה" הוא סמל לגישה הפרו-פלסטינית שמוביל ברק, אשר "מחרחר מלחמת אחים ופוגע בהתיישבות ביהודה ושומרון". דנון עוד טען כי היוזמה צוברת תאוצה בקרב פעילים בליכוד, שהחלו בהחתמת העצומה.

פינוי בית המכפלה , חברון, אפריל 2012. חיים בלייכר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
פינוי בית המכפלה היום/אסור להשתמש, חיים בלייכר - סוכנות תצפית

דנון אינו לבד – אתמול, גם יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ, אביגדור ליברמן, הביע את אי שביעות רצונו מהכוונה לפנות את "בית המכפלה". במהלך הרמת כוסית בירושלים של פעילי מפלגתו, שיגר ליברמן איום כמעט מפורש לראש הממשלה על יציבות הקואליציה, אם הבית יפונה, כפי שקרה היום.

"מטרידות אותי פעולות חד צדדיות של שותפות קואליציוניות. עשינו מאמץ לשמור על המסגרת הזאת יחד. עברנו שלוש שנים, וישראל ביתנו תרמה תרומה מכרעת לשמור זאת, אבל אני רואה את הדיסוננס בין מגרון לחברון", אמר ליברמן אתמול. "מה האבסורד? במגרון למרות שהישוב קיים 13 שנה, מפנים את התושבים בגלל זכות הקניין. ולמה מפנים בחברון? יש שם זכות הקניין".

ליברמן ציין כי לא יכול להיות שתהיה החלטה של שר הביטחון, שלא קיבלה שום תימוכין. "ההחלטה בחברון, על רקע מה שהיה במגרון, יותר מצורמת, ומבחינה קואליציונית מדובר בשגיאה חמורה, ואני מקפיד להתנסח בצורה דיפלומטית", ציין. כעת, ליברמן עומד במבחן על דבריו מאתמול, ונשאלת השאלה כיצד הוא ינהג בסופו של דבר.

למתקפה על ברק הצטרף גם השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", ואמר היום כי "אם שר אחד מצליח להכתיב את המדיניות האישית שלו, ייתכן שבחירות הן הפתרון להחלפת שר הביטחון". את הדברים אמר הרשקוביץ בכנס פעילים לרגל החג שנערך בצפון. הרשקוביץ הוסיף כי הדרך האידאולוגית של הליכוד היא בדיחה עצובה כאשר "שר אחד מברך על המזוזה בבית המכפלה, ושר אחר מברך על הפינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully