וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית המכפלה" יפונה עד סוף החודש - אם יתברר כי אוכלס שלא כחוק

כך הוחלט בתום דיון לילי בהשתתפות ראש הממשלה, צוות השרים לענייני התיישבות וגורמים צבאיים ומשפטיים. במקביל, ערכו המתנחלים חנוכת בית חגיגית בחברון: "לא מפחדים מפינוי"

"בית המכפלה" בחברון יפונה תוך שלושה שבועות, אם יתברר שהוא אוכלס שלא כחוק - כך הוחלט הלילה (רביעי) בתום הדיון המיוחד בנושא שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם צוות השרים לענייני התיישבות, השרים בני בגין ומשה יעלון, שר הביטחון אהוד ברק, מזכיר הממשלה צבי האוזר, וגורמים משפטיים וצבאיים נוספים. הדיונים בסוגייה צפויים להימשך מחר.

ההחלטה נעשתה בהמלצת היועצים המשפטיים, וקובעת כי הבית יפונה עד 30 יום מרגע הפלישה, משמע עד ה-25 באפריל, אלא אם יפנו אותו המתנחלים עצמאית לפני כן. כל זאת, כאמור, בהינתן שהגורמים המשפטיים יגיעו למסקנה כי הפלישה אכן נעשתה בניגוד לחוק.

היום בבוקר מתוכננת להתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת, שככל הנראה צפויה לעסוק באישור תכנית ההתייעלות הרוחבית במשרדי הממשלה למימון ההקלות במחירי הדלק, עליהן החליט נתניהו השבוע. עם זאת, לנוכח הביקורת החדה שהשמיעו בימים האחרונים כמה משרי הליכוד על שר הביטחון והחלטתו לפנות את "בית המכפלה", יש להניח כי הסוגייה תעלה לדיון גם בישיבת ממשלה זו. שר החוץ ליברמן כבר הזהיר אמש כי פינויו הצפוי של הבית מהווה "שגיאה קואליציונית חמורה", וטען כי למתנחלים אשר פלשו לבית "יש שם זכות הקניין. לא יכול להיות שתהיה החלטה של שר הביטחון שלא קיבלה שום תימוכין ושום החלטה. על רקע מה שהיה במגרון, זו החלטה יותר מצורמת".

בדיון דנו השרים גם בשאלת פינוי בתי שכונת האולפנה בבית אל, שלפי פסיקת בג"ץ צריכים להיות מפונים עד סוף החודש. מוקדם יותר התייחס נתניהו לשאלת השכונה בבית אל ואמר כי "אנחנו מנסים למצוא לזה פתרון ומדובר בבעיה לא פשוטה. אלה בתים שנמצאים ממש בלב יישוב, לא חושות ולא קרוואנים".

שר הרווחה והתקשרות משה כחולון בחברון, אפריל 2012. דרור עינב
השר משה כחלון בסיור בבית המכפלה בחברון/דרור עינב

במקביל, קיימו אמש תושבי בית המכפלה טקס חנוכה לדירות שאליהן פלשו בשבוע שעבר, בתואנה כי רכשו את הבית באופן חוקי. דיירי הבניין מתכננים לקיים בערב חג הפסח ליל סדר לכלל תושבי חברון, ולדבריהם, הם אינם חוששים מפינוי בזמן הקרוב, למרות שהאולטימטום שהוצב להם פג אתמול בשעות הצהריים. "אנו מאמינים שראש הממשלה יתערב ויביע עמדה ברורה לטובת המשך הנוכחות בבית וחיזוק ההתיישבות בעיר האבות", אמרו הדיירים.

המתנחלים טוענים: הבית נרכש כחוק

צו הפינוי שהוצא למתנחלים בחברון יצר לחץ כבד על ראש הממשלה ועל שר הביטחון. נתניהו, התייחס לסוגייה במסיבת העיתונאים שכינס אתמול. הוא ציין כי ביקש משר הביטחון להמתין עם הפינוי עד שיתבררו "העובדות המשפטיות והעובדות בשטח" והדגיש כי הוא מתואם עם ברק לחלוטין. "כשאתה מדבר על בית אחד, יש שאלה פרטנית האם יש בסיס או הצדקה לדבר הזה", אמר ראש הממשלה, והדגיש כי "לא הייתי מסיק יותר מדי מסקנות לכאן או לכאן; זה לא למען הרחבה ולא למען כיווץ ההתנחלויות אלא למען חיים תקינים".

בצה"ל אומרים כי ההחלטה לפנות את הבית נותרה בעינה. למרות שחלף המועד שהוקצב לפינוי, גורם ביטחוני אמר אמש כי "למרות ההתבטאויות בכלי התקשורת, אין כל שינוי בהחלטה לפנות את המקום". לדבריו, "כל כניסה למבנה בשטחים חייבת להיות באישור צה"ל. ניתנה לדיירים האפשרות להגיש בקשה ולהציג מסמכים, ומי שלא עשו כן, קיבל צו פינוי מהמינהל. המדיניות לא השתנתה והמבנה יפונה על פי שיקולים מבצעיים של פיקוד מרכז".

נציגי המתנחלים שפלשו לבית בחברון אמרו אתמול כי "כל המסמכים המעידים על חוקיות רכישת הבית נמסרו למינהל". לדברי עורכי הדין של המתנחלים, המסמכים שהועברו מעידים על חוקיות רכישת הבית, ושוללים את הטענות על פלישה אליו או רכישתו דרך איש קש. "אנו מקווים שיישללו משר הביטחון כל התירוצים לעיכוב מתן ההיתר לביצוע העסקה, ושמשרד הביטחון יוכל לרדת מהעץ עליו טיפס", אמרו הדיירים בבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully