וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בפני איפא"ק: "יש לעצור את אירן - והיא תיעצר"

טל שלו, שליחת וואלה! לוושינגטון

4.3.2012 / 17:40

הנשיא נואם בפני השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, וחיזק את הנשיא האמריקאי: "אובמה מוביל מדיניות בינלאומית להטלת סנקציות על טהרן, הוא לא יתיר לה להגיע לנשק גרעיני"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"באירן שולט משטר מרושע, אכזרי, מושחת מוסרית. הוא מבוסס על הרס. אירן היא המרכז, היא הספונסר, היא המממן של הטרור העולמי. אירן היא סכנה לשלום העולם כולו. היא מאיימת עם ברלין ועל מדריד, על דלהי ועל בנגקוק. לא רק על ישראל. חייבים לעצור את אירן – והיא תיעצר" - כך אמר היום (ראשון) נשיא המדינה, שמעון פרס, בנאומו בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק. הנשיא התייחס גם למאבק המשותף לישראל וארצות הברית ברדיפה האירנית אחר נשק גרעיני, וציין: "ישראל חוותה את זוועות המלחמה. היא לא רודפת אחר מלחמה. שלום הוא תמיד האופציה המועדפת עלינו, אבל אם נדרש לכך, נילחם – והאמינו לי, ננצח".

נשיא המדינה, מר שמעון פרס בוועידת האיפא"ק, מרץ 2012. AP
"האמינו לי, אנחנו ננצח". פרס/AP

פרס התייחס למאמץ שמנהל ממשל אובמה כדי לעצור את אירן, ואמר כי "הנשיא אובמה מוביל ומיישם קמפיין בינלאומי ומדיניות נחרצת, לכפות סנקציות כלכליות ופוליטית על אירן. אובמה הבהיר כי ארצות הברית לא תתיר לאירן להשיג נשק גרעיני. בהקשר זה – כל האופציות על השולחן. ארצות הברית וישראל מאוחדות במטרה – למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. אין כל פער בינינו".

בדבריו התייחס הנשיא גם למשא ומתן עם הפלסטינים. "הרדיפה אחר השלום, עבורנו, היא לא הזדמנות חלופת, אלא עקרון מוסרי. זהו העוגן של הביטחון הלאומי שלנו. כדי לעשות שלום, על ישראל להיות חזקה. הרשו לי להבטיח לכם – ישראל חזקה [...] הפלסטינים הם שכנינו לנצח. אפשר להשיג שלום, וחובה להשיג אותו. השלום יתבסס על עקרון שתי המדינות – מדינה יהודית – ישראל, ולצדה מדינה ערבית – פלסטין. זהו עקרון שראשי ממשלה בעבר ובהווה קיבלו, כמו גם נשיאים אמריקאים. עלינו להבטיח שישראל תהיה יהודית ודמוקרטית. אני נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן, ועם ראש הממשלה פיאד. הם צריכים ורוצים שלום. הם הפרטנרים שלנו לשלום. לא חמאס".

"מעריץ את האומץ של העם הסורי"

באשר לטבח שמבצע נשיא סוריה, בשאר אסד, בעמו, אמר פרס כי "המזרח התיכון חווה כעת את הסערה הגדולה בתולדותיו. בסוריה מתחולל טבח נורא, בו טירן רוצח את בני עמו, הורג ילדים. אני מעריץ את האומץ של בני העם הסורי. אנחנו מאחלים להם שלום וחירות".

פרס לא שכח גם לשבח ולקלס את הנשיא האמריקאי, הנמצא כעת בעיצומה של שנת בחירות לא פשוטה. "אנחנו אסירי תודה לנצח על תמיכתכם בברית האמיצה בין ארצות הברית וישראל. נפגשתי לראשונה עם אובמה בהיותו סנטור מאילינוי, וראיתי בפני מנהיג לעתיד. דאגתו ומחויבותו לביטחונה של ישראל היו ברורים כבר אז. אדוני הנשיא, אני יודע שמחויבותך לישראל היא עמוקה. תחת הנהגתך, שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארצות הברית הגיע לרמתו הגבוהה ביותר אי פעם. גבירותי ורבותיי, יש לנו חבר בבית הלבן".

כ-13 אלף בני אדם הגיעו למרכז הכנסים בוושינגטון. מיד אחרי נאומו של פרס, ינאם בפני הוועידה הנשיא האמריקני. מיד לאחר הנאומים ייסובו שני הנשיאים לפגישה מדינית בשלי הוועידה, ל?שיחה גלויית לב בין ידידים על הנושאים שמעסיקים את העולם כולו וגם אותנו- הסכנה האיראנית וסיכויי השלום עם הפלשתינאים, מן הסתם גם על המצב במזרח התיכון?, כפי שהגדיר אתמול פרס. לאחר הפגישה ימשיך פרס בביקורו לחוף המערבי של ארצות הברית, בעוד שראש הממשלה נתניהו יגיע מאוטווה ויחליף אותו במעון ההארחה הרשמי בלייר האוס בבושינגטון. נתניהו עצמו ייפגש עם אובמה ביום שני, ובערב ינאם בפני 13 אלף משתתפי ועידת הלובי היהודי האמריקאי.

עוד על ביקור הבכירים בוושינגטון
פרס יפגש עם אובמה; ”לתת עוד הזדמנות לסנקציות”
הנשיא פרס: ”מוטב היה לנתניהו עם קואליציה אחרת”
אובמה על אירן: ”עד כה, הצלחנו מעבר לציפיות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully