וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הורה על חקירת הבנייה בהתנחלות שילה

יהושע בריינר

1.3.2012 / 18:02

היועץ המשפטי לממשלה הורה על פתיחת חקירה פלילית בגין בנייה בלתי חוקית בהתנחלות שילה, זאת למרות שהמבנים אושרו על ידי משרד הביטחון והמנהל האזרחי. מסר לאנשי מגרון?

בצעד חריג הורה היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה בלתי חוקית של עשרות יחידות דיור על אדמות מדינה בהתנחלות שילה. זאת בתשובה לעתירת בג"ץ שהגיש ארגון "שלום עכשיו", בשלבי הבנייה הראשוניים של היחידות, בטענה כי הבנייה לא קיבלה את ההיתרים הנדרשים.

על אף הודעת היועץ המשפטי, יחידות דיור שבנייתם כבר הסתיימה הוכשרו בדיעבד על ידי משרד הביטחון והמנהל האזרחי בשבוע שעבר. האישור של משרד הביטחון והמנהל האזרחי הינו חלק מכ-650 אישורים שהוציאו ליחידות נוספות, חלקן כבר בנויות.

פינוי מגרון, אוגוסט 2011. דניאל בוק
ההתנחלות מגרון במהלך הפינוי באוגוסט אשתקד/דניאל בוק

חקירה פלילית בעניין זה הינה צעד חריג שכן עד היום, למעט מקרה בודד, לא נפתחה חקירה על בנייה בלתי חוקית בהתנחלויות. נראה כי ההחלטה היום באה על רקע המחלוקת בין המדינה למתנחלי מגרון ומשמשת כמסר לראשי המתנחלים לפיו הקמת מבנים איננה רק לא חוקית אלא גם תגרור אחריה רישום פלילי. זאת על אף השוני בין המקרים כאשר חלק מהמבנים במגרון מצויים על קרקע פרטית, כלומר במצב משפטי חמור עוד יותר מזה של אלה בשילה.

"סוף סוף, אחרי שנים ארוכות, המדינה מבהירה למתנחלים שבנייה בלתי חוקית איננה דבר שולי אלא עבירה פלילית", אמר עורך הדין מיכאל ספרד המייצג את "שלום עכשיו" בעתירה. "עד היום אף אדם לא הועמד לדין על בנייה בלתי חוקית במאחזים ובהתנחלויות, וכאן בא היועץ המשפטי לממשלה ומבהיר את העניין חד משמעית", אמר עו"ד ספרד. "על רקע המשא ומתן להכשרת מגרון, אני רואה בעיתוי ההודעה מסר חשוב למתנחלים. הכשרה בדיעבד של המבנים נותנת מוטיבציה למתנחלים להמשיך ולהפר את החוק ומהווה בפועל עקיפה של התחייבויות הממשלה שלא להקים התנחלויות חדשות", אמר.

עוד על בנייה בלתי חוקית בהנתחלויות:
לקראת פיצוץ? קשיים בהסכם הפשרה על פינוי מגרון
בגין נגד החוק להסדרת מאחזים: "סחיטה באיומים"
המו"מ מול אנשי מגרון כשל; בגין צפוי לפרוש מהתיווך
במגרון מופתעים מבג"ץ: "כופה על הממשלה את רצונו"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully