וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גנבו מבסיס צה"ל פגזים בשווי 18 מיליון שקלים

רמי שני

29.2.2012 / 16:30

7 מעורבים בפרשה במהלכה נגנבו פגזי טנקים מבסיס צה"ל, פורקו ונמכרו כמתכות. שניים מהם אשמים בפריצה ופרקליטיהם של מי שנאשמו בסחר טוענים כי אלו ידעו שמדובר בסחורה גנובה

כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שבעה בני אדם, תושבי הדרום, שנמצאו אחראים לגניבת פגזי השריון מבסיס צה"ל בדרום הארץ עליו פורסם לראשונה בוואלה! חדשות. השבעה מואשמים בגניבת פגזי טנקים, בשווי של למעלה מ-18 מיליון שקלים, מבסיס ליד מצפה רמון, פירוקם, הפקת מתכת ומכירתה.

מכתב האישום עולה כי מחמוד ג'רג'אווי ואלרדני אבו רסיס, בני 35, גנבו 3,000 פגזי שריון בעלות של כ-6,000 שקלים לפגז וכן תחמושת למקלעים בכמות הנאמדת בעשרות אלפי כדורים. שני הנאשמים הצטיידו ברכב ובעגלה נגררת. הם הגיעו פעמים רבות אל הבסיס ליד מצפה רמון, הרסו את הגדר, העמיסו בכל פעם כמה עשרות פגזים, פרקו אותם ואת החומר המתכתי - נחושת ואלומיניום - העבירו לסוחרי מתכת.

עורכי הדין המייצגים את הנאשמים בסחר, דוד יפתח ונס בן נתן, טענו כי מרשיהם נעצרו לשווא כיוון שהם עסקו בסחר במתכות ולא היה להם מושג שמדובר במתכות גנובות. "צה"ל צריך לבדוק את עצמו - איך יכול להיות שמתאפשרת גניבה בכמות כה גדולה של פגזים מתוך מחנה צבאי?" אמר יפתח.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את המעורבים עד לתום ההליכים נגדם. הפרשה נחקרה על ידי צוות חקירה מיוחד המורכב מצוותי הימ"ר נגב, השב"כ ומצ"ח.

עוד באותו נושא
מחדל גניבת הפגזים: "המקרה נחשף בזכות גורם חיצוני"
כ-1,500 פגזי שריון נגנבו מבסיס בדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully