וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבים נגד שירות אזרחי: "שלא י?תנו זכויות בחובות"

ניר יהב

22.2.2012 / 19:50

ההנהגה הערבית יצאה נגד הצעת החוק של דוד רותם, לפיה גם ערביי ישראל יתגייסו לשירות האזרחי. "יש כיום אלפי אזרחים ערבים שעושים שירות אזרחי, מי שרוצה לעשות לא צריך חוק"

ההנהגה הערבית דחתה היום (רביעי) בתוקף את הצעת החוק של חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) שמטרתה להחליף את "חוק טל" ולפיה גם ערביי ישראל יתגייסו לשירות אזרחי. ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא" לשוויון זכויות הערבים בישראל, אמר לוואלה! חדשות כי הצעת החוק של ישראל ביתנו היא "עוד הצעה פופוליסטית מבית מדרשו של ליברמן ששוכח שהוא כבר שולט במדינה ומנהל אותה שלוש שנים, בהן לא עשה כלום חוץ מהפרחת סיסמאות והצעות חוק שלא מסייעות לבוחריו".

פרח אמר עוד כי במקום לקדם הצעות חוק כאלה, הוא מציע לליברמן "לקדם את השלום כדי שיצטרכו פחות חיילים שיגנו עליו ועל חבריו בהתנחלויות". לדבריו, האזרחים הערבים שרוצים לעשות שירות אזרחי, עושים שירות אזרחי. "יש כיום אלפי אזרחים ערבים שעושים שירות אזרחי, למרות ההתנגדות במגזר הערבי לכך. ההצעה של 'ישראל ביתנו' היא לא לעניין כי מי שרוצה לעשות – עושה, והוא לא צריך חוק בשביל לעשות זאת. בנוסף, כדאי שאביגדור ליברמן גם יסתכל על פרוטוקול ועדת הכספים משלשום ויראה איך החיילים הדרוזים סובלים מאפליה גם אחרי שהם משרתים בצבא".

"כשהממשלה תספק שוויון אפשר יהיה לדון בגיוס"

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, תקף אף הוא את הצעת החוק. "ח"כ רותם הוא לא היחיד עם ההצעה האנטי-דמוקרטית הזו. אי אפשר להתנות זכויות בחובות. הזכויות הן זכויות אזרחיות מתוקף היותך כאזרח, והחובות הם מתוקף יכולתך למלא אותם. זה לא דבר מוחלט. המדינה בעצמה החליטה לא לגייס את הערבים והיא לא יכולה לגבות תשלום על זה. לא ייתכן גם שהמדינה שלא באה בידיים נקיות כלפי הערבים – כלומר, מקדמת חקיקה אנטי-דמוקרטית נגדם, בין היתר על ידי ח"כ רותם עצמו - באותו זמן גם דורשת מהם שימלאו את החובה לעשות עבודות פרך במקום שהממשלה תספק שוויון".

"כשהממשלה תספק שוויון ותגיע לשלום עם העם הפלסטיני, יהיה אפשר לדון בסוגיית הגיוס", הוסיף ברכה. "כרגע היא גם נלחמת בעם שלנו וגם מנהלת מאבק גזעני נגדנו. במצב כזה, לא מתקבל על הדעת שנעשה שירות אזרחי או לאומי".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה כי "זוהי יוזמה הזויה שמתעלמת מערכים מצפונים ואמונות ולכן היחס שלנו אליה יהיה כאל עוד פרובוקציה מבית היוצר של ישראל ביתנו".

לקריאה נוספת:
החרדים על ביטול חוק טל: "העליון נגדנו בכל תחום"
במקום חוק טל: מכסות קבועות לחרדים, גם ערבים יגויסו
בג"ץ קיבל העתירות: "חוק טל" לא יוארך אחרי אוגוסט

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully