וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים: לא הצענו לוותר על בקעת הירדן

המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, טוען כי הדיווח - לפיו סבב השיחות בעמאן מול הפלסטינים כלל הצעה לנוכחות צבאית בלבד בבקעה - הוא פרי "הדלפה מניפולטיבית בצד הפלסטיני"

המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה יעלון, מכחיש את הדיווח לפיו ישראל תסכים לוותר, במסגרת הסדר עתידי, על ריבונותה בבקעת הירדן - ולהעביר את השליטה באזור לידי הפלסטינים. בראיון הבוקר (שני) לקול ישראל, אמר יעלון כי הפרסום בנושא, בעיתון מעריב, מקורו ב"הדלפות מגמתיות בצד הפלסטיני".

"זו הדלפה מניפולטיבית, שאין בה כוונה טובה להמשך השיחות", אמר יעלון. "מה שעלה בשיחות, בין אבו-מאזן לממשלת אולמרט, הוא שאין צד פלסטיני שרוצה לסיים את השיחות על בסיס שתי מדינות לשני עמים. אפשר להביא ציטוטים מאבו מאזן בנושא, אבל מי שנמנע משיחות רציניות זה הפלסטינים". לדברי יעלון, השיחות בעמאן התנהלו "באחריות, כי הרי הצד הפלסטיני סירב לקבל את הצעות הקוורטט. יש לנו הסתייגויות, נביא אותן לשולחן - ונדון בהן". עוד אמר יעלון כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדגיש שכל עוד לא ממשיכה ההסתה, אין סיכוי לשלום ויציבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישת נציגי ישראל, הפלסטינים והקוורטט בעמאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הפרסום הבוקר, בסבב השיחות האחרון בעמאן בין ישראל לפלסטינים, שליחו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, אמר לנציגי הצד השני כי ישראל תסתפק בסידורי ביטחון בלבד בנהר הירדן ותוותר על ריבונות ממשית באזור. גם בתגובה שנמסרה למעריב מלשכת ראש הממשלה, נאמר כי "מדובר בהדלפה מגמתית ומסולפת, מתוכן שיחות שהצלחתן תלויה בדיסקרטיות שאליה התחייבו שני הצדדים".

הפלסטינים: ישראל הציעה שחומת ההפרדה תהווה גבול בין המדינות

גורמים ברשות הפלסטינית שהתבקשו להגיב לדיווח, אמרו למעריב כי ישראל דרשה לקיים נוכחות צבאית בבקעת הירדן במשך עשרות שנים, אך סאיב עריקאת, הנציג הפלסטיני לשיחות המו"מ, סירב, ובכך "חשף את כוונותיה של ישראל להנציח את הכיבוש". הדיווח מקביל לדיווח קודם על תוכן השיחות: שני גורמים פלסטינים טענו כי עו"ד מולכו הציע שישראל תקבע את תוואי חומת ההפרדה כגבול המדינה הפלסטינית העתידית, הצעה שלדברי הפלסטינים אינה מאפשר להם לקיים מדינה אמיתית.

גורם פלסטיני המעורה בשיחות בין מולכו לבין עריקאת, הכחיש בשיחה עם וואלה! חדשות את הפרסום הבוקר לפיו ישראל הביעה נכונות לוותר על הריבונות בבקעת הירדן. "אני יודע בדיוק מה קרה בשיחות" אמר הגורם. "הפרסום אינו מדויק. הרי אם ישראל דורשת נוכחות צבאית לאורך הירדן, איך זה בדיוק מסתדר עם ויתור על ריבונות? מולכו אמר בשיחות שישראל דורשת להישאר לאורך נהר הירדן. אנחנו שאלנו אותו מה הכוונה – אתם רוצים ספינות שם? מולכו בתגובה ענה לנו: 'כן'".

בשבוע שעבר, אחרי הפגישה החמישית בין הצדדים בעמאן, הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי סבב השיחות מול ישראל הסתיים ללא פריצת דרך. בפגישה בירדן עם המלך עבדאללה, אמר אבו מאזן כי "ישראל מסרבת להכיר בגבולותיה של המדינה הפלסטינית", וכי אין טעם לחזור למו"מ רשמי ללא תנאים מקדימים, הכוללים עצירה של הבנייה בהתנחלויות והסכמה על נסיגה לגבולות 67'. עם זאת, הוא לא פסל חזרה לשולחן הדיונים, במידה ויחול שינוי בעמדת הצד הישראלי.

המו"מ בעמאן - עוד כותרות
אבו מאזן: סבב המו”מ האחרון הסתיים בלי תוצאות
הפלסטינים: ישראל מוכנה לנסיגות במזרח ירושלים
האם יהיו מפגשים חשאיים נוספים בהמשך הדרך?

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully