וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: המו"מ בעמאן מול ישראל הסתיים בלי תוצאות

טל שלו

26.1.2012 / 7:27

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר שישראל מסרבת להכיר בגבולות 67, אך הבהיר כי אינו פוסל שיחות נוספות. שרת החוץ האירופית נפגשה עם נציגים משני הצדדים בניסיון לחדש את המגעים

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אומר כי סבב השיחות בעמאן מול ישראל הסתיים ללא פריצת דרך. אבו מאזן בא אתמול (רביעי) לירדן ונפגש עם המלך עבדאללה, ובשיחה עמו אמר כי "ישראל מסרבת להכיר בגבולותיה של המדינה הפלסטינית". לדברי אבו מאזן, אין טעם לחזור למו"מ רשמי ללא תנאים מקדימים, הכוללים עצירה של הבנייה בהתנחלויות והסכמה על נסיגה לגבולות 67'. עם זאת, הוא לא פסל חזרה לשולחן הדיונים, במידה ויחול שינוי בעמדת הצד הישראלי.

במקביל, התקיימה אתמול בבירה הירדנית פגישה נוספת בין שליחו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, עם נציג הרשות הפלסטינית למו"מ, סאיב עריקאת. זו הפגישה החמישית המתקיימת בין השניים בשבועות האחרונים. היום, לטענת הפלסטינים, הייתה אמורה ישראל להגיש את הצעותיה בנושא הגבולות והביטחון, והפלסטינים איימו לפוצץ את השיחות בירדן אם לא יקבלו לידיהם הצעה קונקרטית. בירושלים לא מסרו פרטים על תוכן השיחות, אך אמרו כי ישראל מעוניינת להמשיך לקיים אותן. ראש הממשלה נתניהו אמר כי השאיפה היא להמשיכן לפחות עד חודש מרץ.

נשיא המדינה, שמעון פרס,  ושרת-החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ינואר 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
שרת החוץ האירופית, קתרין אשטון, בפגישה עם הנשיא פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, המבקרת באזור, נפגשה בימים האחרונים, בנפרד, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות אבו מאזן, בניסיון להתניע מחדש את השיחות בין הצדדים. "צריך להמשיך בשיחות, כדי להניב בהמשך משא ומתן אמיתי בין ישראל לפלסטינים", אמרה.

בישראל דרשו מהפלסטינים ומהאירופים לגנות את ההסתה ברשות

הפגישה בין עריקאת למולכו אתמול בעמאן התקיימה אחרי מפגש טעון קודם: בתחילת הפגישה הקודמת, פרץ עימות חריף בין עריקאת למולכו, בשל נוכחותו במפגש של ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי בצה"ל, תא"ל אסף אוריון. תא"ל אוריון התלווה למולכו, כדי שיציג את עמדת ישראל בעניין סידורי הביטחון, אך עריקאת סירב לשמוע את דבריו ודרש לקבל מסמך ישראלי כתוב עם ההצעות.

לאחר מכן הציג מולכו לעריקאת ספר המציג את מה שישראל מגדירה כהסתה חריפה ברשות. הספר שהציג מולכו לעריקאת, "רמייה: בגידה בתהליך השלום", פורסם בחודש שעבר על ידי ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית" והוא מציג מאות דוגמאות לשיח שנאה, האדרת מחבלים ורוצחים, ואמירות אנטי ישראליות אחרות בין מאי 2010 לאפריל 2011. הספר סוקר אירועים רשמיים, תכניות חינוכיות והצהרות של מנהיגים פוליטיים, ובין היתר מראה דוגמאות לדמוניזציה לישראל ברשות הפלסטינית, דוגמת הטענות כי ישראל מפיצה איידס בקרב הפלסטינים ושישראל הרעילה את יאסר ערפאת.

כמו כן, העלה מולכו בפני עריקאת את דברי המופתי מירושלים מוחמד חוסיין, שקרא בשבוע שעבר לרצח יהודים. את דבריו של המופתי, הציג גם שר החוץ ליברמן בפגישתו עם שרת החוץ האירופית אשטון. הוא ביקש שמדינות אירופה יגנו את דברי המופתי, כמו גם את "דברי ההסתה" של בכירים ברשות הפלסטינית נגד ישראל והיהודים, ואת שתיקתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שלא גינה את הדברים ואף לוקח חלק בהסתה בעידוד ובהאדרת מחבלים".

עוד בנושא
במהלך השיחות: מולכו הציג את ההסתה של הרשות
עריקאת קרא לישראל לשחרר חברי פרלמנט עצורים
כבר נגמר? "הפלסטינים נוטים להפסיק את המו"מ"

(עידכון ראשון: 01:27)

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully